Ryanair til Sola i morges

' .. og der SAS ikke vil
og der Ryan ikke toer
kommer jeg dansende rundt Torghatten som foer... '

:p
 
Originally posted by SQ 777
Hadde det vært andre selskap ( uten å nevne navn ) hadde de sikkert landet på TRF !!

Med respekt å melde er dette tullprat! Om ett selskap har 1000m som minima betyr ikke det at et annet som har 500m setter sikkerheten lavere. FBU var et godt eksempel på det. De hjemmehørende eller innfødte selskapene (BU, SK og WF) landet ofte når andre dro sin vei. Så vidt jeg husker var det stor forskjell på f.eks. Lufthansas krav til sikt og Braathens SAFEs krav. Tilsvarende vil jeg tro det er for Air Iceland og SAS på Akureyri. Hvor godt man kjenner plassen og de lokale forholdene er også en faktor.
 
Originally posted by SQ 777 Og FR har satt sikkerheten først . Beklageligvis går slike ting utover pax'en. Hadde det vært andre selskap ( uten å nevne navn ) hadde de sikkert landet på TRF !!

Det er forskjellige minima etter forskjellige klasser fly, vekt og hastighet, samt performance i missed-approach-segmentet, så at en Dash 8 kan lande lovlig mens en 737 ikke kan det, kan være naturlig dersom skydekkehøyden ligger mellom disse høydene.

Men ingen må være i tvil om at et flyselskap der flygerne bryter minima for å lande (om slike fremdeles finnes i Norge) ikke gjør passasjerene en tjeneste, heller tvert i mot. De skaper en forventningskultur som tidligere har tatt liv her i landet, og som det har tatt tid å bli kvitt. Sikkerhet kommer før punktlighet, og punktlighet kommer foran service. Slik er det for de fleste.
 
Ryanair har de siste ukene ogsaa faatt en del pepper fra CAA over diverse episoder hvor minima har vaert underskredet. Dette har forekommet bla. paa Skavsta og Stansted. I tillegg hadde de en hoeyst irregulaer go-around i Cork i god sikt.

Saa dette ligger kanskje i bakhdet hos en del Ryanair-piloter for tiden ogsaa ..
 
Originally posted by EB

...men Ryanair tar sikkert godt vare på de som venter på flyturen til Hahn!!!!

Tja, vet ikke hva du synes om servicen. Men de blir ihvertfall booket om til neste mulige avgang (to fly pr dag til Hahn) eventuelt via andre steder (eks London, 3 daglige avganger), eller kan passasjerene få pengene tilbake.
Passasjerene blir sendt med buss fra Stavanger til Torp, noe som må fremstå som et mareritt av en reise. Men man får gå ut fra at det er en grunn til at de gikk dit fremfor OSL eller KRS.

En annen her sa de "ofte" går til Stavanger. Det er ikke riktig. Normalt sett går de til Gardermoen eller Kristiansand. Men altså ikke idag.


IMM
 
F.Y.I.

ENCN 180720Z 00000KT 9999 FEW015 SCT070 M00/M02 Q1012

ENGM 180714Z VRB01KT 9999 FEW004 BKN009 M00/M02 Q1009 BECMG BKN012

ENZV 180720Z 00000KT 9999 BCFG FEW012TCU BKN030 03/02 Q1013 TEMPO -SHRA BKN014 BECMG 33012KT

..og igjen altså:
ENTO 180720Z 01006KT 0250 R18/0700N FZFG VV001 M01/M01 Q1010
 
Kan dere ikke unne oss at vi får besøk at Ryanair på Sola for en gangs skyld?^_^
Bare synd den ikke kom en dag jeg var på jobb.
 
Originally posted by Redcap

Det har vel alt med handlingagent å gjøre om bussene er klare, ikke om flyselskapet har bra service eller ikke. FR har vel fortsatt SGS som handlingagent på OSL mens KL bruker Serviceair.

Er vel neppe noen handlingsagenter som har busser (med sjåfører) stående klare til en hver tid - det koster tross alt penger...
 
Originally posted by TG923

Originally posted by Redcap

Det har vel alt med handlingagent å gjøre om bussene er klare, ikke om flyselskapet har bra service eller ikke. FR har vel fortsatt SGS som handlingagent på OSL mens KL bruker Serviceair.

Er vel neppe noen handlingsagenter som har busser (med sjåfører) stående klare til en hver tid - det koster tross alt penger...
Vel når du nevner det....SGS har faktisk flybussen i sin organisasjon og de har ofte busser stående klare. Forbausende ofte :p
 
Originally posted by SQ 777

Og FR har satt sikkerheten først . Beklageligvis går slike ting utover pax'en. Hadde det vært andre selskap ( uten å nevne navn ) hadde de sikkert landet på TRF !!

Nevn navn......... nå ble vi nyskjerrige !
 
Back
Top