Ryanair med ny taxekrasj

jameson82

Flysitter
Det er ikke så lenge siden 2 Ryanair fly kom borti hverandre på Stanstedt. Nå har det skjedd igjen i Dublin.

A Ryanir spokesman said: “Two of our aircraft were taxiing slowly to the runway at Dublin Airport this morning. The winglet of one aircraft appears to have scraped the tail of the other. There was no impact on customers on board.
“Ryanair has contacted the [Irish Aviation Authority] and is working with them to return both aircraft to stand and allow normal operations at Dublin Airport to resume. Ryanair apologises sincerely to customers for any inconvenience.”

http://www.irishtimes.com/news/irel...s-clip-each-other-at-dublin-airport-1.1954519

ryanair har ikke kapasitet til å si opp noen kapteiner nå - de er i manko allerede, så ytterligere 1800 kapteinstimer har de ikke råd til å si opp

Skal det ikke egentlig ganske mye til for å klare å kolidere mens man taxer?

Eller er det bare max uflaks for ryan air?

Skal det ikke egentlig ganske mye til for å klare å kolidere mens man taxer?

Eller er det bare max uflaks for ryan air?

Jo, men samtidig tenk på hvor stor flåte de har, og hvor mange flyvninger de har hver eneste dag. Prosentvis så tror jeg nok ikke det er så mye mer hos Ryanair enn hos andre selskap.

Sett i lys av at 600+ kapteiner og erfarne styrmann har forlatt selskapet siden september 2013, så kan jeg garantere at frekvensen mellom slike hendelser vil øke! Ryanair får ikke tak i egnede direct enter kapteiner og de har redusert oppgraderingskravet internt fra 3000 timer til 2200 timer denne sommeren. Dvs man kan i teorien være kaptein i Ryanair 2 år og 6 måneder etter man forlot skolebenken.

Sett i lys av at 600+ kapteiner og erfarne styrmann har forlatt selskapet siden september 2013, så kan jeg garantere at frekvensen mellom slike hendelser vil øke! Ryanair får ikke tak i egnede direct enter kapteiner og de har redusert oppgraderingskravet internt fra 3000 timer til 2200 timer denne sommeren. Dvs man kan i teorien være kaptein i Ryanair 2 år og 6 måneder etter man forlot skolebenken.

Ikke mye tillitsvekkende sett fra min side og derfor bruker jeg heller ikke selskapet.

Back