TOS
ScanFlyer Mile High Club
Re: Ryanair vil fly i Norge
Du hunsikkert mente var at når Ryanair vurderer oppstart av nye ruter så ser de på hvilke avtaler de kan få med ulike flyplasser, og slik kan man sikkert iallefall si at norske flyplasser konkurrerer med flyplasser utenfor landets grenser i å trekke til seg Ryanair. Norske flyplasser konkurrerer neppe spesielt mye med hverandre på samme måten, bortsett fra de få uavhengige flyplassene vi har (Torp, kanskje Rygge..?).
Når det gjelder tilbringertjensten så må det vel være en smal sak å sette opp bussavganger som er mer enn sporadiske, men nå har jeg aldri vært på Torp så jeg vet ikke hvilke problemer dette evt. måtte medføre. Offentlig transport ut til JFK er vel heller ikke nødvendigvis en helt smertefri affære (såvidt jeg har hørt - jeg har bare reist med taxi...).
Når det er sagt så er det vel et vidtåpent spørsmål om Ryanair har seriøse planer om å begynne å fly innenlands, og dersom de gjør det så blir det kanskje bare snakk om SVG/BGO/TRD. Da vil de evt. bare "melke kyrne" til SAS og DY noe som nok ikke er spesielt gunstig i lengden for norske flypassasjerer på andre steder i landet....
Flyplasser som konkurrer mot flyplasser? Det kan det ikke være mye av i dette langstrekte landet.
Du hunsikkert mente var at når Ryanair vurderer oppstart av nye ruter så ser de på hvilke avtaler de kan få med ulike flyplasser, og slik kan man sikkert iallefall si at norske flyplasser konkurrerer med flyplasser utenfor landets grenser i å trekke til seg Ryanair. Norske flyplasser konkurrerer neppe spesielt mye med hverandre på samme måten, bortsett fra de få uavhengige flyplassene vi har (Torp, kanskje Rygge..?).
Når det gjelder tilbringertjensten så må det vel være en smal sak å sette opp bussavganger som er mer enn sporadiske, men nå har jeg aldri vært på Torp så jeg vet ikke hvilke problemer dette evt. måtte medføre. Offentlig transport ut til JFK er vel heller ikke nødvendigvis en helt smertefri affære (såvidt jeg har hørt - jeg har bare reist med taxi...).
Når det er sagt så er det vel et vidtåpent spørsmål om Ryanair har seriøse planer om å begynne å fly innenlands, og dersom de gjør det så blir det kanskje bare snakk om SVG/BGO/TRD. Da vil de evt. bare "melke kyrne" til SAS og DY noe som nok ikke er spesielt gunstig i lengden for norske flypassasjerer på andre steder i landet....