Så er Starbucks landet i København

TheDane

ScanFlyer Blue
Så er Starbucks landet i København

Så er skandinaviens første Starbucks åbnet i Københavns lufthavn. Den åbnede officielt i fredags d. 15 juni og ligger på landsiden i terminal 3. Ved åbningen kom det frem at endnu en Starbucks vil blive åbnet i lufthavnen indenfor kort tid. Det siges ikke hvor, men jeg gætter på transit området.

Se video og andet fra åbningen her: Link

Re: Så er Starbucks landet i København

Kan noen fortelle meg hva som er så fantastisk med Starbucks i forhold til annen kaffe, bortsett fra snobeffekt og blodig overpris ?? .

Har vært innon noen ganger. Særlig på vinteren i NYC mens jeg fryser, men kun grunnet at det er eneste muligheten.. Grei kaffe, som mest kaffe etc.

Prøver absolutt ikke å være sarkastisk e.l. Men fatte rikke dette fenomenet. Men anger vel at jeg ikke forsto dette tidligere og kjøpte aksjer !!:( :(

Jeg tror at saken med Starbucks er at de leverer jevnt over relativt god kaffe - du vet hva du får. Det finnes mange andre kaffebarer rundt omkring som selger bedre kaffe, men Starbucks er overalt. Prisene på kaffen til Starbucks er vel heller ikke noe dyrere enn det andre kaffebarer selger sin kaffe for, og Starbucks synes å være litt opptatt av å gi sine kaffebønder litt bedre betalt enn hva normen er. I den grad dette faktisk stemmer så er jo det prisverdig i seg selv.

Starbucks er jo greit det - grei kaffe og en fin profil. En slik kjede kunne vært så mye, mye verre. Svaret på hva som er så spesielt med Starbucks finner dere i denne boken, som jeg leste for ikke lenge siden.

Som TOS sier, det fantastiske med Starbucks er verken at de er amerikanske, snobberi eller at kaffen nødvendigvis er den beste, men de klarer å levere en kaffe som smaker godt uansett hvilken på hvilken filial man kjøper den eller hvilken barista som lager den. Har jeg valget mellom en Starbucks og en eller flere ukjente kaffebarer velger jeg derfor Starbucks fordi jeg VET at kaffen blir god. Og når Starbucks er å finne på hvert gatehjørne er det ikke rart det til tider ble mye Starbucks mens jeg bodde i USA. Min favorittkaffe her hjemme får jeg på Stockfleth's på tinghuset, men selv på den ene filialen varierer smaken mye mer alt ettersom hvem som har laget den, sist var den udrikkelig, mens den andre ganger langt overgår Starbucks.

At Starbucks er så mye dyrere enn andre kaffebarer har jeg også vanskeligheter med å se, litt vanskelig å sammenligne ettersom de ikke er i Norge, men 39 for en dobbel Mocha to go på Stockfleths er ikke akkurat billig, noe som gjør det ekstra surt når kaffen ikke smaker som den skal.

Visste ikke at det var snobbete å gå på Starbucks....:p

Man fatter litt av hva som er så fantastisk med Starbucks og mye annet, ved å lese denne boken
Folk vil bedras!

IMM

Såg precis denna: http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Nyheder/2007/gavekort+starbucks.htm

Vet inte om det är för sent redan, men den ligger ju fortfarande ute, så det kanske inte är så många som sett den och mailat?! Man kan ju alltid hoppas att man kan vinna 10 goda koppar!

Det faar bli en "City Mug" till mig vid genonresa paa fredag!

Klønete plassering... Så den på vei opp rulletrappen med gadd ikke gå ned igjen... Ikke så jeg noen Cit Mug heller...

Originally posted by SQ 777

Kan noen fortelle meg hva som er så fantastisk med Starbucks i forhold til annen kaffe, bortsett fra snobeffekt og blodig overpris ?? .

Jeg har ikke merket noe av hverken snobbe-effekt eller overpris ... men Starbucks leverer et jevnt godt og trygt produkt. MAo. man vet hva man faar, noe som er temmelig vesentlig for en kjede som dette.

Her i Atlanta er det ikke like tett mellom Starbucks'ene som i Seattle. men vi har ogsaa en god del uavhengige sjapper. Gaar jeg andre steder, er det som regel for aa snylte paa traadloest nettverk (Starbucks har T-Mobile betalingsnett), men det er mye rart aa finne.. Verstingen er sjappa paa Webb Bridge Road som knapt har melk i melken og kaffe i kaffen....

Her netop modtaget et kaffekort fra Starbucks i lufthavnen med værdi på 10 gratis kopper kaffe :p

Tilmeldte mig konkurrencen på www.cph.dk under sektionen om åbningen af Starbucks og i dag med posten modtog jeg så en hilsen og besked om at jeg var blandt de 100 tilmeldte og derfor modtog et kaffekort med værdi på 10 gratis kopper kaffe indtil 31 december 07. Dejlig overraskelse, regnede slet ikke med dette.

Originally posted by TheDane

Her netop modtaget et kaffekort fra Starbucks i lufthavnen med værdi på 10 gratis kopper kaffe :p

Tilmeldte mig konkurrencen på www.cph.dk under sektionen om åbningen af Starbucks og i dag med posten modtog jeg så en hilsen og besked om at jeg var blandt de 100 tilmeldte og derfor modtog et kaffekort med værdi på 10 gratis kopper kaffe indtil 31 december 07. Dejlig overraskelse, regnede slet ikke med dette.

När skickade du ditt mail till dem?
Jag gjorde det inte förrän jag skrev mitt inlägg ovan, så jag vågar inte direkt hoppas...

Originally posted by paer

Originally posted by TheDane

När skickade du ditt mail till dem?
Jag gjorde det inte förrän jag skrev mitt inlägg ovan, så jag vågar inte direkt hoppas...

Tror det var mandag morgen.......evt. søndag aften efter jeg havde postet denne tråd!

Fick mitt kort i dag! GREAT! :colgate:
Och det gäller för 10 VALFRIA kaffedrycker på Starbucks! Inte illa!
Ofta gäller ju sådana gratis grejer bara standard kaffe! Nu blir det koffeinshock! :wow: :drunk: :drunk: :cry:

Var innom Starbucks på lørdag... Det var ikke den store positive opplevelsen. Starbucks på Kastrup var skitten/møkkete og det var ingen som ryddet bordene. Ledelsen burde tatt seg en tur og avskiltet hele stedet...

Originally posted by EB

Var innom Starbucks på lørdag... Det var ikke den store positive opplevelsen. Starbucks på Kastrup var skitten/møkkete og det var ingen som ryddet bordene. Ledelsen burde tatt seg en tur og avskiltet hele stedet...

The Starbucks Experience, you know.

Ja da burde den vært stengt... Jeg har vært på utallige Starbucks - mest i USA men også i Canada, Dubai, Spania, Sveits og UK - ingen var i nærheten av rotet på Kastrup.

Jeg var i København lørdag/søndag, men plasseringen gjorde at jeg ikke stakk innom.
Jeg elsker kaffebarer, men har foreløpig aldri vært på en Starbucks cafè. Ser egentlig ikke hva som er så stas med akkurat det heller. Men det er kanskje fordi jeg ikke har vært der ennå?
Forøvrig må jeg si at ingen steder slår kaffe/te man fikk i Kenya. Og det var uansett om man fikk den langt ute i bushen, eller på en kafè i byen. Den var GOD!

IMM

Back