Ryanair vurderer sin norske virksomhet

hahahahahaha og atter hahahahahahaha.

Hvilket lattelig og feigt våpen å bruke mot denne konfrontasjonen med kunder og forbrukerrådet!

Jeg satt bare å ventet på at denne utalelsen skulle komme fra Ryanair. Ganske forutsigbare i sine utalelser!
 
Last edited:
Har Ryanair vært positive/enig/nesten enig i ett vedtak mot dem noengang?? N O T !!

Møkkaselskap !:colgate:
 
Last edited:
Om de skulle kutte ut Norge er ikke det noen katastrofe. Dette illustrerer veldig godt et poeng jeg hadde i en diskusjon for noen år siden. Det er bedre med en innenlandsk enn en utenlandsk lavprisoperatør. Den innenlandske vil alltid forholde seg til hjemmemarkedet sitt i motsetning til utlendingen som vil kunne si takk for seg.

Kanskje dette ikke er så ille likevel? Det vil åpne for andre aktører på Torp for er det én ting Ryanair har bevist er det at slike ruter er liv laga på Vestfoldsjordet :)
 
De kommer jo aldri til å gi opp fra Torp. Dette er KUN feige utalelser for å få med seg kunder og opinion mot forbrukerådet!

Det forteller alt om Ryanair som selskap spør du meg.
 
Ikke at jeg skal forsvare Ryanair her, men har noen andre flyselskaper vært enige i vedtak mot dem? ;)

Neida, de er vel for så vidt ikke det da.. :p
Men det er lixxom uansett pokker hva det gjelder, så er det feil i Ryanair's øyne..
Alt skal lixxom låte som deres pipe...
 
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.
 
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.

Ja men dog kun i Norge, i dk koster det 200dkr.:angry:
 
Om Ryanair hadde trukket seg ut, hadde de nok ganske fort blitt erstattet av andre, så tviler på det hadde betydd så mye for Torp.
Kanskje det til og med hadde blitt en forandring til det bedre?
 
Tror det hadde blitt en forbedring.. For det hadde kommet ett mere seriøst selskap !
 
de fleste seriøse aktører (i alle bransjer) erkjenner nederlag når de blir felt av forbrukermyndighetene, og følger de pålegg som blir lagt. SAS hadde tidligere gebyr for å refundere skatter på ikke-brukte billetter, men rettet seg etter pålegget og refunderer nå skatter og avgifter uten gebyr.

Det er dette faktumet jeg irriterer meg noe grenseløst over når det gjelder Ryanair. Ingen som helst respekt for forbrukere eller forbruker myndigheter.

Mulig jeg drar ting ut av proposisjoner her, men med en slik holdning til lover, ambefalinger, pålegg og ansvar, burde det kanskje være grunn til bekymring når det gjelder andre deler av deres oprerative virksomheter også?
 
Om Ryanair hadde trukket seg ut, hadde de nok ganske fort blitt erstattet av andre, så tviler på det hadde betydd så mye for Torp.
Kanskje det til og med hadde blitt en forandring til det bedre?

Utvilsomt, men det er jo her viktig å skille mellom snørr og barter.
Ryanair har utvilsomt hatt en fot med i spillet med å utvikle luftfarten i Norge til der den er nå. Så kan man vel eventuelt diskutere om dette er bra eller ikke.

Men Ryanair tjener penger. Voldsomt med penger så jeg synes det er smålig å fire så mye på slike elementære ting som burde være en selvfølge når man inngår en kjøpskontrakt med Ryanair. I så måte ville jeg ikke ha noe imot om deres operasjoner ble erstattet med noen som gir forbrukerene de rettighetene de har krav på, uten å måtte ta frem blodøksa for å få gjennomslag.

Men jeg tror man kan være trygge på at Ryanair ikke forsvinner fra Torp med def første.
 
Før eller senere må vel folk begynne å bli lei av den evige sutringen deres...
De framstiller seg selv som den stakkars Askeladden i kamp mot den store overmakten (staten).
Ganske patetisk.
 
Om Ryanair hadde forsvunnet fra Torp, hadde sikkert noen andre kommet inn og ihvertfall prøvd å erstatte trafikken der. Men jeg tror ærlig talt ingen hadde klart å bygge opp det rutenettet Ryanair har der i dag, og å gi passasjerene billetter til de samme lave prisene som Ryanair faktisk gjør.
Ryanair er ikke perfekte, langt der ifra. Men det er vel omtrent en million mennesker som reiser med Ryanair i året fra Torp nå, og de tror jeg ikke ville blitt så veldig happy om reisetilbudet deres forsvant. Det er en grunn til at de reiser fra Torp og ikke fra Gardermoen.

SAS har forsøkt å etablere flere utenlandsruter fra Torp, men har ikke engang klart å opprettholde ruter til så store destinasjoner som Nice og Alicante. Så noen enkel oppgave tror jeg ikke det vil være å sette igang med 65-70 ukentlige avganger fra Torp. Om da ikke prisene er svært så lave. Og der tror jeg neppe de andre selskapene klarer å matche Ryanair.

Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.
 
Om Ryanair hadde forsvunnet fra Torp, hadde sikkert noen andre kommet inn og ihvertfall prøvd å erstatte trafikken der. Men jeg tror ærlig talt ingen hadde klart å bygge opp det rutenettet Ryanair har der i dag, og å gi passasjerene billetter til de samme lave prisene som Ryanair faktisk gjør.
Ryanair er ikke perfekte, langt der ifra. Men det er vel omtrent en million mennesker som reiser med Ryanair i året fra Torp nå, og de tror jeg ikke ville blitt så veldig happy om reisetilbudet deres forsvant. Det er en grunn til at de reiser fra Torp og ikke fra Gardermoen.

SAS har forsøkt å etablere flere utenlandsruter fra Torp, men har ikke engang klart å opprettholde ruter til så store destinasjoner som Nice og Alicante. Så noen enkel oppgave tror jeg ikke det vil være å sette igang med 65-70 ukentlige avganger fra Torp. Om da ikke prisene er svært så lave. Og der tror jeg neppe de andre selskapene klarer å matche Ryanair.

Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.

Men er Ryanair borte fra Torp åpner det helt andre muligheter.
 
Se litt positivt på selskapet da, ikke kun det negative. De gir millioner av mennesker billige reiser. Og så får det være opp til hver og en å velge et annet selskap dersom de synes servicen er for dårlig, at setene ikke kan lenes tilbake, eller at de ikke flyr til flyplasser som passer nettop dine behov.

Det poenget er det nok ikke så mange som forsåker å bestride. At man må se langt etter disse fasilitetene synes jeg ikke gjør noen ting. Det er jo det som gjenspeiler kvaliteten i prisen man betaler for reisen. Fair nok.

Det som kritiseres er det andre rundt deres virksomhet som flyselskap. De må ta ansvar, noe de er europamestere i ikke å gjøre pr i dag.
Jeg tror det er her motforestillingene mot Ryanair ligge og ikke i produktet du får levert ved terminalfasiliteter og fasiliteter ombord.
 
Back
Top