Ryanair med seating-test

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Jepp - dere leser riktig ... Seating skal testes paa to ruter. Kun paa de to foerste radene og ved noedutgangene og kun mot avgift ... (bombe).

http://www.ryanair.com/en/news/ryanair-to-trial-reserved-seating

Ryanair, the world’s favourite airline, today (19th Apr) announced that it will trial a reserved seating service on its Dublin - Malaga and Dublin - Gatwick routes from 16th May next. The pre-booked service costs just €10 (each way) including priority boarding, and allows passengers to pre reserve seats in the front two rows, for a prompt exit on arrival, or in over wing rows (16&17) which provide greater legroom.

Overrasked MOW?

Tja, det er penger a tjene pa dette. 10 € er ikke billig for en sete-reservasjon, men det er en ting som passagerer foretrekker. Jeg er gjerne villige a betale noen $$$ ekstra for a ha mitt sete og mitt ro og ikke ma sla meg med 188 andre ill-sinte FR pax om en sete.

Samtidlig far du ogsa litt mer orden i flyet og boarding. Priority Boarding hos easyJet funker ikke sa veldig bra, de fleste er ikke villige a betale for dette privileg uten fiks sete, og resultat er at en meget sma fa-tall bruker dette, men den store flertall begynner a slass om seter etterpa. For meg er dette boarding-chaos hos de Orange en grunn hvorfor jeg ikke vil fly med dem.

Mest over at det har tatt saa lang tid ... :p

Men med deres Navitaire reservasjonssystem har nok satt visse begrensninger ..
...Tsss, da skulle har MoL har laert litt av hva Don Burr sa om People Express sitt failure. Ryanair star i fare a gjöre den samme tabbe, nemelig a ikke satse tidlig nok og intens nok pa IT...

Det er faktisk ikke bare mer ancillary revenue, som du kan hente inn, men indirekte kan du ogsa spare en god del pa dette dersom du klarer kortere turn-arounds.

Sa er det vel bare easyJet igjen av de store i Europa i lavprisbransjen som ikke tilbyr seating.

Høres fornuftig ut dette. Sikkert litt å hente hos de som gjerne betaler litt ekstra. Har selv, mot mine prinsipper, betalt for Priority Boarding FRA Valencia søndag 08.05. Kan være greit på en såpass lang tur.

Funker ikke priority boarding i praksis som seating i dag da?

Så lenge et veldig begrenset antall pax benytter seg av priority bording, så kan det ikke väre behov for å betale for seating i tillegg...

Funker ikke priority boarding i praksis som seating i dag da?

Så lenge et veldig begrenset antall pax benytter seg av priority bording, så kan det ikke väre behov for å betale for seating i tillegg...

Forrige gang jeg reiste med Ryanair fra Rygge, var for et drøyt år siden, og da tror jeg nær halveparten av de som skulle med flyet hadde kjøpt Priority boarding. Jeg synes Ryanair burde innføre en maksgrense på hvor mange i flyet som kan kjøpe Priority. Hvis 90stk kjøper det, så er jo nesten vitsen borte.

Ellers ser det ut til at Norwegians lansering av internett ombord har vært en suksess. Kanskje Ryanair også burde innføre det? Det hadde vært en måte å få inn penger på.

Har aldri opplevd den "slossing" om setene som beskrives her, men løsningen er vel sikkert kjekk for de av oss som på død og liv skal sitte på spesielle plasser…

Ja, du hadde ca 72 millioner med deg på den i 2010 :D

Ja, helt utrolig hvor kjipe folk kan vaere. Til og med undertegnede holdt ut litt over timen for aa spare 4 timer ekstra reisevei og 500 dollar.

Det gjoer dog ikke selskapet til noen favoritt for hverken meg eller de fleste av de 72 mill. Heller maa man saa maa man ;)

Ja, helt utrolig hvor kjipe folk kan vaere. Til og med undertegnede holdt ut litt over timen for aa spare 4 timer ekstra reisevei og 500 dollar.

Det gjoer dog ikke selskapet til noen favoritt for hverken meg eller de fleste av de 72 mill. Heller maa man saa maa man ;)

Det vet jeg ingenting om, jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre.
Ikke vil jeg dømme andre heller!

Det vet jeg ingenting om, jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre.
Ikke vil jeg dømme andre heller!

Riktig... Det var ikke slik jeg tolket posten jeg quoted. :rolleyes:

Og jeg doemmer ingen andre heller.. Men nok om det..

Forrige gang jeg reiste med Ryanair fra Rygge, var for et drøyt år siden, og da tror jeg nær halveparten av de som skulle med flyet hadde kjøpt Priority boarding. Jeg synes Ryanair burde innføre en maksgrense på hvor mange i flyet som kan kjøpe Priority. Hvis 90stk kjøper det, så er jo nesten vitsen borte.

Ellers ser det ut til at Norwegians lansering av internett ombord har vært en suksess. Kanskje Ryanair også burde innføre det? Det hadde vært en måte å få inn penger på.

Da jeg skulle fra BRE til HAU var jeg og kompisen de eneste på flyet med priority boarding (av 164 stk. om jeg husker riktig), var deilig å stille seg i den andre køen og gå rett på.

Back