Ryanair med nytt journalist-agn.

Artig video, knall altså:D Men samtidig et varsko om at bransjen er i ferd med og ødelegge seg selv, dessverre.

I gamle dager hadde SAS "horisontal seating". Snakker om tidlig 60-tall med DC-7C hvor man hadde såkalte Crew-bunks (senger) rett bak cockpit. Disse var riktig populære når man reiste på ID og kjerra var full.

Kanskje en ide? Alpinbindinger i gulvet og utleie av støvler som passer!

Godt å se at hverken Boeing eller Airbus er med på leken til ADHD-mol'en.

Kanskje en ide? Alpinbindinger i gulvet og utleie av støvler som passer!

Godt å se at hverken Boeing eller Airbus er med på leken til ADHD-mol'en.
Kunne MoL stoppe 400 mennesker ind i en B737-800 ja så gjorde han det.
Synes at FR er lidt for penge fikseret
Hilsen
Ole

og jeg ser at blant annet Finansavisen har plukket det opp. Nå må Ryanair finne å noe nytt å "sjokkere" med.

.. og Fox News her borte kjoerte en greie paa det mens jeg var paa gymmen ..

Dette kommer aldri til å gå igjennom - nå må MoL slutte med dette tullet.

Nok en grunn til å ikke fly med Ryanair, både sikkerhetsmessig og med diverse tull og tøys fra MoL.

Nesten så jeg sender link til denne tråden til journalisten så vedkommende kan se hvor dumt det i det hele tatter å publisere noe slikt....

Dette kommer aldri til å gå igjennom - nå må MoL slutte med dette tullet.

MoL vet at dette ikke er realistisk, men hva så?
Gratis markedsføring og mye mer effektivt enn dyre reklamer. Dette har vært MoLs konsept fra dag 1, og det ser jo ut til å være vellykket, så hvorfor skal han slutte med det?

Skal de gjøre noe slikt så blir det dyrt. Nye seter må utvikles og testes, og desto lengere fra gulvet vekten er, desto større belastning på gulvfestet --> Dyrere materialer, eller høyere vekt.

Dessuten må de vel spesialbygge fly med flere utganger for å få rask nok evakuering.

Dette blir mye dyrt utviklings og sertifiseringsarbeide for et smalt marked, LCC ruter på under en time.

Dette er i beste fall en bløt og overmoden agurk som aldri burde vært høstet.

Kanskje det hadde vært bedre med liggeplasser - 3-etasjes køysenger, 3+3 i bredden.
Både sikrere og mer komfortabelt vil jeg tro. Dette skulle gi 50%+ flere passasjerer.
Med hjul på køyene og åpning i hekken, som på DC-9, skulle det være fort gjort å evakuere hele flyet - med passasjerene ferdig fastspent på bårer, bare til å trille dem rett inn i ambulansene.

Last edited:
Begynner å bli passe lei av dette oppslaget nå, jeg mistenker marketingavdelingen til Ryanair for at denne ligger i systemet for automatisk utsendelse hvert eneste år - bare for at haugevis av journalister skal bite på, og få Boeing til å dementere det hele. Det samme kommer til å skje sommeren 2011. Og 2012. Og 2013. Og så videre...
Men Ryanar skal jammen ha for at de er dyktige på å la media være mikrofonstativet deres! :)

Back