Ryanair nekter å fly til BGO, TRD og SVG

Re: Ryanair nekter å fly til BGO, TRD og SVG

En avgift kan man ikke forhandle om. De er fastsatt av staten.

?? Den uttalelsen tror jeg trenger en liten reality check...:D For staten forhandler gjerne den. Kan ikke skjønne at det ikke skulle gjelde flyplassavgifter også. Men man må selvsagt ha gode argumenter.

Synes for øvrig overskriften på denne tråden er merkelig. I det FR tror det er penger å tjene starter de opp ruter også fra BGO osv. Men konkurransen er beinhard fra hele Vestlandet etterhvert og det er knapt med ruter med stort nok passasjerpotensiale man kan tenke seg.

Det er jo mange selskaper som i så fall nekter å fly på disse flyplassene; f eks BA, CO, AF osv osv. :cool:

?? Den uttalelsen tror jeg trenger en liten reality check...:D For staten forhandler gjerne den. Kan ikke skjønne at det ikke skulle gjelde flyplassavgifter også. Men man må selvsagt ha gode argumenter.

Synes for øvrig overskriften på denne tråden er merkelig. I det FR tror det er penger å tjene starter de opp ruter også fra BGO osv. Men konkurransen er beinhard fra hele Vestlandet etterhvert og det er knapt med ruter med stort nok passasjerpotensiale man kan tenke seg.

Det er jo mange selskaper som i så fall nekter å fly på disse flyplassene; f eks BA, CO, AF osv osv. :cool:

Tror kanskje jeg har gitt deg et svar her?

http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=691962&postcount=39

Da skal jeg jaggu forhandle med staten om avgiftene på nybilen min.
Også skal jeg ut med endel i dokumentavgift på nyhuset. Den skal debatteres!
Kostnader ved bruk av flyplass fasiliteter kan forhandles men ikke avgifter.

Da skal jeg jaggu forhandle med staten om avgiftene på nybilen min.
Også skal jeg ut med endel i dokumentavgift på nyhuset. Den skal debatteres!
Kostnader ved bruk av flyplass fasiliteter kan forhandles men ikke avgifter.

OK OK, jeg gir meg på akkurat det.:old Avgiftene er sikkert fastsatt. Men som på det meste annet i Norge må man og kan man gå inn i en prosess steget før avgiftene settes ned på papiret. Det er jo noen som sitter og fastsetter disse avgiftene og tallene gir ikke seg selv. Men ser at jeg formulerte meg feil, og legger meg, som det så fint heter i disse dager, helt flat for det.:stir

Ikke lite dem må igjennom ser jeg hehe. Så skjønner godt hvis selskaper ikke vil fly til slike flyplasser da, men men det fins håp men dyrt nokk var det hvertfall så glad jeg ikke eier flyselskap når prisene er slik.

Kontrakter mellom kommersielle aktører er nok ofte betraktelig mye mer omfattende enn denne lovteksten...;)

Back