• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair vurderer å feede IC operatører

SQ321

ScanFlyer Gold
Ryanair vurderer å feede IC operatører

Iflg en artikkel i The Telegraph så har vissnok MoL signalisert til STN at de kan være åpne for å feede IC ops, men skal vel ikke se bort i fra at de kan være interessert i å gjøre dette til en generell forretningsmodell nå som FR er i ferd med å innta hovedflyplassene.

Alle de gamle dinosaurene er jo godt i gang med å outsource europatrafikken sin til rimeligere datterselskap så det er en definitivt interessant tanke.

Før vi vet ordet av det så står Gustafson hånd i hånd med MoL og SAS har mer enn halvert driftskostnadene sine:D.

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/11361160/Ryanair-mulls-route-sharing-with-longhaul-carriers.html
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Stansted må bygges om av MAG hvis man skal optimalisere flyplassen for transfer. I dag (2013-tall) er det bare 3,5% av passasjerene som praktiserer self-transfer på flyplassen (egentlig bare 1,8% av passasjerene siden transferpassasjerer telles to ganger). STN er i dag fullstendig optimalisert for O&D-trafikk og alle må gjennom UK Border, bagasjepickup og tollkontroll med mindre det er en innenlands-/Irland-rute hvor litt andre veier fører ut av terminalen. Med andre ord er Stansted i dag en flyplass uten skiltet Connections.
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Det var vell nevnt her at KLM/Air France vurderte en slik løsning
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Det er/var vel bare en brekkstang over sine flygere/kabinmannskap det ble benyttet jameson82. Forutsetningene for å kunne gjennomføre noe slikt er at Ryanair må fly på AF/KLs hubflyplasser (AMS og CDG), hvilket de ikke gjør i dag. Det svirrer rykter nå om dagen at FR vil flytte en del flighter fra BVA til ORD, men fremdeles er ikke noe avklart om AMS kommer inn på deres nett. Nederlenderne ønsker å få flyttet all LCC- og charteraktivitet til LEY med tiden.
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Hvis jeg må fly FR for å reise AF/KLM, går gullkortet i flere biter rett i søpla.
Virker tungvint å fly til ORD for flybytte med Air France. ORY derimot.... ;)
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Det svirrer rykter nå om dagen at FR vil flytte en del flighter fra BVA til ORD,

Det kaller jeg drastisk! Da vil nok amerikanerne glemme Norwegian og refokusere i en fart! :p
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Hvis vi forandrer sistebokstaven til Y MOW blir det nok bedre, altså ORY
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

Hehe ... mulig det. Men jeg tror vi kan forvente oss noen overraskelser på denne fronten fremover. Ikke nødvendigvis bare Ryanair, men jeg tror vi vil se noen av 'disse' selskapene begynne å signere interlineavtaler og inngå feedingavtaler med andre selskaper.
 
Re: Ryanair vurderer å feede IC operatører

flybe har en rekke avtaler med bl.a. CX fra MAN til 7 destinasjoner.
 
Back
Top