• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair truer egne piloter

Synes synd på Ryanair om noen år når pilotmangelen virkerlig setter inn. Neppe mange som vil slave rundt i det selskapet der da.

Det er jo ikke første gang pilotene trues av ledelsen. Leste om en skipper som ble sagt opp for et par år tilbake fordi han meldte seg "not fit for flight".

Da er det tross alt bedre å være underordnet mr. Watle^_^
 
Sånn er det å drive low cost, harde bud, men Ryan air gjør cash, det skal dem ha. Tror at dette har gått i huet på høvdingen, får man penger på hue så blir man gæærn når man ser at det går så bra, så blir man bare idiot. Det blir som spillegalskap, man blir kokko og satser mer for å vinne, så en vakker dag raser alt.
 
I utgangspunktet er jo det å gjøre slike feil en god grunn til å gi folk en advarsel og kanskje sparken, men problemet med FR er jo at pilotene også får trøbbel om de bruker for mye drivstoff eller på annen måte gjør noe som koster penger...
 
Originally posted by Isbamse

I utgangspunktet er jo det å gjøre slike feil en god grunn til å gi folk en advarsel og kanskje sparken, men problemet med FR er jo at pilotene også får trøbbel om de bruker for mye drivstoff eller på annen måte gjør noe som koster penger...

Hehe.. Er det derfor Ryanairpilotene må få en detaljert forklaring om hvor de-icing gjøres på Torp, hver eneste gang (ikke hver gang, men ofte iallefall)...

De som har blitt de-icet her før kommer aldri igjen? :p

Legger forøvrig merke til at journalisten har brukt en del kreativitet i sin tolkning av hendelsen han refererer til...
Den offisielle rapporten er ikke helt overens med journalisten sin historie...

Maks. 32 grader bank kvalifiserer vel knapt til en "krapp sving", og 425 fot AGL er da vitterlig noe mer enn "få meter over tretoppene", selv om det er lavt i mine øyne, og jeg kan heller ikke se noen referanser til trær i den nevnte rapporten...

...men det var vel ikke saftig nok slik det sto skrevet i rapporten ...

Kanskje det bare er meg som spikker fliser...?:rolleyes:
 
Joda, hvis det blir pilotmangel, vil sikkert markskreftene trå til og de må følge andre på bud.

Men når det KAN bli mangel dukker det sikkert opp mange kvalifiserte folk som av usikkerhet har sittet på gjerdet.

Så blir det status quo til neste krakk, som sikkert kommer, DESSVERRE !
 
Back
Top