Ryanair-sjef Michael O´Leary fjerner nå all tvil om videre vekstambisjoner for det irske lavprisselskapet
Så spørs det da når de kan forvente leveranse av det første flyet. Og det siste.
He's looking for orders to be delivered between 2015 and 2017.
?
Ryanair has signed an agreement with Boeing to purchase 175 new Next Generation 737-800 airplanes.
Ryanair expects to sign 737 Max deal by end-year
Var jo egentlig helt som forventetLikevel skyter FR seg selv litt i foten ved å kjøpe så mange 373NG. Leveringene skulle økes opp til 60/mnd i 2018?
Jeg er helt enig i at de skyter seg selv i foten ved å kjøpe så mange av et fly som rett etter blir erstattet av en modell som bruker 17% mindre fuel.Hvorfor skyter de seg selv i foten?
Regner du mener 737NG.
Hvorfor skyter de seg selv i foten?
Regner du mener 737NG.
woops.. 737NG ja
Som Futura forklarer, så sitter de igjen med en en stor flåte som bruker med fuel enn den nye generasjonen. Ser ut som at de får levert NG til ca. 2 år etter at MAX har fått luft under vingene. Selv om jeg er enig i at de må dekke perioden mellom leveringsstart og nå, så synes jeg at bestillingen er meget stor. Som kjent bruker MAX minst 17% mindre drivstoff.
Og 200 fly er ikke få fly altså. Er jo mange flere enn SAS har pdd. Og leveringene begynner ikke før 2015. Dvs tre år uten ekspansjon. Virker som en overhastig beslutning da de innså at de var for sent. Denne bestillingen skulle ha kommet i fjor.
woops.. 737NG ja
Som Futura forklarer, så sitter de igjen med en en stor flåte som bruker med fuel enn den nye generasjonen. Ser ut som at de får levert NG til ca. 2 år etter at MAX har fått luft under vingene. Selv om jeg er enig i at de må dekke perioden mellom leveringsstart og nå, så synes jeg at bestillingen er meget stor. Som kjent bruker MAX minst 17% mindre drivstoff.
Og 200 fly er ikke få fly altså. Er jo mange flere enn SAS har pdd. Og leveringene begynner ikke før 2015. Dvs tre år uten ekspansjon. Virker som en overhastig beslutning da de innså at de var for sent. Denne bestillingen skulle ha kommet i fjor.
Man kan si mye om FR, men at de er dårlige på flykjøp og flåteplanlegging har jeg ingen tro på.
Irish low-cost carrier Ryanair expects to sign a deal by the end of this year or early next year for more than 100 Boeing 737 Max aircraft, on top of today's agreement for 175 737-800s.
O'Leary stands by his assessment of the 189-seat 737 Max 8, saying he still wishes the aircraft had an additional 10 seats.
He says he does not expect Boeing to add more seats as regulatory requirements prohibit removing the aircraft's two rear lavatories.
He says he does not expect Boeing to add more seats as regulatory requirements prohibit removing the aircraft's two rear lavatories.[/url]
Og hvorfor ikke slenge på en liten tilleggsordre?
http://www.flightglobal.com/news/articles/ryanair-expects-to-sign-737-max-deal-by-end-year-383630/
Og hvorfor ikke slenge på en liten tilleggsordre?
http://www.flightglobal.com/news/articles/ryanair-expects-to-sign-737-max-deal-by-end-year-383630/
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.