• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK Rykte: SAS planlegger ny business class på IC?

Usikker hvor langt de har kommet, men skal ha ankommet business class stoler til Frøsundavik, for prøvesitting....
Hm, er nå det nødvendig? Det må være den døren noen etterlyser, men bare få tilbake madrassen så har jeg det jeg trenger. Det krever vel bare investeringer tilsvarende prisen av ett sete.

Hm, er nå det nødvendig? Det må være den døren noen etterlyser, men bare få tilbake madrassen så har jeg det jeg trenger. Det krever vel bare investeringer tilsvarende prisen av ett sete.

Nå er jo dette en prosess som tar mange år, og man kan trygt sies de tidligere startet litt for sent og fløy da litt lenge med gamle seter.

Etter at SAS har tatt levering av de to siste A350-maskinene må de jo ta en avgjørelse for fremtidige widebody-bestillinger.
Det er jo tre eldre A330-300 maskiner som er over 20 år gamle som snart må erstattes. Også har de jo også fem litt nyere A330 maskiner fire levert mellom 2015 og 2016, siste levert i 2019.
Enten må det bestilles flere A350, eller så må det bestilles A330neo.

Det blir jo fort 2030+ før nye fly leveres, og da er det vel snart på tide med en kabin-refresh.

Business-setene i A330 begynner i bli ganske slitte, og av egen erfaring så er det mye tull med luft-pute systemet (som har blitt fjernet i A350/A321LR).

Business-setene i A330 begynner i bli ganske slitte, og av egen erfaring så er det mye tull med luft-pute systemet (som har blitt fjernet i A350/A321LR).
Det fungerte greit på -RSF på sete 2H nå 14.oktober på SK926

Back