RYGGE AIRSHOW

Originally posted by P.A. VIKING

Puhh , tilbake fra en veldig fin dag på ENRY
:up:

Liten rapport om mulighet for bruk av bil , p-plasser og/eller tog-/buss, lange avstander, korte avstander osv.

Jan

Kortversjon.
Parkerte på P15 , dvs omtrent den Pplassen som lå lengst unna rygge på "Dilling", en tabbe viste det seg , selv om bussen tok oss helt til Rygge så var det mange ledige p-plasser da (ca 11:00) ved inngangen . Problemet oppstod på retur da skyttelbussene ikke dukket opp så regelmessig som man ønsket

Alt utover det , topp dag for SR & JR.

En knallfin dag, med masse fine "fugler" å se på. Veldig greit å få parkert ved 11 tiden nært inngangsområde. Men sett av god tid, det er langt å gå alikevel. Kjørte ut nå ved 1630 tiden, uten store problemer.

Til de av dere som skal på Rygge i morgen, ta med nistepakke og kaffe på termos. Det er laaaaange køer i kiosker etc.

Endelig litt action i Østfold.. ;)

Jr i CMDR seat på Dag Viking , og fin utsikt fra LN-KKF(?)

Attachments

• new image.jpg
    new image.jpg
    110.8 KB · Views: 15
  • new image2.jpg
    new image2.jpg
    111 KB · Views: 13
Da satser jeg nok på bil istedenfor tog som først tenkt.
Kan en selv bestemme hvilken parkeringsplass en vil parkere ved , eller blir en dirigert bort til en ?

For å si det slik , det er ikke samme system som på f.eks bilmessen i Frankfurt , så om du bare er litt tidlig ute så kan du nok kjøre på Motorveien helt til Rygge, ta av der og kjøre rundt til Østsiden av plassen hvor inngangen er , med parkering på jordene.

Noen som sa P15 var langt unna, vi valgte P16. Nå har jeg akkurat ankommet Sætre og FBU 4EVER er vel enda ikke kommet inn døra.

Og heldigvis er KOG bred over skuldrene på første bilde. På bilde etter i serien er jeg ute av fokus, men veldig fokusert på et bilde jeg har tatt ser det ut til. ;)

Flyshowet i dag var utroligbra!! Stoorkoste meg!!
Men jeg trodde at scanair hadde stand, men jeg fant de ikke. Og jeg som håpet på å få hilse på noen av dere!

Originally posted by LN-SEK

Her er noen kjente fjes !

Fra Moss Avis

Se der ja! LN-KGL,LN-KGO og undertegnede!

Som Kurt skriver: Vi valgte P16. Vi valgte også å se Eurofighter Typhoon i Norge for første gang.Det gjorde mange andre også. Resultat: 200m+ kø for å vente på bussen til P.Det var for langt å gå.1:40 sto vi i kø før vi kom ombord i en buss. Jeg har ikke sett maken til trafikkaos på et flystevne noensinne i min 32 år lange karriere som flyshowbesøker! Jeg drar ikke dit imorgen. Det var dessuten en litt for stor overvekt av F-16 i luften. Høydepunkt var Hunter-duoen og F-5. Og pølsene var lunkne på sitt varmeste.Burgerne var et vesentlig hakk bedre.Gratis flaskevann til alle som sto i busskø.Bra!

Brukte 20min fra der jeg parkerte og ut til E6'n.. og da stod det en gooooooood del folk å venta på bussen så jeg :)

Originally posted by LN-KOG

:colgate: :colgate: :colgate: :colgate:

Du, jeg trodde først det var Pål Bang-Hansen som kom gående... :colgate:

Kommer forøvrig kuskende nedover med Safir i morgen. Jeg blir antagelig å finne rundt LN-LFK, hvis noen skulle få lyst til å si hei.

Originally posted by LCH78

Brukte 20min fra der jeg parkerte og ut til E6'n.. og da stod det en gooooooood del folk å venta på bussen så jeg :)

Brukte 15 minutter, fra der vi satt under showet, til flyet...
Ingen køer der.. ^_^

Ett supert fly-show, men som FBU 4EVER skriver så var bussingen ut til parkeringene alt for dårlig. Valgte å parkere på P10 (ved Smart Club). Var der klokken 9. Gikk gjennom porten inn på showet like etter klokken 10. Som de andre så ble jeg til etter Eurofighteren hadde gjort sitt. Det tok litt over 1,5 time å komme tilbake til bilen. :angry:

Self-inflicted injuries!

Jeg parkerte rett ved inngangen og gikk fra og til bilen - gjennom busskøen. Det tok ca 6 minutter og 7 sekunder før vi var på E6. Jeg valgte å overse LN-KGLs og FBU 4EVERs "parkeringsassistanse" :colgate: :drunk:

Lurer litt på hva som var det store problemet med bussing? Tipper at vi kom ca. midtveis i folkemengden ut av området, og ventet vel ikke på buss til P15 stort lenger enn 20 min, og da hadde allerede 4-5 busser avreist i samme retning vi skulle, ut fra skiltene i frontrutene å dømme. Var fremme ved parkering ca. 45 min. etter at gliderne var nede.
Stort arrangement dette, og jeg er imponert over hvordan ting ser ut til å gå knirkefritt. Det blir en tur i morgen også.

Back