Har Ryanair vært positive/enig/nesten enig i ett vedtak mot dem noengang?? N O T !!
Ikke at jeg skal forsvare Ryanair her, men har noen andre flyselskaper vært enige i vedtak mot dem?![]()
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.
Om Ryanair hadde trukket seg ut, hadde de nok ganske fort blitt erstattet av andre, så tviler på det hadde betydd så mye for Torp.
Kanskje det til og med hadde blitt en forandring til det bedre?
Om Ryanair hadde forsvunnet fra Torp, hadde sikkert noen andre kommet inn og ihvertfall prøvd å erstatte trafikken der. Men jeg tror ærlig talt ingen hadde klart å bygge opp det rutenettet Ryanair har der i dag, og å gi passasjerene billetter til de samme lave prisene som Ryanair faktisk gjør.
Ryanair er ikke perfekte, langt der ifra. Men det er vel omtrent en million mennesker som reiser med Ryanair i året fra Torp nå, og de tror jeg ikke ville blitt så veldig happy om reisetilbudet deres forsvant. Det er en grunn til at de reiser fra Torp og ikke fra Gardermoen.
SAS har forsøkt å etablere flere utenlandsruter fra Torp, men har ikke engang klart å opprettholde ruter til så store destinasjoner som Nice og Alicante. Så noen enkel oppgave tror jeg ikke det vil være å sette igang med 65-70 ukentlige avganger fra Torp. Om da ikke prisene er svært så lave. Og der tror jeg neppe de andre selskapene klarer å matche Ryanair.
Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.
Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.