• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair

M609

ScanFlyer Silver
Snappet opp denne setningen på ett annet forum, og lurte på om noen vet hva han sikter til? Har det lekket noe om det ennå?

".....we (RYR) had an incident that was the closest to first hull loss with major loss of life in sweden last year and it never....."

Tror det gjaldt unstabilised approach (mildt sagt visstnok) med etterfølgende landing på Skavsta.
Av og til kan det bli litt i hotteste laget.Jeg vet ikke om man blir straffet for go-around,men skulle ikke forundre meg.

Ok, takker! (Får sende en liten epost til en kollega på Östgöta Kontroll..... ;) )

Og ja, det er vel ei kvart årslønn i bot, i beste MOL stil! :lol

Jeg mener og huske at det var en del diskusjon om dette i fjor.Kanskje på PPrune.
Prøv et søk.

Ellers skulle det vært interessant å høre hva ØstGøta sier.

Ja, om man skal tro pprune, så jobber ingen av de innvolverte for RYR lenger..... :naughty:

Fant noe hvis noen er interessert:

http://www.pprune.org/forums/showthread.php?s=83b37a7dfe2bf066fc02e4c66f08eebf&threadid=139312&highlight=skavsta

Siste dag for cpt , FO tydeligvis sparket selv om han ettersom jeg har forstått ytret overfor cpt at go-around var eneste alternativ.
Cpt var FP.

Veldig stygg sak.

Hvis det er noe i dette så burde vel media forlengst skrevet om det...

Eller er low cost carriers fredet for den type omtale? ;)

Originally posted by LN-RKF

Tror ikke prosedyrefeil og dårlig airmanship finner veien til media så lett.
Om du lander med høy hastighet,touchdown langt inne på banen,med lite flaps og stopper like før baneenden ,så er det en landing de fleste vil karakterisere som normal.Alle er happy og du har levert varene.

Alt vi driver med er basert på marginer. Holder vi oss til prosedyrene har vi buffer i alle ender som tar vare på sikkerheten om noe ekstraordinært skulle skje.
Problemet er at det å presse marginene kan bli en kultur.Da vil det over tid sannsynligvis bli noen artikler i avisen.
Jeg håper vi slipper dette.

Originally posted by LN-RKF

Hadde mediene skrevet om det, så hadde vel haukene her på forumet slått kjapt ned på mediene med påstander om overdramatisering? Eller nei forresten, ikke når det gjelder Ryanair ...:D

Back