Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Seatbelts on aeroplanes are pointless and will not save passengers in a crash, the chief executive of Ryanair has said, as he attempts to make “standing room only” cabins a reality.

Read more: http://www.businessinsider.com/ryanair-ceo-seatbelts-on-planes-are-pointless-2012-11#ixzz2BoUk0bCb

http://www.businessinsider.com/ryanair-ceo-seatbelts-on-planes-are-pointless-2012-11

... men det er vel endel som har unngått skade ved både oppbremsning, turbulens og annet..
 
Re: FR&Mol , Ståplasser (igjen)

Og media biter på igjen og gir FR publisitet for tusende gang :)
 
Re: Er Michael O'Leary blitt sinnsyk ?

Riktig nok er MOL en av de fä blant den indre krets av säkalte "Business Gurus" som tör ä gä imot flyingeniör-Mafian og foreslä at Aircraft Design er like mye en affäre for Marketing/Sales-folk ... Janne Carlzon er en annen kjent slik bane-äpnende figur (dog var han kanskje av litt annen Kaliber ?) som ogsä prövde ä pävirke Aircraft Design med sin idéelle P-Cube (Passenger Pleasing Plane).
 
Re: FR&Mol , Ståplasser (igjen)

Synd når jeg kjenner endel CC's spesielt med skader for livet pga turbulens, så blir det litt for flåsete å skulle velge bort sikkerhetsbelter ?
Hvor mange søksmål fra PAX tåler bransjen ?....
 
Re: FR&Mol , Ståplasser (igjen)

Har han ikke fått beskjed fra Boeing at dette ikke blir aktuelt. Men utrolig at media gidder å bry seg om han hver gang han åpner kjeften.
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Mol mener vel at hvis der sker et crash med et FR fly , ja så kan man jo ligeså godt tjene
penge på at have 250 ombord fremfor 180...
Det er jo det han er sat i verden for ....at tjene penge...nå spøg til side...
Det er jo ganske tydeligt, at MoL overhovedet ikke tænker på sin passagerer men udelukkende på pengene...
Hilsen Ole
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Det er bare ett PR stunt: Headbang
En annen fare er W&B - weight and balance : hvis 60 pax flytter seg samtidig pä sine fötter til RYR's Irish Pub bakerst i kabinen (neste steg i MOL's revolusjon ?) kan vi lett fä et uventet 'nose up' vipp pä flyet.
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Dette er minst tredje gang dette kommer opp, og er en bevisst del av Ryanair's PR-strategi. 'Thrash Marketing' er en gjennomført taktikk i selskapet, og ikke bare mot pressen. Så selv et foredrag av en av finanshøvdingene deres for et par uker siden, hvor deres kunder ble omtalt i svært lite rosende ordelag ..

Og media og nettforum biter på hver gang ......
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Kanskje er Media og nettforum blitt görr lei av at Boeings og Airbus' ord blir dyrket som bransje-Gospel, og fryder seg over MOL's clown-artede nese-pekerier ? Liknende symptomer gjelder for Media-stjernen Akbar Al-Baker (Qatar) som er kjent for sin skarpe tunge mht Manufacturers.
 
Last edited:
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Kanskje er Media og nettforum blitt görr lei av at Boeings og Airbus' ord blir dyrket som bransje-Gospel, og fryder seg over MOL's clown-artede nese-pekerier ?

Du får sende pressemelding om twin-aisle med ståplasser. ;)
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Han snakker om ståplasser og å fly med en pilot i dette intervjuet med BBC.
Og som han sier: det blir ikke realitet nå, men i fremtiden. 10-15-20 år.
Teknologien går fremover. Tog uten sjåfør ville være utenkelig for 20 år siden. I dag har vi mange av de.

http://m.youtube.com/#/watch?v=64l769t4rdk
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Pilotløse fly og automatisk ATC kommer også - det er selvfølgelig bare et tidsspørsmål. 'Stabling' av passasjerer er imidlertid en helt annen sak, ettersom vi her møter en del fysiske begrensninger som nødutganger mm. Vedlikehold av disse åpningene er heller ikke billig, så det spørs om det er noe særlig å hente på å øke disse. Se bare på hva man sparer på å plugge 'øyenbrynene' på en 737.

Innen de har funnet en løsning på dette, har man sikkert begynt å teleportere oss isteden, og da slipper man å bry seg om IFE, seteavstand, crewlønninger osv osv osv ... ;)
 
Re: Ryanair og o'Leary, Ståplasser (igjen)

Hvorfor gadd crewet å bry seg om at alle hadde belte på, eller bry seg med de afrikanerne som reiste seg og begynte å kle på seg før vi hadde kommet oss av rullebanen da jeg landet på Rygge i går?

Det er egentlig utrolig hvor mye pressen gidder å bry seg med dette og vi biter på vi også.
(uff så dum jeg føler meg)
 
Back
Top