Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

I følge The Daily Telegraph håver Ryanair inn på alle mulige charges - inntil £650mill. i året! Og, i motsetning til de annonserte billettprisene, øker disse "avgiftene" kraftig.

Ryanair's extra charges earn £650m a year
The low-cost airline Ryanair will receive £650 million in baggage charges and booking fees in 2009, reports Charles Starmer-Smith.

http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/4269461/Ryanairs-extra-charges-earn-650m-a-year.html
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

FR har skjønt hvordan man skal drive business, enten man liker det eller ikke.....
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Sjekket leiebil gjennom Ryanair og dobbelsjekket deretter gjennom leiebilselskapets egne sider, og Ryanair kom faktisk ut et par hundrelapper billigere. Så da er jo saken grei, og i tillegg har de vel en grei provisjon som vi her ser blir penger av til slutt.

Har de ikke engang påstått at de vil gjøre flyreiser gratis og tjene pengene sine på alle de utenomliggende tingene som hotell, leiebil etc?

BF:cool2
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Mens andre går motsatt vei og vil kosentrere seg om "kjernevirksomheten"...:p
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Ja ryanair kan lokke og lure... Hvorfor ikke bare samle alt som har med en flyreise i en pris - men det er kanskje ikke like redelig?
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Ja ryanair kan lokke og lure... Hvorfor ikke bare samle alt som har med en flyreise i en pris - men det er kanskje ikke like redelig?

Blir ikke noe penger av og samle alt i en pris EB, se bare på SAS. Bare vent, snart kommer det en haug av gebyrer og extras fra Frösunda også.;)
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Ja ryanair kan lokke og lure... Hvorfor ikke bare samle alt som har med en flyreise i en pris - men det er kanskje ikke like redelig?

Da kommer spørsmålet: Hva er det som har med flyreisen å gjøre? Er det alt som man tradisjonelt har oppfattet som en del av flyreisen, noe som vel også da vil innbefatte mat/drikke, eller er det noe annet?

Noen vil mene at det er greit å ta ekstra betalt f.eks. for innsjekket baggasje, fordi dette gjør at de som benytter tjenesten betaler for det (iallefall tilsynelatende...). Jeg bruker som oftest ikke tjenesten "innsjekket baggasje", så jeg kan se poenget selv om jeg jeg også mener at det er litt mer "hassle-free" når du slipper å betale for baggasje, setereservasjon, mat/drikke osv.
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Hvorfor er et målet? Er det ikke ærligere å komme med en pris - av det jeg hører fra Ola Strand så skal SAS Norge i allefall beholde dagens system - men du vet kanskje mer enn meg.
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Hvorfor er et målet? Er det ikke ærligere å komme med en pris - av det jeg hører fra Ola Strand så skal SAS Norge i allefall beholde dagens system - men du vet kanskje mer enn meg.

Men dagens system gir ikke penger i kassen. Jeg vet ikke noe mer enn deg men når man ser utviklingen verden over så blir gebyrer og tilvalg mer og mer vanlig og det er utenkelig at ikke SAS også hiver seg på bølgen. Se bare på SQ, også der må man nå betale for ekstra benplass.
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Men hvis de ikke får nok penger i kassen, hadde det jo vært mer redelig å skru opp totalprisen i stedetfor å beholde den for så å lempe ut en masse tåpelige ekstragebyrer??

BF:cool2
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Jeg betaler heller for et skikkelig produkt. Det er et mas å måtte planlegge når man bestiller om man skal ha med koffert eller håndbagasje, det finner jeg ut når jeg pakker. Jeg synes uansett det er greiest å bli kvitt kofferten så jeg slipper å drasse den rundt, lempe den opp og ned av hyller på flyet osv. Eneste ulempen med å sjekke inn bagasje er at noen flyselskaper roter den bort ganske så ofte (Jeg har ikke nevnt et stort UK sellskap fra LHR med navn...)

Kaffekoppen jeg får (innenlands) hos SAS er også herlig, jeg liker å ha noe varmt, men det var et mas å måtte passe på å ha penger, og helst i en lomme som man greier å få noe opp fra mens man sitter trangt.
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Da kommer spørsmålet: Hva er det som har med flyreisen å gjøre? Er det alt som man tradisjonelt har oppfattet som en del av flyreisen, noe som vel også da vil innbefatte mat/drikke, eller er det noe annet?

Noen vil mene at det er greit å ta ekstra betalt f.eks. for innsjekket baggasje, fordi dette gjør at de som benytter tjenesten betaler for det (iallefall tilsynelatende...). Jeg bruker som oftest ikke tjenesten "innsjekket baggasje", så jeg kan se poenget selv om jeg jeg også mener at det er litt mer "hassle-free" når du slipper å betale for baggasje, setereservasjon, mat/drikke osv.
Problemet hos FR går vel ikke på innsjekket bagasjen. Men alle avgifter osv som dukker opp like før du bekrefter. Jeg har ikke noe problem med å velge bagasje osv. Men at avgifter jeg ikke kan velge bort ikke kommer opp før jeg skal betale, det grenser til svindel.
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Enig med Bizflyer - få prisene opp på et fornuftig nivå. Det enkle er ofte det beste. Sete, bagasje er som regel noen man må ha når man flyr og jeg tror faktisk at det er mange som reiser med håndbagasje som fint lever med at andre har sendt bagasje inkludert i prisen.
 
Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

Enig med Bizflyer - få prisene opp på et fornuftig nivå. Det enkle er ofte det beste. Sete, bagasje er som regel noen man må ha når man flyr og jeg tror faktisk at det er mange som reiser med håndbagasje som fint lever med at andre har sendt bagasje inkludert i prisen.

Du får sete også med f.eks. DY, selv om de tar ekstrabetaling for forhåndsreservasjon (dette har du f.eks. ikke muligheten til hos SAS om du flyr med billigbilletter, men du kan gjøre dette ved innsjekk). Baggasje får du også ha med selv uten forhåndsbetaling av baggasje (det er bare litt mer styr ved innsjekk, men tar som oftest ikke mer enn et par ekstra minutter etter egen erfaring).

Nå er jeg bare litt djevelens advokat, for jeg er i prinsippet enig i at det greieste er når man betaler en pris.
 
Back
Top