Ryanair med halvårsrapport idag

Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Hvilke tall er det Ryanair trikser med?
Er det punktligeten? Går de andre tider enn det de oppgir?
Eller er det bagasjestatestikken? Blir mer borte enn det de oppgir?
Er det antall passasjerer? Reiser færre enn det de oppgir?
Er det inntekter de manipulerer? Eller overskuddet?
Jeg bare spør jeg, og håper dere har dekning for de påstander som bringes frem om triksing.

IMM
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by PP

Originally posted by Hurum

Originally posted by PP

Originally posted by Hurum

Sier ikke at en ikke kan synes enkelte selskaper er "dårlige", men å si at dem driver med løgn og viser dem "rompa-ikonet" synes ikke jeg er smakelig.

...men det er jo sandheden :colgate:

Mulig jeg er naiv nå, men trodde Ryanair har lagt frem statsistikk for dette....og at de meningene som har kommet fram i tråden her kun er subjektive

Hvem har sagt sandheden er universiel og objektiv? Den statistik som Ryanair producerer kan man desuden efter min mening sige meget om - men at kalde den valid kan man ikke...

Javel - og statistikken fra de andre flyselskapene er langt mer valide?
Hvordan begrunner du dette? Det virker som du har inngående kunnskap om dette - hvorfor sitte med en slik kunnskap alene....fortell
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Årsaken til at kundene er så tilfredse er vel at få klager, og grunnen til at få klager er at om de i det hele tatt får tak i noen å klage til, så hjelper det ikke en dritt allikevel...
...så folk gidder ikke klage... :rolleyes:
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Men folk kommer jo tilbake, så de klagene de evt. hadde kan kanskje ikke ha omfattet så voldsomt alvorlige episoder? :huh:

Ellers er jeg imponert over PPs umåtelig analytiske og konstruktive innspill om Ryanair-statistikken: Bullshit, møkkaselskap og lavmål ...
Det er greit å mene at selskapet står for en forretningsidé man ikke synes noe om, men å bruke steinalder-argumentasjon fordi man er sur på suksessen blir vel noe ... pinglete?
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by KennethGS

Årsaken til at kundene er så tilfredse er vel at få klager, og grunnen til at få klager er at om de i det hele tatt får tak i noen å klage til, så hjelper det ikke en dritt allikevel...
...så folk gidder ikke klage... :rolleyes:


Hadde det vært tilfelle, ville ikke selskapet hatt den veksten og de passasjertallene som de har.
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

FR flyr nærmere 120.000 pax pr. dag. Folk forventer å komme fra A til B sånn noenlunde i rute. De er vanligvis MER presis enn alle andre selskap, dels fordi de bruker små flyplasser.

Ønsker man å vite om noen har noe å klage på, kan man se her:

http://www.ryanair.com/site/EN/fltinfo.php?

Men det går vanligvis på skinner, spes om sommeren hvor det er topp vær.

Ingen vil klage på servering som ikke finnes. Muligens forsvunnet bagasje. Men sjansen for det er også liten på de fleste små flyplassene, muligens på STN. Point til point betyr at ingen bag forsvinner under transfer.

I tillegg har de en så stor flåte nå at de kan sette inn nytt materiell hvis et fly får teknisk. Har visst til enhver tid ca. 2 ledige i systemet på STN.

Så titt på linken.

I dag noen mindre forsinkelser grunnet ATC, og det kan man ikke klage på. Men noen surpomperer er det alltid. De blir mikroskopisk blant 120.000 fornøyde.

SÅ KANSKJE STATISTIKKEN ER KORREKT ?? :wow:
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by Someone

Problemet er når det først skjer noe........
Dette er jo også med i statistikken...på samme måte som hos andre flyselskaper
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by imm

Originally posted by KennethGS

Årsaken til at kundene er så tilfredse er vel at få klager, og grunnen til at få klager er at om de i det hele tatt får tak i noen å klage til, så hjelper det ikke en dritt allikevel...
...så folk gidder ikke klage... :rolleyes:


Hadde det vært tilfelle, ville ikke selskapet hatt den veksten og de passasjertallene som de har.

Vel, det ER tilfelle, så da får man bare skylde på mange nye kunder, eller hva?

http://www.airlinequality.com/Forum/ryan.htm
http://irish.typepad.com/irisheyes/2005/02/ryanair_complai.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/2203519.stm
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2095-1481489,00.html
http://www.complaints.com/october2001/complaintoftheday.october25.1.htm
http://archives.tcm.ie/irishexaminer/2002/03/07/story24387.asp
http://news.scotsman.com/uk.cfm?id=2319322005
http://www.howtocomplain.com/cgi-php/viewtopic.php3?TopicID=286
http://www.646industries.com/beyond_s/archives/2003/12/ryan_air_destin.html
http://forbrukerportalen.no/engelsk_fransk/1044281229.73
http://archives.tcm.ie/irishexaminer/2003/07/30/story242967405.asp
http://www.clik2complaints.co.uk/DPs/ryanair5.html
http://davefaq.com/Opinions/RyanAir-Sucks/
http://www.ryanair.org.uk/
http://www.airlinequality.com/Forum/ryan_1a.htm
http://www.dataprotection.ie/viewdoc.asp?Docid=127&Catid=40&StartDate=01+January+2005&m=
http://www.jacobsen.no/anders/blog/archives/2003/05/26/why_i_will_never_fly_ryanair_and_why_you_shouldnt_either.html
http://iagblog.blogspot.com/2006/03/ryanair-passenger-complaint-site.html
http://travel.ciao.co.uk/Ryanair_RYR__Review_5578237
http://www.thisistravel.co.uk/travel/home/Complaints-soar-over-airlineservice-article.html?in_article_id=24196
http://www.ryanair.org.uk/otherstory.html
http://www.thisistravel.co.uk/travel/essentials/Frank-Barret-s-blogs_article.html?in_article_id=46461&in_page_id=140

Dette er et lite utdrag av hva Google finner om Ryanair sine misfornøyde passasjerer...
Happy reading...:lol:

Den dagen du ser meg som passasjer hos Ryanair, så har jeg sannsynligvis måtte selge kroppen min for å få råd til turen... :p
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Og har du søkt på andre selskaper?

Man finner alltid noe som støtter egne synspunkter internett:colgate:
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by Hurum

Og har du søkt på andre selskaper?

Nei, jeg har ikke søkt på andre selskaper, siden andre selskaper ikke er temaet her, eller hva?

Man finner alltid noe som støtter egne synspunkter internett:colgate:

Om det er så, så kan vel du samle sammen en tilsvarende samling med POSITIVE omtaler om Ryanair?

Lykke til... ^_^
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Selv har jeg reist med Ryanair flere ganger, og har ikke noe å utsette på de.
Og det er null problem å finne SAS passasjerer som har noe å klage på, Widerøe og Norwegian like så.

Widerøe hadde en laaaang periode hvor det var kanselleringer og store forsinkelser i haugevis. Så ille at samferdselsdepartementet raslet med sablene og truet med å trekke statsstøtte på kortbanenettet.
SAS... konfliktene har stått i kø i alle år. Streiker ikke den ene fagforeningen så streiker den andre. Det er NULL problem å finne tusner av folk som er illsinte på SAS.

Alle selskaper har sine problemer.
Ryanair har et enkelt konsept. De har en flott og ny flåte. Faren for teknisk feil er mindre på nyere fly enn på eldre. Enhetsflåte gjør at man kan sette inn et annet av selskapets fly uten at det skaper problemer med størelsen. Når Widerøe setter inn en 50 seter istede for en 76 seter....

Jeg tror faktisk de aller aller fleste forventer at de kommer fra A til B når de skal med Ryanair, og det gjør de i de aller aller fleste tilfeller. Og det gjør at de fleste er fornøyde og kommer tilbake til selskapet.
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by KennethGS

Originally posted by Hurum

Og har du søkt på andre selskaper?

Nei, jeg har ikke søkt på andre selskaper, siden andre selskaper ikke er temaet her, eller hva?

Man finner alltid noe som støtter egne synspunkter internett:colgate:

Om det er så, så kan vel du samle sammen en tilsvarende samling med POSITIVE omtaler om Ryanair?

Lykke til... ^_^

Ser ingen behov for å poste en masse linker som er hverken positiv eller negative.....slike finnes for alle selskaper.
Mitt spørsmål om du har søkt på andre selskaper er svært relevant siden du kun har søkt på et selskap....og temaet her i tråden har dreid seg om at Ryanair er så utrolig ekkelt og at folk ikke vet hvor ille det er.

Jeg har kun forholdt meg til offisiell statistikk....noe som noen tydeligvis ikke klarer å akseptere.

Med tanke på at SAS Braathens nylig fikk den lite hyggelige oversikten som det mest utskjelte flyselskapet, og flest negative omtale ri aviser og andre mediaer, er det neppe vanskelig å finne mange som er negative til f.eks SAS Braathens, og den siste måneden er det jo Norwegian som har fått pepper.....den som leter finner.
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Dette er jo den samme gamle visa egentlig: Noen liker Ryanair, og andre liker dem ikke. Greit nok det, men tråden her handler jo om at selskapet kan skilte med et nytt overskudd. Og det kan man vel ikke akkurat bestride ...? ;)
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Ingen som har sagt noe på det nei... Ryanair tjener penger, og det er jo ikke rart, for som man sier:

"A fool and his money are soon parted..."

Det er jo DET ordtaket Ryanair lever av... :p
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Åja, og jeg som trodde det var et annet stort selskap som denne lille setningen handlet om... hehehe.
 
Re: Ryanair med halvårsrapport idag

Originally posted by KennethGS

Ingen som har sagt noe på det nei... Ryanair tjener penger, og det er jo ikke rart, for som man sier:

"A fool and his money are soon parted..."

Det er jo DET ordtaket Ryanair lever av... :p

Som en annen nevner så er det vel ikke bare Ryanair som lever på bakgrunn av dette ordtaket. Man bør kanskje være forsiktige med å karakterisere x antall millioner passasjerer som "fools" - det er sikkert noen som ikke er helt inneforstått med hva man kan og ikke kan forvente med Ryanair, men det er også tilfelle for reisende med "seriøse" selskaper som SAS også. Jeg har ikke reist mye med Ryanair (1 t/r Stansted-Salzburg), og kan ikke si annet enn at selskapet leverte i henhold til forventningene - kanskje heller i overkant basert på det man kan få inntrykk av fra enkelte innlegg her på forumet. Nå har ikke jeg noe problemer med å skjønne at når ting går galt så er ikke nødvendigvis Ryanair det beste selskapet å reise med, men det er en risiko å ta. Man bør vel ha reiseforsikringen i orden og sørge for at man har dekning ved eventuelle problemer....

jeg vet ikke om forretningsmoralen til Ryanair er på lavmål.. - hva mener man med det...??
 
Back
Top