SA Airlink Jetstream 41 ulykke i Durban!

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Last edited:
Og Airlink har en virkelig dårlig periode. Nå har en ERJ også dratt av banen

http://www.news24.com/Content/South...01-16/33_unhurt_after_plane_overshoots_runway
Cape Town - SA Airlink has confirmed that its flight SA8625 operating from Cape Town to George was involved in "an incident" on landing at George Airport on Monday morning, but that 30 passengers and three crew are unhurt.

"The aircraft, an Embraer 135 (37 seat) regional jet ZS SJX, is reported as having aquaplaned off the end of the wet runway," SA Airlink said.

Bildeserie her:
http://www.news24.com/Content/Galleries/Image/Images/MyNews24/Plane crash-lands in George
 
Lignet veldig mye på en WO det, men herr Johnsen kan sikkert fikse noen flere E135 i en fei for SA Airlink ;)
 
En så mye vi liker å herje med media når noe skjer, her skal de da ha et godt klapp på skulderen for nøkternhet, når bildene viser fuglen ned en skrent, ut i veien og med det som ser ut som mer enn èn knekk i skroget og omtaler det slik "A passenger plane is believed to have overshot the runway when landing". ;)

-A
 
Kan jo være at journalisten tar høyde for at han kan ha mottatt feil opplysninger og at flyet kan ha avbrutt avgang med påfølgende overrun i stedet... ;)
 
Kan jo være at journalisten tar høyde for at han kan ha mottatt feil opplysninger og at flyet kan ha avbrutt avgang med påfølgende overrun i stedet... ;)

Ja, det er det jeg sier, her var det nøkterne beskrivelser og høyde for at det kan være kildefeil og alt mulig. Vi sender redaksjonene og journalistene fra ymse mediehus på studietur snarest?

-A
 
South African CAA har nå kommet med en foreløpige rapporte til alle disse hendelsene.

Dette er relatert til den første ulykken:

The SACAA states as a finding: "The reason for the power reduction experienced on the no.1 engine, appeared to have been a misidentification and shutdown of the serviceable engine. This has been concluded from analysis of the DFDR and CVR information;"

http://www.avherald.com/h?article=4203d155/0001&opt=0

For den andre ulykken:

The South African Civil Aviation Authority SACAA have released their interim report stating, that a cable of the nose wheel steering was found faulty allowing a free play of up to 35 degrees to the left for the nose wheel. The damage to the cable had probably occured during installation.

http://www.avherald.com/h?article=422eeb89/0000&opt=0


For den tredje ulykken:

The South African Civil Aviation Authority have released their preliminary report stating, that the runway had be resurfaced earlier the year, the work was completed in November 2009, the asphalt runway was only partially grooved.

http://www.avherald.com/h?article=423d32af/0000&opt=0
 
Back
Top