• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair:

Exiz

ScanFlyer Silver
Jeg vet ikke om det har vært oppe før, men jge har ihvertfall aldri sett det...

På DinSide Reise kan man lese:

Innen 2010 skal Ryanair selge alle billetter kun mot at de reisende betaler skatter og avgifter. Det sier selskapets nordiske sjef, Lotta Lindquist-Brosjö.

Les hele artikkelen her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=110273

Hva mener andre om dette?
Er det virkelig realistisk?

Synes det hørtes litt "luftslott"-aktig ut, men man skal aldri si aldri med Ryanair. :sarc

Replying to Topic 'Ryanair:'

Det blir vel "gratis" så lenge man ikke har planer om å ta med seg noe baggasje. Jeg tviler på om dette noen gang kommer til å skje.

Nogen skal jo betale....OG det skal Ryansair gæster også...også om 6 år(hvis altså
FR stadig flyver...

---
Oliepriserne stiger og stiger og det gør de også for Ryanair....Det kan selvfølgelig være at de kalder priserne for afgifter og skatter altsammen, og så er det jo klart at
selve prisen for billetten er gratis
Hilsen
Ole

Originally posted by Arrow

Det blir vel "gratis" så lenge man ikke har planer om å ta med seg noe baggasje. Jeg tviler på om dette noen gang kommer til å skje.

Det er "gratis" så lenge en ikke tar med tilleggene. som for ex.. hvis man har med seg noe som helst annet en lommeboka og passet så er det ekstra for dette.. Passet får man bare ha med seg gratis forde det man er lovpålagt..

Hvis man har mye mynter i lommeboka er det tillegg for dette da vekt=økt drivstoff forbruk og det koster penger..

Alle må huske å gå på toaletten før avgang (utenfor flyet naturligvis, da det ikke er noen i flyet), Og overvektige personer kan bare glemme å fly med RyanAir..

Det ønskes en reise... en god reise= en komfertabel reise og det koster penger, såååå da er det tillegg for dette også.. :D :D :D

ingenting er umulig men dette er høyst tvilsomt. De mener at de vil få inntekt fra andre ting som f.eks. bilutleie. Jeg tror det begrenser hvor mye man kan dra inn på denne måtte og det koster tros alt endel a drive et flyselskap.

Grunn til at de kan kommer med sånne utspil er at de stadig skryter av å ha superlave priser. 199 kroner en vei! Det gjør at det blir litt mer troverdig når de snakker om gratis billetter. Men veien ditt er nok veldig langt.
I morra tidlig f.eks. må du ut med 1,657.00 NOK for å fly TRF - STN med Ryanair. Hos Norwegian slipper du unna med omtrent en 500-lap. Ikke helt riktig å samligne de to billetter men mitt poeng er at Ryanair på lik linje med alle andre henter inn det meste av inntektene fra billettsalget.
Mye kan skjed på ti år, men jeg tviler på at billettene hos FR vil være gratis.

Har mange ganger fundert på hva jeg skal gjøre for virkelig å tjene penger. Nå vet jeg det; jeg skal starte low-cost flyselskap!! Enten vet O'Leary, eller hva han heter, noe ingen andre har peiling på, eller så er dette for utrolig til å være sant. Hvilke kostnader har de planer om å redusere? Jeg aner ikke hva jeg snakker om, her er det synsing til den store gullmedaljen. Jeg kan bare ikke fatte at alt rundt Ryanair skal bli billigere framover. Hvis alle skatter, avgifter, priser på fuel, forsikringer, andre driftskostnader, lønn o.s.v., o.s.v. stiger......, nei...., det går ikke fort nok rundt til at jeg klarer å stille spørsmålet en gang :)
Tenker de på å kutte i personalet da, og la igjenværende crew jobbe mye mer? Har de planer om å kutte enkelte sjekker (A-sjekk, B-, C-, D-sjekk o.s.v.) av flåten? Øke timer mellom vedlikehold? Blir det kalkulert med bare absolutt minimum fuel for det enkelte strekk slik at man "hele tiden" må prioriteres fordi man har "fuel emergency", eller hva?
Hvilke andre områder enn å ta betalt av pax er det Ryanair har som inntektskilde?
Hvorfor popper tanker om "kjøttfraktere" i Columbia og andre lugubre luftfartsforetak opp i hodet, etterhvert som Ryanair kommer med slike ting? Spantax, surrer også oppi der... :spin:

Poenget er jo at Ryanair skal hente inntektene fra andre steder - film/tv ombord, internett, mat, drikke, bagasje, provisjon fra hotell/leiebil-salg og helt sikkert andre påfunn. Hvis ikke Ryanair skulle klare dette 100%, vil de sannsynlivis likevel ha klart å presse billettprisen så langt ned at andre flyselskaper allerede bør ligge våkne om natten...

Back