RYGGE OG DY !

linium

Newcomer
Som tidligere nevnt kommer Norwegian til å starte flygninger ifra Rygge. Sikre kilder oppgir, både oppstart og ett fly plassert i starten som base Rygge. Nå, blir det moro i Østfold..

Hvem kommer etter tror dere ?

Fredrikstad Blad i dag..

Ja, med ett fly med base Rygge blir det nok morro!
Jeg skal ikke være for skråsikker, men jeg tipper at lufthavnledelsen ikke synes det er morro for tiden. Det er få måneder til flyplassen skal åpne, og ingen har hørt om hvem som skal fly dit, eller om det i det hele tatt er noen..,
Merkelig om noen som har bestemt seg for å fly på Rygge ikke har begynt salget ennå.
Men men... det kan hende jeg tar feil, og at de har flere kontrakter på hånden. Jeg venter i spenning på hva de vil komme med.

IMM

Tviler paa at de vil lage en base med kun ett fly .. har mer tro paa at de kjoerer noen reverserte rundturer ..

Med dagens bestilling av 11 nye fly kan vel en del -300 flyttes til Rygge!

Sagt det før og sier det igjen. Er det noen som skal få slite på rygge så er det i alle fall Norwegian. Deres produkt er klin likt som det fra Osl. dessuten har Osl nå fått et så godt lavpristilbud at Torp og Nå rygge ikke lenger er eller blir noen gode argumenter for alternativer til Oslo beboere. Torp har et mye større lokalmarked som klarer å rettferdigjøre rutene som startes opp der og som har tatt opp tapet fra færre reisende fra oslo regionen med lokale pax. Med Rygge som i svært liten grad vil tiltrekke seg andre reisende enn, lokale pax blir 733 maskinene til Norwegian for store for et ryddig ruteprogram!

nei hold dere unna enn så lenge!

Hvorfor skulle Norwegian bruke penger på å stjele sine egne kunder fra OSL?

Jeg tipper at Ryanair kommer til å annonsere base på Torp før Norwegian kommer til å annonsere base på Rygge... ;)

Faktisk tipper jeg at Ryanair kommer til å HA base på Torp før det første ruteflyet til Norwegian tar av fra Rygge...:rolleyes:

Ryanair må gjerne gjøre hva de vil... Norwegian vil alltid være et bedre alternativ - både fra oslo og Rygge...:D

Originally posted by EB

Ryanair må gjerne gjøre hva de vil... Norwegian vil alltid være et bedre alternativ - både fra oslo og Rygge...:D

:clap :clap :clap

Amen to that!

Jeg har hørt rykter at Ryanair planlegger base på Torp i September/Oktober. Vi får vente å se hva som skjer! Jeg tror ikke Rygge er det rette for Norwegian. Jeg vil tro at de sier dette for å blokkere andre operatører til å begynne å fly fra Rygge.

Kan ikke skjønne hvorfor Ryanair ville ha foretrekket Torp fremfor Rygge? Rygge er på alle måter mer sentralt.

Det må i tilfelle være alt for høye priser som setter en blokker for Ryanair.

Originally posted by RSL
Kan ikke skjønne hvorfor Ryanair ville ha foretrekket Torp fremfor Rygge? Rygge er på alle måter mer sentralt.
Det må i tilfelle være alt for høye priser som setter en blokker for Ryanair.

Nja, først og fremst fordi Torp faktisk er en sivil flyplass i drift. Rygge er jo bare en byggeplass.:p
Men ikke glem at Torp har et betydelig lokalmarked, mye større enn det Rygge har. Rygge må i mye større grad sloss om paxen til OSL, og da er det brått vesentlig mindre interessant for selskapene å fly der. Ryanair er i tillegg godt etablert på Torp, og kommer med stadig nye ruter, i tillegg til at de angivelig vurderer å opprette base der. Og man kan si hva man vil om Ryanair, men disse folkene er proffe!

Ellers er det morsomt å lese kommentarene i feltene under artikkelen. Litt lite realisme å spore der, RSL-KSU er nok neppe det første som står på planen...:lol:

RSL?? Jeg trodde de hadde faatt RYG?

Nei, at Ryanair flytter over fjorden er urealistisk. De er vel etablert paa Torp og aa flytte til Rygge vil vaere en uakseptabel risiko.

Tror nok kanskje RYG vil bygge seg opp noe over tid, men de maa nok vaere forberedt paa en rolig oppstart ..

Betydelig lokalmarked? Vestfold fylke har da færre innbyggere enn Østfold fylke. I tilegg så bor det mange mennesker i Follo/søndre Akershus som vil være et svært aktuelt marked for RYG.

Innenfor en times kjøring bor det mange fler innbyggere ved RYG enn TRF :)

Innen en times kjoering fra Rygge har du ogsaa en betydelig stoerre overlapping av pax som sogner til OSL ...

Originally posted by RSL
Innenfor en times kjøring bor det mange fler innbyggere ved RYG enn TRF :)

Nja, du glemmer Telemark (Grenlandsområdet spesielt) og nedre Buskerud (Lier, Drammen, Eiker, Kongsberg i dette tilfellet) og da harmonerer ikke regnestykket ditt helt. Og OSL konkurrerer i praksis med TRF for det meste kun om Drammen og Lier-paxen fra Buskerud. RYG (glemte meg bort, MOW :)) må som tidligere nevnt konkurrere mer direkte med OSL, som byr på mye bedre kollektivtilbud og et adskillig større ruteutbud.

Dessuten skal man ikke glemme businesspaxen, den teller en del også i Ryanairs tilfelle. Vestfold har mye næringsvirksomhet tett på Torp og Grenlandsområdet har Hydro.

Men RSL blir flyplassen for vestre deler av Sverige og ikke minst storbyen Strømstad - som er befolket med...nordmenn!

Originally posted by LN-MOW

Innen en times kjoering fra Rygge har du ogsaa en betydelig stoerre overlapping av pax som sogner til OSL ...

som ikke vil benytte Rygge. Fordi at osl nå har et så fantastisk bra lavpristilbud at argumentene for å benytte Rygge vil være minimale. Hadde det vært for 6-8 år siden ville det vært en annen sak, men osl har nå et så bra tilbud at også Torp ikke lenger retter seg med hovedtrykket mot Oslo for å markedsføre sine ruter. Dessuten vil rygge være lengre unna i tid, selv om de geografisk bor nærmere Rygge enn Osl. Til og med Torp med sine reisende har et lappete busstilbud og en eventuell flybuss eller flytog til Rygge vil ikke ha avganger pr 10 minutt med mange forgreninger. Om du ikke benytter bil så er jeg ganske sikker på at Osl er lettere tilgjengelig med større fleksibilitet fra Ski enn hva Rygge er.

Back