RYANAIR !!!

ENTO

ScanFlyer Silver
Har merket av for 0 checkin baggasje, men allikevel blir jeg belastet med kr. 50,- Hvor huker jeg vekk dette ??

:drunk:

Det er visstnok ikke bagasjeavgift, men avgift for "priority boarding". Du får opp en tekst under de to første boksene, der du kan klikke "Remove" hvis du har 0 bagasje.

Ja takk ! Jeg fant det. Typisk at det dukket opp etterpå. Har reist med Ryanair noen ganger tidligere. Makan til sleip booking skal man lete lenge etter. Jeg aksepterer dette. Fikk Torp/Dublin tur retur for to voksne til kr. 824,- ALT inkludert. Dvs. billett kr.1,- hver vei + tax + creditcard tax. Klarte å styre unna både reiseforsikring og baggasjeavgift. MEN TENK, UTGANGSPUNKTET AVERTERT = KR. 1,- som bli til kr. 412,- pr. pers. En vanvittig markedsføring. Her gjelder det å være våken.
:p

Visstnok forskjell på "Web fare" og "Reg fare", selv om det står 1 kr på begge. Jeg fikk selv bare web-fare på utreise, men reg-fare kom som et alternativ på hjemreise, så jeg slapp med såvidt over 200 t/r. Jepp 1 kr er ikke 1 kr hos RyanAir...

Men da må også sies at Ryanair ikke markedsfører seg i Norge med 1 kronesbilletter! Bortsett fra nå sist hvor billettene virkelig bare kostet en krone alt inkl.

Uff, jeg holdt på sikkert to timer for å finne både regfare utreise og hjemreise til kr. 1 på akseptable datoer til London. Prøvde også å finne en forbindelse ut i Europa fra Stansted til 1 kr. (regfare) begge veier, men måtte gi opp. Det ble en tur til London, men det var praktisk talt helt umulig å finne noe mer enn det om det ikke skulle bli veldig dyrt (ekstra overnattinger, dyrere billetter, etc.)

Jaja, nå får vi i alle fall mange nye og praktiske Ryanair-erfaringer her på forumet. Det er bra!

Jeg har jo funnet ut at det er billigere med både KL, BA, DY og SK rundt om i europa enn Ryanair til visse tider. De har jo avgift for alt... hjelpes :huh:

Originally posted by ThomAAs

Jeg har jo funnet ut at det er billigere med både KL, BA, DY og SK rundt om i europa enn Ryanair til visse tider. De har jo avgift for alt... hjelpes :huh:

Det er helt sant. Derfor er ikke Ryanair noe å satse på med mindre du finner billetter som er så rimelige (les gratis) på direktedestinasjonene fra Torp at det blir akseptabelt.

Det ser ikke ut som om gruppen folk på scanair forum er representativt for folk som liker å reise.
For 10 år siden hadde Ryanair 3 millioner passasjerer. I fjor hadde de 42 millioner, dvs. 14x så mange som for 10 år siden.
Det ER tydelig vis et marked som synes Ryanair dekker deres behov for transport. Valget er fritt, og heldig vis for det

IMM

FR039/12 SEP
FR034/17 SEP
3 PERS: 6 KRONER

Vi er vel alle klar over at vi ikke er målgruppen til FR. Det kommer vi vel heller aldri til å bli :smokin

Originally posted by ThomAAs

Vi er vel alle klar over at vi ikke er målgruppen til FR. Det kommer vi vel heller aldri til å bli :smokin

Nei, her ser det ut til å være mange gjerrigknarker eller fattigluser som kun finner det akseptabelt å reise med FR hvis det koster 1 kr eller under...:D

Nå er det jo et annet viktig punkt... For veldig mange her på forumet er ikke Torp et alternativ.

Originally posted by EB

Nå er det jo et annet viktig punkt... For veldig mange her på forumet er ikke Torp et alternativ.

Joda, men hvor en selv bor har vel lite å si for om flyselskapet er bra eller dårlig.
I så fall er Quantas en helsikes dårlig selskap ;)

IMM

Kan du godt mene...uten at jeg mister nattesøvnen eller begynner å fly Ryanair frivillig...;)

Originally posted by imm

Originally posted by EB

Joda, men hvor en selv bor har vel lite å si for om flyselskapet er bra eller dårlig.
I så fall er Quantas en helsikes dårlig selskap ;)

IMM

Qantas...
Og jeg er enig med EB. Mye lettere å reise til OSL. Og koster FR billetten mer enn 1kr så er det jo fortsatt masse gebyr. Ergo ikke billig i det heletatt...

Når jeg lander på Torp med Ryanair er jeg hjemme i stua og ser den går igjen. For meg er det yppperlig.

Sååå mye snikavgifter + + + finner du iallefall ikke hos Norwegian! Og dessuten er det NORSK! Støtter HELLER det ANY GIVEN DAY!

:clap

Originally posted by ENGM RAMP

Sååå mye snikavgifter + + + finner du iallefall ikke hos Norwegian! Og dessuten er det NORSK! Støtter HELLER det ANY GIVEN DAY!

:clap

Norsk ? , ja navnet tyder på det , og så langt er vel også aksjemajoriteten på Norske hender, men nå er vel både Finner og Amerikanere inne med større poster....

Back