*RYKTE* SAS med rute til SFO

He he.... Ja ja ja.. Ingen uke uten SAS IC rykter paa Scanair... Naa har heldigvis vaar inhouse Capt. Speaking heldigvis gaatt vekk fra "before hell freezes over" til mer optimistiske toner om SAS IC. ;)

Men SFO blir jo litt daarlig timing siden LX akkurat har aapnet ZRH-SFO og Star har en rimelig bra dekning fra Europa fra foer.

Mulig, mulig. Jeg bare synser :-) Men hvis man ser i forhold til å fly til MIA, så tenker jeg at den eneste grunnen til å fly til MIA er cruisetrafikk, men man kommer jo bare tilbake til Europa fra MIA, ellers er det ingenting der (satt litt på spissen), mens på MCO har man cruisetrafikk, NASA KSC, Disney World (++) og en haug med LCCer (og en kamerat av meg jeg burde besøkt oftere :-) ). Det høres iallfall bedre ut for meg. :-)

Det er utrolig faa som flyr inn til MCO for aa dra paa cruise. Det er jo 4-5 timer til de store cruisehavnene i Florida med bil. MCO har jeg overhodet ingen tro paa.

Er du sikker paa at du ikke blander sammen MCO og FLL? FLL har blitt stort sett helt tatt over av "LCC", men har ingen long haul, de gaar alle til MIA som er kort unna.

Til info er MCO er en større destinasjon fra Norge/OSL enn MIA og FLL til sammen.

Men hvor stor andel av dette er low yield Disney World passasjerer?

.....ikke det at OSL-MIA er veldig high yield det heller

Personlig tviler jeg vi se noen nye SAS IC ruter med det første og skulle det komme noen nye vil jeg tippe vi ser CPH-PVG først, eventuelt CPH-HKG

Last edited:
I min optik vil hverken MCO eller MIA være en specielt interessant dest. for SK, da det primært er leisure markedet som en sådan rute vil appelere til. Skal SK have succes på IC, så bliver man nødt til at kigge på dest. som HKG, PEK, PVG, SEA, SFO, DEL, BOM m.v.

I min optik vil hverken MCO eller MIA være en specielt interessant dest. for SK, da det primært er leisure markedet som en sådan rute vil appelere til. Skal SK have succes på IC, så bliver man nødt til at kigge på dest. som HKG, PEK, PVG, SEA, SFO, DEL, BOM m.v.

Helt enig - dette blir bare tull og våte drømmer. Skulle SK først ha satset på leisure longhaul i vinterhalvåret, så tror jeg Skandinavia-HKT direkte ville vært et bedre valg enn Florida, men også dette tror jeg vi kan se langt etter og SAS bør nok holde seg til high yield destinasjoner.

Er du sikker paa at du ikke blander sammen MCO og FLL? FLL har blitt stort sett helt tatt over av "LCC", men har ingen long haul, de gaar alle til MIA som er kort unna.

Neida, FLL er mye mindre enn MCO (ca 20 Mpax/år, vs ca 35 Mpax/år). MCO har lite long-haul, men jeg ville nesten sett på det som en mulighet. Sikkert lurt at jeg ikke driver med trafikkplanlegging, men jeg synes nå fortsatt MCO ville vært fint å kunne dra til.

Back