• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rygge må opp i 4-ganger´n

JetBlue

ScanFlyer Gold
Rygge må opp i 4-ganger´n

I forbindelse med ettårs jubileumet for Rygge, presenterte lufthavnledelsen (med hr Kjos tilstede så klart) et mål om at flyplassen må ha 4 ganger så mange pax som i 2008 for at flyplassen skal overleve.

Kjos bekreftet at DY vil satse mer på Rygge, men jeg spør meg hvor disse pax skal komme fra. Etter hva jeg har forstått ser flyplassledelsen på Torp som den største konkurrenten, i mye mindre grad OSL pga. omfanget av operasjonene der.

Vel, jeg tror neppe at folk starter med Bastø-ferja for å komme seg videre fra Rygge.
 
Re: Rygge må opp i 4-ganger´n

Med økonomiske nedgangstider fremover de nærmeste par årene skal dette bli litt av en utfordring å få til.
Markedet som Rygge satset på å få fra "søta bror" står vel i fare for å tørke opp en god stund fremover med de alvorlige nedgangstidene som Sverige opplever.
Industrien syd for riksgrensen i Østfold opplever en tilbakegang som vil gi store ringvirkninger og problemer for folk flest i den delen av Sverige.

Men , det kan jo hende at Bohuslen sammen med Jamtland og Herjedalen søker opptak og overføring til fedrelandet Norge etter hvert?:D
 
Back
Top