Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

LNv22

ScanFlyer Gold
Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

– Man forventer ikke den friskeste maten på fly, men den ciabattaen jeg kjøpte var til de grader så lite «fresh» som de reklamerte med, så jeg trodde jeg kunne levere den tilbake og få igjen pengene...

Men så lett skulle det ikke bli. Det har nå snart gått én måned siden Pedersen klaget på maten hun kjøpte på Norwegians fly fra Berlin til Oslo. Hun har fremdeles ikke hørt et pip fra flyselskapet.

Norwegian uttaler også at de ikke er fornøyd med maten de selv serverer :o

Kommunikasjonsdirektøren legger til at Norwegian selv ikke er fornøyd med flymaten de serverte Pettersen.

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/saa-fersk-ser-norwegians-freshe-ciabatta-ut-3353796.html

Hehe, kan for øvrig legge til at vedkommende som klager er en venninne fra studietiden.
 
Last edited:
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat. Derimot synes jeg det er helt feil av Norwegian og ikke la kunden få pengene sine tilbake eller tilby en ny ciabatta. Dette skulle flyvertinnene gjort med en gang uten å stille noen spørsmål.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat. Derimot synes jeg det er helt feil av Norwegian og ikke la kunden få pengene sine tilbake eller tilby en ny ciabatta. Dette skulle flyvertinnene gjort med en gang uten å stille noen spørsmål.

Dette er vel samme argument som vi hatt neon runder av om handling-selskapene. At Gate Gourmet ikke gjør en bra nok jobb er Norwegian sitt problem, ikke kundens problem.

-A
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Er jo egentlig ikke Norwegian sin feil hvordan maten smaker eller ser ut. Det er jo cateringselskapet "Gate Gourmets" som ikke klarer å lage god nok mat.

Tull, for passasjerene er det likegyldig hvem som er flyselskapenet sin leverandør, da det er flyselskapet sitt ansvar å finne de leverandørene som kan levere produkter av god nok kvallitet. Hvem som har klaget Ciabatten er uvesentlig da det er flyselskapet som selger den
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Synes DY sin mat generelt er veldig dårlig og dyr. Jeg har begynt å ta med meg medbrakt baguett fra OSL når jeg flyr DY. De tørre ciabattaene og sandwichene er knapt spiselige.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Dette er jo definitivt Norwegians problem. En biffrestaurant som serverer dårlige biffer kan ikke skylde på bonden. Det er de selv som har en for dårlig kvalitetskontroll.

En ting er at man oftest ikke lenger får mat på flyene fordi man nå må kjøpe dette. Men at det da ikke skal være mulig å kjøpe skikkelig mat er i mine øyne ubegripelig. Her bør Norwegian skjerpe seg.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian.

Uten å bidra til en ny SK vs. DY diskusjon, mener jeg at SK balanserer hårfint på kanten av akseptabelt / ikke akseptabelt når det kommer til baguetter.
Tror de begge er omtrent like dyre når det kommer til BOB.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Ciabattaene som leveres fra Gate Gourmet til SK og DY er av samme type brød og pålegg og det tilbys i all hovedsak to typer, iallefall hos DY. I tillegg varm panini på flighter over 2,5 timer. Her har passasjeren vært uheldig da begge typer som DY tilbyr ombord, en med kjøtt/kyllingpålegg samt en med ost og salat holder god standard, saftige og gode. Har fått mange gode tilbakemeldinger fra passasjerer på begge typer. Men produksjonsglipper kan skje overalt dessverre.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Andre europeiske LCC, som Easyjet og Air Berlin har bedre utvalg, ferskere og bedre mat, og er en god del billigere enn DY.
DY er definitivt dårlige på mat.
Eneste som er bra er at de har begynt å selge helflasker med vin. :drink
Velkomment på en lang og kjedelig tur til syden når man er to.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Ciabattaene som leveres fra Gate Gourmet til SK og DY er av samme type brød og pålegg og det tilbys i all hovedsak to typer, iallefall hos DY. I tillegg varm panini på flighter over 2,5 timer. Her har passasjeren vært uheldig da begge typer som DY tilbyr ombord, en med kjøtt/kyllingpålegg samt en med ost og salat holder god standard, saftige og gode. Har fått mange gode tilbakemeldinger fra passasjerer på begge typer. Men produksjonsglipper kan skje overalt dessverre.
Fokuset ditt er rettet utelukkende mot prosuksjonsselskapet og maten; denne saken har imidlertid to sider, maten og kabinpersonalets håndtering av kunder. Her var det jo en soleklar svikt fra DY sin side ved å ikke skole sine kabinansatte i korrekt kundebehandling og håndtering av reklmamasjonssaker.
 
Last edited:
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Nå vet jeg ikke så mye om DY sine sandwicher etc ombord. For SAS sin del er det ting i gang for å forbedre kvaliteten etter mye klager.
Jeg personlig mener det har blitt betydelig bedre, men er en vei å gå ennå.
Problemet med alle typer brød på fly er den tørre lufta, det er noe av grunnen til at man satser mye på ciabatta som tåler dette bedre.

Når det er sagt, så vil jeg si at gate gourmet lager det de får beskjed om, ikke mer, ikke mindre. Om noe er dårlig på et SAS fly, er dette SAS sitt ansvar.
Hvordan man velger å løse dette er en annen sak.
Jeg vet hva vi gjør i SAS, og er ganske fornøyd med det. Denne jobben, med innputt fra pax vil forhåpentlig sørge for skikkelig kvalitet fremover.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Godt at TV2 "Hjælpe meg" tar opp viktige saker :rolleyes: For øvrig finner man nok bedre brødmat på bakken enn i lufta. En DY-flyvertinne kommenterte en gang en ekstremt fristende sandwich jeg hadde med fra Venezia en gang - langt bedre enn de selv serverte.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Fokuset ditt er rettet utelukkende mot prosuksjonsselskapet og maten; denne saken har imidlertid to sider, maten og kabinpersonalets håndtering av kunder. Her var det jo en soleklar svikt fra DY sin side ved å ikke skole sine kabinansatte i korrekt kundebehandling og håndtering av reklmamasjonssaker.

Det er flere måter og løse dette på. Nå var jeg ikke ombord så jeg kan ikke uttale meg spesifikt om denne saken.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Men er SK noe bedre? Har enda ikke glemt en forferdelig ciabatta ombord hos SAS for ca et år siden. Helt knusktørr, og jeg fant noe som lignet en negl i den.
Å ta penger for noe slikt burde ikke være lov, verken hos SAS eller Norwegian.

Hvorfor drar du inn SAS? Dette er en Norwegian-tråd.

Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".

Hvor mange passasjerer vet hvem som leverer maten til flyselskapene? 1% eller noe slikt?

Er vinen min korket så før jeg ny flaske ved å gå til den som har solgt den til meg (enten Polet eller restauranten/servitøren). Jeg går da hverken til importøren eller produsenten
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".

Folk har ikke et forhold til GG, men alle vet hva Norwegian er. En slik sak om GG er en ikke-sak.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Hvorfor drar du inn SAS? Dette er en Norwegian-tråd.

Helt enig med blant annet Fnate, her er Norwegian ansvarlige. Et annet eksempel er at du ikke kan klage til Ica om du finner en rottehale i Coca-Cola'n du kjøpte der. Overskriften på TV2 sin sak burde heller være "Så fersk ser Gate Gourmet's «freshe» ciabatta ut".

Helt greit å dra SAS inn i dette, fordi GG leverer til begge selskaper.

Det er selskapene som bestemmer nedt til microgrammet hva som serveres/selges ombord. Dette gjelder hele verden.
Så er maten dårlig så er det selskapet sin skyld, da det er selskapet som har bestilt til sin spesifikasjon.
Dette vet jeg endel om, da jeg er med på blandt annet meny presentasjoner hos GG.
Innimellom leverer ikke GG det som er bestilt, da går man til GG å for dette rettet opp. Når det gjelder sandwicher med div pålegg så blir alt veid, og lagt på slik selskapet har bedt om.

Hva som derimot presenteres på bilder etc i kataloger, det er en annen historie. Men sjelden blir det vel da tatt ut noe i en vogn ombord for å avbildes til en katalog/meny.

Men finner du derimot en rottehale i colaboksen hos SAS eller Norwegian eller hvilket som helst selskap, da er det noe annet.
 
Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

Bilde hentet fra TV2:
flymat-063-_2__845762i.jpg


Hadde faktisk ikke forventet noe annet av helt standard flymat, og avbildet mat stemmer sjelden med virkeligehten. Det har dog vært produsenter som har måttet endre bilde på produktpakning etter pålegg fra forbruksmyndighetene.
 
Last edited:
Back
Top