Rygge også som "Oslo" flyplass

Farmer

ScanFlyer Crusty
Rygge også som "Oslo" flyplass

Da er det dessverre klart at også Rygge blir en "Oslo" flyplass med alle de komplikasjoner dette vil medføre for de reisende som vil bestille sine reiser online...
Så fra 8/3-08 har vi Oslo Lufthavn/OSL , Oslo Lufthavn Sandefjord/TRF og Oslo Lufthavn Moss Rygge/RYG :cry:

http://www.ryg.no/kat/000004.asp

Re: Rygge også som "Oslo" flyplass

Ja blir ikke overasket om det kommer pax på OSL innsjekk når de skal reise med DY fra RYG og omvendt...

Passasjerer som skal bestille billetter til f.eks. London vil møte akkurat samme problemstilling i form av London Luton, London Stansted, London City, London Heathrow og London Gatwick. Noen glemt? Er man LITT oppegående når man bestiller billetten(e), så ser man hvilken flyplass man skal fly fra.

Passasjerer som skal bestille billetter til f.eks. London vil møte akkurat samme problemstilling i form av London Luton, London Stansted, London City, London Heathrow og London Gatwick. Noen glemt? Er man LITT oppegående når man bestiller billetten(e), så ser man hvilken flyplass man skal fly fra.

I London har det da vært slik i mange år, mens det er nytt her i Norge

Men litt mer programmeringsarbeid for den Odd(e) gjengen i nord

Nytt er det ikke, men det som er annerledes er at man var saa lite forutseende at man ville bruke 'OSL' for Galemoen, istedet for GEN. Hadde man hatt GEN, RYG og TRF ville det vaert lettere, for da ville man bare faatt opp en flyplass naar man soeker paa avganger.. Eventuellt alle hvis man skrec 'OSL' - men det vile vaert bevisst.

Som London .. skriver man LON faar man opp LHR, GGW og STN (og LTN?). Skriver ma LHR, faar man kun Heathrow ...

Som LN-MOW påpeker, så er det altså ingen av de flyplassene som har samme kode som byen...

...og problemet oppsto da man byttet ut GEN med OSL...

Ganske idiotisk igrunn, og fullstendig unødvendig...:rolleyes:

Jo takk, fikk merke det når jeg skulle bestille jobbtur til Zurich idag:drunk:

Vi er pålagt å velge de billigste flightene, da kommer self TRF opp all over the place. Fikk tips om å bruke OSL+ og da ble det bedre, men jaggu klarte ikke noen TRF'er å snike seg inn allikevel....

Stemmer.. En OSL+ i Amadeus og andre større systemer, skal KUN ta med Oslo Gardermoen, som det heter seg, den kom i 1999, mener jeg å huske....
Men kan nå ikke si at TRF eller RYG tilhører "stor-Oslo" i seg selv..
Vet ikke hvordan det er med STN/LGW/LHR er i forhold til London, om det er "stor-London" eller bygda?

Når Torp er en del av Oslo Metropolitan Area, skulle det bare mangle at ikke Rygge skal være det også... Norwegian vil nok merke dette særlig blant utlendinger - fordi billigste billett gjerne er til Rygge, og så får vi se hvordan Widerøe-ruten slår ut på rutesøk.

All den tid det er mye kortere til Moss enn til Sandefjord så skjønner jeg godt at Moss/Rygge måtte bli en Oslo flyplass. Men egentlig burde man endre navn på OSL også - Oslo Lufthavn Jessheim - så har vi en hovedstad uten en eneste flyplass!!!

hadde det bare vært sånn at OSL dukket opp når man søker så er den grei. Men TRF skal jo presse seg inn både på Wideroe, KLM og en hel gjeng med andre sider... Det er irriterende for meg som OSL er det eneste alternativet...

I TRD har vi ikke slike problemer....;) Men nå har Per Sandberg ( FRP ) lansert ideen om RRS som avlastningslufthavn for Værnes!

så er no ikke han sandberg helt stabil heller da.....kan jo ikke ta et ord som kommer fra den munnen seriøst, er jo bare tull

I TRD har vi ikke slike problemer....;) Men nå har Per Sandberg ( FRP ) lansert ideen om RRS som avlastningslufthavn for Værnes!

Nå har jeg igrunnen bare ventet på at Ryanair skulle begynne å fly fra Ørland, og markedsføre den som "Trondheim Airport, Orland"

hadde det bare vært sånn at OSL dukket opp når man søker så er den grei. Men TRF skal jo presse seg inn både på Wideroe, KLM og en hel gjeng med andre sider... Det er irriterende for meg som OSL er det eneste alternativet...

Hva er problemet da?? Hvis OSL er ditt eneste alternativ for vel det være ditt valg:S For en som kommer fra Utlandet er TRF og RYG like bra alternativer som OSL så lenge prisene er billigere, og man kan ikke regne med at en fra f.eks spania har hørt om TRF eller RYG.

Idiotisk. Det finnes bare en Osloflyplass. Snart får vel Kjevik status som Oslo deep south..

Hva er problemet da?? Hvis OSL er ditt eneste alternativ for vel det være ditt valg:S For en som kommer fra Utlandet er TRF og RYG like bra alternativer som OSL så lenge prisene er billigere, og man kan ikke regne med at en fra f.eks spania har hørt om TRF eller RYG.

Det er to problemer:
- Med både area code OSL og flyplasskode OSL er det bortimot umulig å søke opp kun Gardermoen uten å også få med Torp og Rygge.
- Skal man til Oslo (byen) så er det å ende opp på Torp ganske langt unna. Fra Gardermoen bruker flytoget rundt 20 minutter og et antall bussruter bruker omtrent det dobbelte. Fra Torp bruker Torpekspressen rundt to timer. Det er usedvanlig langt fra byen som man søker opp.

Dersom Oslo Metroplitan Area hadde fått en annen kode enn OSL, eller Gardermoen hadde fått en annen kode enn OSL, ville mye av problemet være løst. Jeg synes Oslo Metropolitan Area kunne fått kode OSN (Oslo, Norway) eller noe slikt.

Jeg er greier aldri selv å bestemme meg for hva jeg skal se på som Oslo metropolitan Area. Dette kartet er i alle fall interesant, ut ifra dette syntes jeg RYG fortjener det mens TRF blir litt vel i utkanten ....
RYGTRFOSL.jpg

Back