• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair søker 500 norske kabinpersonale

Herlov

ScanFlyer Gold
Ryanair søker 500 norske kabinpersonale

I følge en annonse i dagens VG skal Ryanair ansette 500 nye kabinansatte .. Det er opptak på et hotell i Sandefjord. Aner vi en base på gang? :wow:

Re: Ryanair søker 500 norske kabinpersonale

Eller er Norge et av de få landene igjen i Europa hvor Ryanairs politikk overfor kabinansatte fortsatt er relativt ukjent?

det er vel ikke 500 norske c/a'er, men 500 c/a'er fra hele Europa. Her er mere detaljer fra Aviatraining på TRF som er Ryanairs (eller Crewlinks) norske partner: http://www.aviatraining.no/cabina/Cabin_Crew_9april.pdf

Det interessante er at de som eventuelt blir ansatt (etter å ha betalt 250 kroner - billig!) ikke blir ansatt i Ryanair, men i et selskap som heter Crewlink som igjen "leier ut" disse til Ryanair.

Originally posted by CK

Det interessante er at de som eventuelt blir ansatt (etter å ha betalt 250 kroner - billig!) ikke blir ansatt i Ryanair, men i et selskap som heter Crewlink som igjen "leier ut" disse til Ryanair.
Nesten som SGS

Mer om arbeidsvilkårene finner man her http://www.ryan-be-fair.org/

Kanskje bare jeg som er rar.. men jeg BETALER DA POKKER IKKE FOR Å JOBBE ETT STED ! :p

Originally posted by Scanor
Kanskje bare jeg som er rar.. men jeg BETALER DA POKKER IKKE FOR Å JOBBE ETT STED ! :p
Tror du hadde blitt overrasket hvor mye en betaler i avgifter og skatter for å få lov å jobbe et sted. Men i Norge er dette ganske skjult.....

Lykke til til de som får jobb... Bra sommerjobb for ungdom - sikkert ikke dårligere enn sommerjobb på TusenFryd eller IKEA!

Og har man hatt/har sertifikat som flyvende så er det sikkert lettere å få jobb hos andre i ettertid.....slik mange nok har opplevd.
Men de må garantert jobbe for penga...

Hvem er det som ikke jobber for lønnen sin i dag?

Originally posted by EB
Hvem er det som ikke jobber for lønnen sin i dag?
Tja vil anta at kollegaer i andre flyselskaper kanskje har en høyere lønn, kortere arbeidstid og ikke minst bedre betingelser slik du flere ganger har påpekt....

Kjipt at dette skal foregå 9.april da jeg er i Frankrike på studietur. Ville vært en ideel jobb så å si senere, nå som jeg er snart ferdig med 3.klasse VGS

Originally posted by ducky
Kjipt at dette skal foregå 9.april da jeg er i Frankrike på studietur. Ville vært en ideel jobb så å si senere, nå som jeg er snart ferdig med 3.klasse VGS

... er du ivrig nok så kan du jo sjekke http://www.crewlink.ie/recruit.php

1200 € (9800 kr) for å gå på kurset? Og netto lønn på 1400 € (11500 kr) per måned, hvis man får jobb?

Det virker som om det er frivillig å søke jobb der ...;)

Vel Aviatraining sitt kurs koster visstnok 35.000, men de samarbeider også med emirates, og det er kanskje en mer spennende vei å søke jobb.

Originally posted by Superhai
1200 € (9800 kr) for å gå på kurset? Og netto lønn på 1400 € (11500 kr) per måned, hvis man får jobb?
Godt betalt er det mao ikke.. Når jeg slavet på Apples helpdesk hadde jeg ca €370/uke etter skatt, litt over 400 før.. det er (om ikke så veldig mye) mer enn hva gjengen betaler..

Back