• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rygge !, i dag er første dag med rutefly

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Rygge !, i dag er første dag med rutefly

Er det noen som skal dit , eller fly FirstFlight til BUD ?

Re: Rygge !, i dag er første dag med rutefly

Lykke til ENRY.
Er det noen som har kart over flyplassen, gjerne icao airport/stand maps, i PDF eller no'?

Dette blir moro. Kjos'ern tar ned første fly, som etter åpningsseremonien skal gå til Budapest, som nevnt av P.A. Viking.

Gamlefar sjøl, Olav Thon stiller også, men forhåpentligvis blir ikke han å finne bak spakene.

Ser at Norwegian har hengt opp en svææææææææææær banner som sier " Fly fra Rygge fra 199.- " :)

henger ut mot E6 over parkeringshuset;)

Undertegnede skal selv være med flyet fra OSL-RYG. Dertil RYG-BUD-RYG. Dette blir en spesiell dag..

Jeg mener å ha lest et sted her at første rutefly fra DY (til BUD) er LN-NOB, den nye 738 maskinen deres?

BF:cool2

Jeg mener å ha lest et sted her at første rutefly fra DY (til BUD) er LN-NOB, den nye 738 maskinen deres?

BF:cool2

Det stemmer, Kjos sa det på God morgen Norge i dag, hvor han ble presentert som Næringslivets bredeste glis.

DY 001 heter flighten ned til Rygge fra Gardermoen.

Lykke til ENRY.
Er det noen som har kart over flyplassen, gjerne icao airport/stand maps, i PDF eller no'?

Du finner det vel på ippc.no (under AIP Norway) sammen med de andre flyplassene.

Gratulerer Rygge !,.................fra andre siden av fjorden.
Men,.........................som jeg har skrevet tidligere; Fløy Rygge-Bodø med Braathens 737 for mange år siden.

DY001 (LN-NOB) dytter i dette øyeblikket fra park 28 her på GM og er straks klar for Rygge!

Grattis til alle som jobber på Rygge og hele Østfold!

M

Og en viss Isaksen i tårnet sa til PNF at det var innført "FLOW" til Rygge pga mer enn ett fly der nede ;)

Hehehe, han gir seg aldri den mannen! Forøvrig kan dere som ser på radaren over østlandet se NAX1 på skjermen nuuu!

Og følg med, det skal visstnok gjøres en lowpass eller to også...

I dette øyeblikk flyr LN-NOB ganske lavt over mitt hus på Oslos vestkant. Fint fly må jeg si!

Bunnefjorden og Drøbak, nå venter low approach og go-around runway 12 Rygge.

Da har akkurat DY001 landet, etter en lowpass fra vest for så snu og lande fra øst...

:nor

Har en plan om å få opp en public Radar syd på Hurum slik at vi kan dekke Rygge , ETA for dette prosjektet er Mai-August/08

Back