Ryanair vil fly i Norge

Re: Ryanair vil fly i Norge

Flyplasser som konkurrer mot flyplasser? Det kan det ikke være mye av i dette langstrekte landet.

Du hunsikkert mente var at når Ryanair vurderer oppstart av nye ruter så ser de på hvilke avtaler de kan få med ulike flyplasser, og slik kan man sikkert iallefall si at norske flyplasser konkurrerer med flyplasser utenfor landets grenser i å trekke til seg Ryanair. Norske flyplasser konkurrerer neppe spesielt mye med hverandre på samme måten, bortsett fra de få uavhengige flyplassene vi har (Torp, kanskje Rygge..?).

Når det gjelder tilbringertjensten så må det vel være en smal sak å sette opp bussavganger som er mer enn sporadiske, men nå har jeg aldri vært på Torp så jeg vet ikke hvilke problemer dette evt. måtte medføre. Offentlig transport ut til JFK er vel heller ikke nødvendigvis en helt smertefri affære (såvidt jeg har hørt - jeg har bare reist med taxi...).

Når det er sagt så er det vel et vidtåpent spørsmål om Ryanair har seriøse planer om å begynne å fly innenlands, og dersom de gjør det så blir det kanskje bare snakk om SVG/BGO/TRD. Da vil de evt. bare "melke kyrne" til SAS og DY noe som nok ikke er spesielt gunstig i lengden for norske flypassasjerer på andre steder i landet....

Originally posted by LN-MOW
Tilbringertjenester.... Sporadisk busstjeneste blir for tynt.

Busstjenestene er jo ikke sporadiske, men går i faste ruter. Dessuten pågår det en debatt i Vestfold nå om å legge den nye Vestfoldbanen innom Torp med egen jernbanestasjon der. Det vil jo i såfall være en styrke, men ellers bør man nok stille seg svært avventende til Ryanairs inneriks-planer! :sarc

Å sammenlingne hovedflyplasser med Torp blir litt feil, men fortsetter passasjertilgangen slik den har gjort, skal vi ikke se bortifra at ting kommer på plass. Det er mange busser innom Torp og man kan bare sjekke Torp.no under transport for mere info.

.... og slik kan man sikkert iallefall si at norske flyplasser konkurrerer med flyplasser utenfor landets grenser i å trekke til seg Ryanair.....

Det må da være Ryanairs sedvanlige stormansgalskap som gjør at de tror at Norske flyplasser er villige til å slås for å få Ryanair dit... :devot:

Jeg tror og håper det blir en kald dag i hel*ete før RyanAir kommer inn på det norske markedet.

Dette er ett selskap jeg ikke stoler på lengre en jeg kan kaste Mike O'leary.. og det er ikke mange milimeterne.

Ett selskap som drives på den måten der har ingenting i Norsk luftrom å gjøre uten jager eskorte og økt bemanning hos forbruker ombudet..

Dette kan virke flåsete,men er det ett selskap jeg virkelig ikke liker så er det RyanAir

Ryanair er og blir Ryanair. De gjør som de selv vil.

Tror ikke vi får se Ryanair innenriks i Norge. Men det er selvsagt mulig at det vil komme flere ruter fra Norge til utlandet.
Har ennå tro på en rute fra Nord-Norge til London...men håper Norwegian kliner til først. Deres flytype-størrelse i antall seter passer vel best.

Ryanair venter vel enormt mange nye fly i sin flåte og må ekspandere ganske så mye framover. Jeg tror Ryanair har gapt litt for høyt denne gangen og bestilt for mange fly. Antall avganger og ruter til ofte fjerntliggende flyplasser tror jeg snart har nådd sin topp.

Back