Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Re: Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)
Dette er kanskje litt overdrevet? Forskjellen på CI0 og CI100 er 1,3%, og forskjellen på CI0 og CI30 er 0,3%. Man kan kanskje tro at forskjellen på CI-30 (hvis det eksisterer, det aner jeg ikke) og CI0 vil være rundt 0,3% også? I så fall er det snakk om 300kg for en typisk LH-flight.
Airbus skriver selv
Problemet er at dette fører til ett overforbruk på 1-2 tonn fuel..
W
Dette er kanskje litt overdrevet? Forskjellen på CI0 og CI100 er 1,3%, og forskjellen på CI0 og CI30 er 0,3%. Man kan kanskje tro at forskjellen på CI-30 (hvis det eksisterer, det aner jeg ikke) og CI0 vil være rundt 0,3% også? I så fall er det snakk om 300kg for en typisk LH-flight.
Airbus skriver selv
To summarize, we can say that there is no advantage whatsoever gained by flying at
low cost indices (i.e below LRC cost indices) since fuel gains are not at all meaningful
when traded far time, especially for the A340.