Rykter om ny storfusjon!

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Nok en gang svirrer fusjonsryktene i USA, og Wall Street Journal skriver nå at en fusjon er nært forestående mellom Delta og Northwest. Samtidig, skriver avisen, er det samtaler mellom United og Continental.

Ser ut til en ny sesong med MERGER MANIA!
Men, vi har hørt det før - omtrent alle mulige kombinasjoner av The Big Five (AA ser aldri ut til å være i spill). Så det blir spennnende å se om det blir noen fusjoner denne gang, og i tilfelle hvem som finner hverandre.

http://online.wsj.com/article/SB120233579961148771.html?mod=hpp_us_whats_news
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Det er jo ingen av de som har flåter som passer litt sammen engang, så det gjør jo saken litt mer spennende :)
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Nok en gang svirrer fusjonsryktene i USA, og Wall Street Journal skriver nå at en fusjon er nært forestående mellom Delta og Northwest. Samtidig, skriver avisen, er det samtaler mellom United og Continental.

Ser ut til en ny sesong med MERGER MANIA!
Men, vi har hørt det før - omtrent alle mulige kombinasjoner av The Big Five (AA ser aldri ut til å være i spill). Så det blir spennnende å se om det blir noen fusjoner denne gang, og i tilfelle hvem som finner hverandre.

http://online.wsj.com/article/SB120233579961148771.html?mod=hpp_us_whats_news

UNITED Oslo-New York; Hva sier SAS til det ?
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

For SAS' del er nok en CO/UA-fusjon positivt. Om det er slik som Dueholm sier, at SAS skal starte OSL-EWR igjen med A330, så er et fusjonert CO/UA i Star Alliance et enormt pluss. Noe av problemene for SAS på EWR etter at det tette samarbeidet med CO gikk fløyet (smamen med SAS' aksjepost), er at det har vært vanskeligre med feed til/fra EWR på CO. Om CO blir UA er det jo svært positivt. Det er jo ikke uvanglig at Star-selskaper flyr ving-til-ving i konkurranse med hverandre

PS. La oss holde oss on-topic, og ikke avspore i en debatt om SAS interkont fra OSL
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Flåtene passer ikke sammen, men hub-messig passer de nevnte mergene godt sammen. For såpass store flåter det her er snakk om så ville ikke mangel på commonality vært et problem. Man hadde sikkert bare endt opp med å gjøre som AA og SAS har gjort, plassere noen av flytypene ekslusivt på en hub.

UA har vel lenge siklet etter en skikkelig NY-hub og et godt utgangspunkt mot Latin-Amerika, og CO ville da vært det beste valget. UA sitt rutenett til Asia og CO sitt rutenett til Europa ville utfylle hverandre perfekt.

Pr i dag så tror jeg dette er de mergene som gir mest mening, men jeg tror det ikke før jeg får se det.

NW-DL hadde fått tålig bra spredning av sine huber med DTW, MSP, ATL, SLC og JFK, og hadde dermed fått et enormt rutenett i østlige deler av USA. DL har et godt rutenett over Atlanterhavet, mens NW er bedre på østen.
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Jeg vil ikke ta dette altfor alvorlig ... det er veldig mange kameler som maa svelges foer mergers kan skje paa dette nivaaet.

En merger ser veldig forlokkende ut naar an sitter i styrerommet og leker med tall, men saa fort man kommer ut i 'den virkelige verden' og begynner aa se paa mer praktiske detaljer, blir saken noe helt annet. Ting som avtaler med ansatte og plassering av hovedkontor er eksempler paa ting som som alene kan strande slike intensjoner.

Og selv om de klarer aa gjennomfoere en fusjon, vil de slite med problemer i mange aar etterpaa. Se paa f.eks. USAirways .. de er sementert i 'Oest' og 'Vest', det er mye vondt blod blant de ansatte og de har ennaa ikke klart aa faa til en pilot- og kabinavtale ...
Men likevel er de fortsatt lystne paa aa merge mer - fordi tallene i styrerommene ser saa fristende ut at det overskygger alt annet.

Kanskje gaar vi mot et 'Ameriflot'?
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Heisann CK!

så er et fusjonert CO/UA i Star Alliance

Tilton har nevnt at han kan trekke seg ut av Star Alliance om det blir en show stopper... og han vil ha Larry Kellner med sitt managemetn team som ledelsen i et nytt fusjonert selskap...;)

Som MOW sier saa er jeg 100% enig da det nok mye som skal falle sammen for at dette skal gaa... :rolleyes:

Hva... har SAS endelig bestemt seg for aa ta opp OSL - EWR... igjen...:p

Dag
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

SAS sier at det kun er EWR som kan bære seg fra OSL - og om de ikke flyr dit innen 2010 så har man feilet.
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Hei EB!

Ja, det er stor trafikk paa EWR med mange connection flighter og en A332 type passer vel bra... da den kan brukes paa mange andre marked ogsaa.

Dag
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Hei EB!

Ja, det er stor trafikk paa EWR med mange connection flighter og en A332 type passer vel bra... da den kan brukes paa mange andre marked ogsaa.

Dag

Etter mine amatørmessige utregninger så kan den faktisk brukes som "nød"maskin/reservemaskin på ALLE av Sas sine nåværende og kommende strekninger, til og med en eventuell OSL-BKK. Alt ved 230t MTOW.

Kilder: Airliners.net og Great Circle Mapper
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Heisann CK!



Tilton har nevnt at han kan trekke seg ut av Star Alliance om det blir en show stopper... og han vil ha Larry Kellner med sitt managemetn team som ledelsen i et nytt fusjonert selskap...;)

Som MOW sier saa er jeg 100% enig da det nok mye som skal falle sammen for at dette skal gaa... :rolleyes:

Hva... har SAS endelig bestemt seg for aa ta opp OSL - EWR... igjen...:p

Dag

Det var litt voldsomt på morran i dag?? ;)

Larry = Yes!
Alliansen for røkkla = NO WAY!!

Vi vet alle at CO har utrolig lyst på Star uansett, nå får du endelig sjansen! I Star får CO endelig 777 på OSL. ;)

Larry har vært i byen veldig mye siste tiden, Dag, så nå må du bare stikke på Costco for å kjøpe piasava koster for å vaske en flyflåte som ikke har vært vaska siden 9/11.
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Heisann Tommy!

Larry har vært i byen veldig mye siste tiden, Dag, så nå må du bare stikke på Costco for å kjøpe piasava koster for å vaske en flyflåte som ikke har vært vaska siden 9/11.

Enda bedre! Vi bare maler de om til Continental farger så slipper vi dette problemet...:p

... og Star Schmar...! Sky Team gjengen rocks....:D

Kanskje jeg må spise disse ordene siden...^_^

Dag
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

For oss som flyr mye med LH og SK er SkyTeam skrekken... CO er absolutt velkommen til Stjernegjengen...
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

For oss som flyr mye med LH og SK er SkyTeam skrekken... CO er absolutt velkommen til Stjernegjengen...

Hør hør!

Dag, du må kjøpe litt maling sånn at du kan male over Aeroflot gjengen aka Skyteam logoen og få en stjerne på grisebingen din.

Gjør meg ingenting om det nye selskapet heter Continental i Star!
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Heisann Tommy777!

Er det du som driver aa sender e-mailer til Jeff...:p

A merger between Delta Air Lines and Northwest Airlines could affect the alliance they share with Continental Airlines, the Houston company's second-in-command said Thursday. All three belong to the SkyTeam alliance, but things could change if Delta and Northwest wed, Continental President Jeff Smisek acknowledged.

Dag
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

SÅ kan vi få CO med stjerne på....ikke noe ville vært bedre:)
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Navnet kunne jo bli Continental United - så ville alle foppalfans bli fornøyd.
 
Re: Merger Mania Usa (dl+nw / Co+ua)

Heisann!

DL internal memo signals impasse in merger talks

In regards to continuing merger talks between Delta Air Lines (DL) and Northwest Airlines (NW), top executives at DL issued an internal memo Tuesday saying that “no potential transaction meets all our principles,” The Wall Street Journal reported on its Web site.

The memo is signed by DL CEO Richard Anderson and DL President and CFO Ed Bastian.

“Summarizing the airline’s priorities in any merger, including seniority protection for all its employees and keeping the airline headquartered in Atlanta, the memo said the airline will continue to focus on its ‘stand-alone plan’ until all ‘these conditions are met,’” the story said

:p:p:p
 
Back
Top