Jeg er ganske sikker på at det blir ikke SAS som vil merke mest av en slik mulig oppstart, men heller AY, KL,AF , BA og LH som i dag drar enorme mengder med reisende ut av det norske markedet i mangel på gode alternativer.
Det er jeg helt enig med deg i og med DY store på IC tror jeg flere av disse selskapene vil forsvinne fra Norge. SK og DY er jo knallsterke innen Europa fra Norge. Derfor er jeg kanskje litt skeptisk til DYs planer som jo er spennende. Men en ting undrer meg; DY's samarbeid med Finnair. OM BA, LH, AF osv skulle tape stort av IC- trafikken fra Norge vil ikke det være noen stor deal for dem i internasjonal sammenheng. Men Finnair er jo av en helt annen størrelse og har en helt avhengighet av feeding fra OSL til sin Østen-satsing. For ikke å snakke om feed fra ARN, som mange mener også DY vil satse på med IC. For Finnair vil jo en slik satsing fra DY være dramatisk. ARN er jo nærmest hjemmemarked for AY nå...
Defor innbiller jeg meg at IC med DY i så fall vil gå vestover, men jeg innbiller meg også at det er her det vil være vanskeligst å satse også fordi det vel her er mer business- trafikk og ikke så enkelt å fylle store fly som f eks å fylle maskiner til BKK, som DY utvilsomt vil klare.
Bare noen tanker...