*Rykte* SAS starter Oslo - Bangkok ?

Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Uden på nogen måde at vide om der er noget substans i disse rygter - de er vist startet på flygtorget.se og det siger ikke så lidt om troværdigheden eller mangle på samme - så kan man jo lege lidt med nogle scenarier.

SAS beslutter at gøre OSL-EWR seasonal - A330eren på denne rute flyttes tilbage til CPH-IAD fra november, hvilket frigør en A340 der kan benyttes til et antal ugentlige rotationer på OSL-BKK.

Lad os hvad der sker...
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Må tillate meg å stille ett dumt spørsmål, men de eneste dårlige spørsmålene er vel de som ikke blir stilt... TG som per i dag flyr til BKK både fra CPH, ARN og OSL må jo få store andeler av det skandinaviske markedet, spesielt fra Norge og Sverige som nå har mulighet til å reise nonstop fra sine respektive hovedflyplasser, OSL og ARN. Dette er vel pax som SK gjerne skulle hatt via CPH?
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Må tillate meg å stille ett dumt spørsmål, men de eneste dårlige spørsmålene er vel de som ikke blir stilt... TG som per i dag flyr til BKK både fra CPH, ARN og OSL må jo få store andeler av det skandinaviske markedet, spesielt fra Norge og Sverige som nå har mulighet til å reise nonstop fra sine respektive hovedflyplasser, OSL og ARN. Dette er vel pax som SK gjerne skulle hatt via CPH?

Ja, men samtidig er det tydeligvis ikke noe problem for SAS å fylle en daglig 245 seter stor A340 fra København med en kombinasjon av dansker, svensker, nordmenn og passasjerer fra andre deler av Europa. Da jeg fløy København-Bangkok med SAS for en måneds tid siden var det både briter og tyskere om bord. Pågangen til Thailand er så stor at det ikke er noe problem med fire daglige fly fra Skandinavia. Spørsmålet er om SAS vil ta en større andel av dem ... Det vil i alle fall Norwegian og Feel.
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Det er nærmest umulig å 'kanalisere' flypassasjerer effektivt - særlig på slike strekninger. Det er mange aktører i markedet, og folk drar der de får en best 'deal'. Og det er nok ikke SAS som er DY/Feel's hovedkonlurrenter. Det er KLM, BA, Malaysian, Phillipines osv som dumper ut billigere billetter for å få folk til å reise en liten omvei.
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Jippi!
En ny SK-langdistanse-fra-OSL-tråd! :rolleyes:

Vi lever vel alle i håpet om at SAS skal satse skikkelig offensivt og ha minst 10 IC ruter ut fra alle de 3 skandinaviske hovedsteder!

[setter meg rolig tilbake i sofaen og venter videre]

BF:fly
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Når SAS ikke klarte å få ARN- BKK til å gå, så klarer de det ihvertfall ikke på OSL- BKK. Er vel over dobbelt så mange reisende mellom Sverige og Thailand, som mellom Norge og smilets land..
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Når SAS ikke klarte å få ARN- BKK til å gå, så klarer de det ihvertfall ikke på OSL- BKK. Er vel over dobbelt så mange reisende mellom Sverige og Thailand, som mellom Norge og smilets land..

Men många av dom som bor i Sydsverige tar vägen över Köpenhamn. Detta till trots har jag svårt att tro OSL skulle ha bättre förutsättningar än ARN för en SAS-linje till BKK.
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Er det ikke mulig å bruke en stk -340 for rute EWR-OSL-BKK-OSL-EWR ?

Flytid EWR-OSL 8 timer
Turnaround OSL 2 timer
Flytid OSL-BKK 11 timer
Turnaround BKK 2 time
Flytid BKK-OSL 11 timer
Turnaround OSL 2 timer
Flytid OSL-EWR 8 timer
Turnaround EWR 2 timer

Totalt 48 timer.

Da kan det også selges gjennomgående billetter BKK-EWR med en flytid på ca 20 timer. Ikke ille det.....
 
Last edited:
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Er det ikke mulig å bruke en stk -340 for rute EWR-OSL-BKK-OSL-EWR ?

Flytid EWR-OSL 8 timer
Turnaround OSL 2 timer
Flytid OSL-BKK 11 timer
Turnaround BKK 2 time
Flytid BKK-OSL 11 timer
Turnaround OSL 2 timer
Flytid OSL-EWR 8 timer
Turnaround EWR 2 timer

Totalt 48 timer.

Da kan det også selges gjennomgående billetter BKK-EWR med en flytid på ca 20 timer. Ikke ille det.....

Er det bare mig, eller???? Jeg har mere end svært ved at se den plan gå op. Prøv at sætte tidspunkter på....
 
Hvis SAS skal starte noe særlig mer nå så bør det komme flåteøkning. Det burde vel være mulig å få tak i noen A330-200 med RR motorer.
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Når SAS ikke klarte å få ARN- BKK til å gå, så klarer de det ihvertfall ikke på OSL- BKK. Er vel over dobbelt så mange reisende mellom Sverige og Thailand, som mellom Norge og smilets land..

Finnes også noe som heter cargo, som også sørger for ganske gode inntekter. Thai flyr enorme mengder på sin rute i dag, mere en fra både CPH, og ARN ( i følge ansatte i Spirit ) Så kan være noe i den kaka også.
 
Re: SAS starter Oslo - Bangkok ?

Er det bare mig, eller???? Jeg har mere end svært ved at se den plan gå op. Prøv at sætte tidspunkter på....

Du har nok rett. Uansett hvordan man vrir og vender på det vil noen av avgangene komme på ugunstig tidspunkt.
 
Du har jo fortsatt et par timer å gå på da (legger du sammen timene bør du komme til 46...)
 
Back
Top