Ryanair-passasjer klaget på maten, ble hentet av politiet

Re: Ryanair-passasjer klaget på maten, ble hentet av politiet

Jeg håper politiet sender en kraftig regning for utrykning på syyyyltynt grunnlag til FR. Så kan de jo lære seg at det hadde vært billigere å ikke ta betalt for elendig mat!!:old

BF:fly

Hahaha, genialt!

Så dyrt som det er for idrettslag og andre kulturarrangører å ha pålagt politivakt tilstede så skulle det faktisk bare mangle at flyselskaper måtte punge ut for slikt tull. Litt off topic, så kunne ikke cabincrew veksle sist jeg reiste med FR, jeg fikk veksel i form av brusbokser like før landing... Kunne likegjerne tilkalt politiet for å hente cabincrew.

Denne saken handler om en mann som ikke vil betale for en vare han har kjøpt. Crewet truet han med politiet om han ikke gjorde opp, og det gjorde han heller ikke. Og vips, så stod onkel politi klare ved ankomst. Crewet prøvde å fikse dette uten politiets innblanding, men denne mannen ville altså ikke betale.

Vet ikke om det stemmer helt at han ikke har gjort opp for seg.

Så vidt jeg kan få av artiklene om saken så virker det som om mannen allerede hadde betalt for sandwich'en og at han ville bytte den i noe annet.

Det var vel litt naivt av vedkommende også. Om man har betalt "2,50" for å fly med Europas mest utskjelte og vanskelige flyselskap, og deretter regner med at rundstykkene de sier er ferske faktisk ER det. Jeg vet ikke jeg...

Det er alltid to sider av en sak. Hva skulle flyvertinnen gjøre og hun skulle dele tilbake penger til alle som klaget på den elendige maten? Hun blir jo trukket i en allerede dårlig lønn, slik noen skriver.

Den eneste måten å klage til Ryanair på er å slutte å fly med dem.

Jeg har lest saken i Moss Avis, og jeg forstår faktisk Ryanair litt:

Når man kjøper en vare, så betaler man får den. Det var nok dette som gjorde at Ryanair kontaktet politiet... DN gir etter min mening et feil bilde av saken.

Fløy inn til RYG fra Memmingen på mandag og skulle betale 4 Euro for to peanøttposer. Gav dem en femmer men de "greide ikke" å gi meg 1 euro tilbake. De hadde ikke veksel og enden på visa var et en meget blir blid mannlig C/A som ble en euro rikere.,
Men uansett så er det fremmedeles agurktider i pressen.:old

Hvis Ryanair er så redde for svinn, bør de kanskje i såfall ta betalt for varene før de leverer dem ut til passasjerene?

Det som er skremmende i denne saken er at Ryanair beskriver sin sandwich som "freshly made" Noe som åpenbart ikke er virkeligheten.
Når noen så klager så er dette noe personalet ikke takler.
Jeg som sleger sandwicher i SAS skal inrømme at det vi selger av mat ikke alltid er bra, men om noen klager eller vil ha pengene tilbake så får de det.
Da blir også produktet sendt inn til catering, slik at de kan se på hva de leverer.

Hvrofro skal man betale 5-10-15 eller 100 kroner for noe som ikke holder mål?
Det er det som er patetisk, en vare er en vare uavhengig av pris.

Hvrofro skal man betale 5-10-15 eller 100 kroner for noe som ikke holder mål?
Det er det som er patetisk, en vare er en vare uavhengig av pris.

Jeg er enig at en vare er en vare og det bør være mulig å klage. Når det er sagt så er det vel ikke helt rett frem å vurdere såpass subjektive elementer som smak. Jeg er sikker på at noen sikkert hadde tygd i seg maten uten å merke noe særlig, mens andre (som denne kunden) reagerer på konsistensen o.l. Hva som holder mål hva kommer til mat vil nok variere en hel del.

Nå vet jeg ikke hvor ille denne sandwichen var, men jeg har kjøpt såkalt freshly made sandwicher på diverse kafeer på forskjellige English Heritage steder som jeg selv nok ville kalt noe ganske annet enn freshly made. Det gikk an å spise, men hadde jeg vist det jeg viste etter å ha smakt det så ville jeg nok ikke kjøpt det.

Edit: Men jeg mener likefullt at kunden burde fått muligheten til å få noe annet i stedet (gitt at kunden ikke hadde spist opp sandwichen da...).

Last edited:

Jeg var på restaurant i helgen og bestilte en vin jeg ikke syntes var god da jeg smakte på den. Det var ikke det at den var bedervet eller på noen annen måte bar preg av å være dårlig. Den var bare for sur etter min smak. Dette sa jeg til kelneren, uten at jeg forventet en ny vin. Men jeg fikk tilbud om å velge en annen vin uten å måtte betale for den som allerede var åpnet.
Bra service!
Får man en vare man ikke er fornøyd med, synes jeg igrunnen det er burde kunne gå an å få noe annet. Man skal ikke bare si takk og amen til alt. Nordmenn er altfor redde for å klage.

Helt riktig av kunden å klage her. Om et evt tap må dekkes av fa er helt uvesentlig for kunden.
Jeg var på en av de absolutt bedre restaurantene i Stavanger for noen uker siden, og fikk da en hovedrett som ikke svarte vil forventingene. Fikk bestille en ny rett og betalte kun for den siste. I tillegg fikk jeg og min kollega et glass vin eller øl på huset. Slik holdning gjør at man gidder å komme tilbake til stedet ved en senere anledning, og jeg trenger derfor heller ikke skrive på nett hvilket sted det var.;)

*sukk* - har ikke fyren fått sin time i solen?

Hvis du forventer ferskvare når du kjøper noe pakket i plast fra tralle synes jeg man er i overkant naiv .... fillesak som burde vært avsluttet for 50 poster siden.

Jeg har lest saken i Moss Avis, og jeg forstår faktisk Ryanair litt:

Når man kjøper en vare, så betaler man får den. Det var nok dette som gjorde at Ryanair kontaktet politiet... DN gir etter min mening et feil bilde av saken.

Ja men - hallo, man ringer vel ikke til politiet bare fordi man er uenig - selv om man er i luften. Voksne, anstendige mennesker må vel klare å ordne opp uten å tilkalle politi... For kr 53,-!!! Hallo, hvordan kan du si at du skjønner Rxxx Air`s reaksjon på en pax som nekter å betale 53,-? Gud bedre, hadde jeg vært ombord så skulle jeg gladelig spandert disse 53 kroner på både mannen og flyselskapet, hvis ingen av disse selv har penger til, eller kan avstå det - selv om jeg er uføretrygded minstepensjonist... Det er lov å bruket hodet også, det er det som sitter øverst på kroppen, oppå halsen...! Noe helt annet hadde vært hvis pax hadde vært så belastende at det hadde vært en fare for omgivelsene, men for å diskutere 53 kroner... Hva blir det neste?

hei å hå

H

Last edited:

Her er det Ryanair som burde fått en saftig bot for å kaste bort tiden til politiet.

Hvis du forventer ferskvare når du kjøper noe pakket i plast fra tralle synes jeg man er i overkant naiv .... fillesak som burde vært avsluttet for 50 poster siden.

takk og amen!

H

Bare la være å komme inn i denne tråden å delta det.
Man diskuterer vel heller ikke så mye fyren i seg selv, men service og hva kan forvente og ikke.

Morsom diskusjon mellom den nevnte pax og FR.. At politiet dukker opp med 3 tjenestemenn sier mer om ressursbruken på en sandwich enn selve saken. Dette kunne glatt ha blitt ordnet på en fornuftig måte, men når to kverulanter møtes blir det trøbbel. Hadde det vært meg ville jeg kastet maten og bedt om en øl i stedet.

Det er en grunn til at jeg bare flyr SAS, da får jeg varme rundstykker og det med ett herlig smil :) (og uten å bli lagt i jern på OSL om den ikke helt stiller til forventningene)

En ting er at man betaler 0 for å fly mer ryanair, men har man betalt 2.5€ for billetten så var jo faktisk maten hans dobbelt så dyr som billetten.

Hadde jeg betalt 4.5€ utelukkende for en sandwich så ville forventningene være at det var litt bedre enn søppel.

Back