Rygge idag - 9/1-09

SE-DYD

ScanFlyer Gold
Det er ikke så mange bevegelser hver dag... men på fredager kommer faktisk 2 Iberworld innom- i tillegg til en 4-5 DY'er - også er det en del som trener Touch'n go når det er fint vær da!

Siden ikke mangfoldet er stort og DY-grisene er med støtt og stadig får en vel heller vise noen fler av hvert fly!! ;)

EC_INZ_RYG_1Y7J8569DE2.jpg

EC_INZ_RYG_1Y7J8576DE2.jpg

EC_INZ_RYG_1Y7J8617DE2.jpg

EC_INZ_RYG_1Y7J8625DE2.jpg

EC_KEN_RYG_1Y7J8664DE2.jpg

EC_KEN_RYG_1Y7J8677DE2.jpg

EC_KEN_RYG_1Y7J8691DE2.jpg

EC_KEN_RYG_1Y7J8706DE2.jpg

En kjenning trenet touch'n go... i måneskinnet
LN_AGM_RYG_1Y7J8730DE2.jpg

og mot kvelden .....
LN_KKZ_RYG_1Y7J8772DE2.jpg

EC_KEN_RYG_1Y7J8790DE2.jpg

Takk for titten!:)

Har ved selvsyn sett Ken på finale til RYG fast de siste ukene, med mindre det er flere rosa-varianter der ute.

Nice dette her, der favoritten er Cessna maskinen med månen i bakgrunnen, den går rett inn hos airliners.....

Nice dette her, der favoritten er Cessna maskinen med månen i bakgrunnen, den går rett inn hos airliners.....
Hmm!:) Så langt har jeg ikke tenkt!^_^ Det er år og dag siden jeg lastet opp noe der! Kanskje gjøre et forsøk igjen da....:8:

Var det slik at Rygge-folket ikke satte begrensninger på hvor de ønsket objektiver skulle peke, eller var dette kun noe de sa ifm åpningen av RSL? (Rygge Sivile Lufthavn, ja). Bildene er som alltid fine og med god jobb i dårlig lys.

Var det slik at Rygge-folket ikke satte begrensninger på hvor de ønsket objektiver skulle peke, eller var dette kun noe de sa ifm åpningen av RSL? (Rygge Sivile Lufthavn, ja).
Det er forbudt å avbilde militære installasjoner. Dvs at f.eks sheltere, drivstoffanlegg, antennemaster etc ikke skal være med på bilde. Derfor er det generelt blitt anmodet om at objektivet ikke skal peke mot den militære siden av Lufthavnen. Jeg er klarert for å ta bilder inne på den militære stasjonen, og har jeg forpliktet meg til å følge et regelverk. Jeg vil aldri legge ut bilder som bryter mot dette!

Ønsker du å ta bilder på Rygge, sørg for at ikke militære installasjoner blir avbildet. Er du i tvil om ting på bildet er sensitive eller ikke, slett bildet. Om du følger dette rådet, tror jeg ingen vil reagere på virksomheten.

Dag

Så det er fritt frem for å ta bilder så lenge det bare er fly og asfalt på bildet? Det er jo flott i såfall. Jeg prøvde å få en oppklaring i hvordan det ligger an med fotoforbud på Rygge i fjor sommer og sendte en mail til karen som står listet som pr-kontakt på Rygge sine hjemmesider, han kunne ikke svare meg, men skulle videreføre forespørselen til sikkerhetsoffiseren som var på ferie... Han derimot, fikk jeg aldri noe svar fra...

Jeg vil nok ikke si det er fritt fram! Fotoforbudet er hjemlet i Norsk Lov. Det samme forbudet gjelder på Bodø, Ørland, Bardufoss og andre sivil/militære flyplasser! Militærpoliti/ vaktmannskaper og også sivilt politi/sikkerhetsvakter er i sin fulle rett til å bortvise deg om linsa peker i feil retning! Så vis forsiktighet!

Back