Ryanair Startar en ny rutt från Haugesund

Re: Ryanair Startar en ny rutt från Haugesund

Da ble ryktene om Bremen fra tidligere i vinter bekreftet...

Ja, nå er påsken over og verden består enda.
Hvordan i all verden kan man fly mellom disse to byene med kjerrer av den størrelsen Ryanair opererer?
Haddde man enda brukt en SAAB340 så hadde det kanskje vært noe logikk å starte en slik rute dog kanskje ikke som lavprisrute.
Men , jeg kan jo ta feil i min tro.:rolleyes:

Ideen er a indusere en etterspörelse med meget lave priser. Like som a defibrilere en svak hjerte.

Norge er den 2. mest populaere reisemal fra Tyskland, bare slatt av Sverige (undersökning 2007 / Kanada ble #3). Hamburg er ikke langt vekk fra LBC. Mens östlig fra LBC er landet meget tom og gjennomsnittlig inntekt per menneske en av den laveste i landet. Sa alt henger og faller med pax feed fra Hamburg.

Om Ryanair vil lykke med denne ruta er en annen sak.
De har lukket en god del ruta fra HHN og LBC alrede etter de fant ut at det fantes rett og slett ikke nok som vil fly. Mens Ryanair tar imot en fly per uke i snitt. Dette betyr, de ma gjöre noe med deres metall.
Det, hva mange ikke har forvented er faktum at Alitalia forsatt flyr og dersom Berloscuni vinner kommer mer statlig penger inn i Alitalia. EU vil skriker "FOUL" mens det vil ikke stoppe dette subsidering. I Spania er kampen blodig og ogsa Ryanair merker overkapasiteten som preger marked der. Na starter de innenriks flygninger i Tyskland og Frankrike. Vent pa at Germanwings og Transavia France kommer med noen annonseringer snart.

Er det en fortviled rutevalg? Ikke helt. Under sommeren vil slik en rute levere gode resultater. Mens i vinter flyr du bare tomme seter.

Synes det er spennende det Ryanair prøver her, men jeg vtviler også på om de lykkes.

Dette var uventet....og gledelig. Også jeg undres litt til om markedet er tilstede mellom de to byer på helårsbasis. Sommeren har jeg derimot mer tro på. Tyskere har jo alltid likt seg godt på vestlandet, spesielt med bobilene sine. Så kanskje blir det marked for å starte bobil utleie på Helganesveien nå :rolleyes:

Avgang HAU blir 13:15 onsdag og søndag, som blir omtrent samtidlig med noe annen trafikk, som igjen fører til noen logistikk utfordringer for en allerede sprengt terminal.

Fra Haugesunds Avis:
http://www.haugesunds-avis.no/article/20080326/NYHET/657746257/1010/AKTUELT

Dette var uventet....og gledelig. Også jeg undres litt til om markedet er tilstede mellom de to byer på helårsbasis. Sommeren har jeg derimot mer tro på. Tyskere har jo alltid likt seg godt på vestlandet, spesielt med bobilene sine. Så kanskje blir det marked for å starte bobil utleie på Helganesveien nå :rolleyes:

Avgang HAU blir 13:15 onsdag og søndag, som blir omtrent samtidlig med noe annen trafikk, som igjen fører til noen logistikk utfordringer for en allerede sprengt terminal.

Fra Haugesunds Avis:
http://www.haugesunds-avis.no/article/20080326/NYHET/657746257/1010/AKTUELT

Jeg er enig at tyskerne liker seg på Vestlandet også , men hvordan skal de få med seg all maten på flyet de tradisjonelt hamstrer inn i egen bobil før de kommer til fedrelandet.
De kjøper jo kun drivstoff og tømmer dassen her til lands.
Tror neppe dette er det nye markedet.

Synes det er merkelig Ryanair ikke satser på å komme seg inn på Værnes el. Ørland. Er jo helt klart at det er et marked både fra Nord-Norge og Midt-Norge som vil ut i verden, men ikke tar turen helt til Torp eller Haugesund.

Synes det er merkelig Ryanair ikke satser på å komme seg inn på Værnes el. Ørland. Er jo helt klart at det er et marked både fra Nord-Norge og Midt-Norge som vil ut i verden, men ikke tar turen helt til Torp eller Haugesund.

Skal de inn på Værnes vil de i såfall måtte risikere å måte sterk konkuranse fra DY som i Norge nå står langt sterkere enn Ryanair

I følge boarding.no, er dette kun en sommerrute, t.o.m. 23 oktober. Da ble jeg plutselig litt mer optimistisk på rutas vegne.

Skal de inn på Værnes vil de i såfall måtte risikere å måte sterk konkuranse fra DY som i Norge nå står langt sterkere enn Ryanair

Ingen tvil om at eventuell konkurranse vil bli hard, men at Torps posisjon ekskluderer svært store deler av landet. Er det virkelig så lite trolig at Ryanair om noen år kan velge å satse på å sikre seg balletak på lavpristrafikken fra Nord- og Midt-Norge?

Ingen tvil om at eventuell konkurranse vil bli hard, men at Torps posisjon ekskluderer svært store deler av landet. Er det virkelig så lite trolig at Ryanair om noen år kan velge å satse på å sikre seg balletak på lavpristrafikken fra Nord- og Midt-Norge?

Den som spår om hva Ryanar kan finne på har gode muligheter for å ta feil, med mindre man gjetter på at det snart kommer et provoserende markedsføringstiltak.

Uansett, Norge er et langt land. Selv om det nok er et potensial i direkteruter fra nordnorske flyplasser så blir slike ruter lange og (relativt) dyre å fly. Kombinert med et marked som er forholdvis lite og sterk konkurranse fra både Norwegian og SAS så tror jeg slike ruter passer dårlig med Ryanair operasjoner.

På den annen side må Ryanair begynne å se på mer marginale ruter for å fortsette veksten. Det kan åpne for ruter til nye steder i Norge.

Virker som Ryanair holder seg til enten privateide eller av de med 90% avgiftsrabatt på utenlandstrafikk. Får bare håpe de snart oppdager at det er nesten gratis å lande på Evenes også, så får vi rute til Stansted.

Back