• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair med en GRATIS service

Hvor "venligt" af dem at give pax besked hvis de er meget forsinkede - og det helt uden at skule betale for det ;)

Husk – disse gutta er lure… Jeg tror ikke det er lenge til noen av LLC firmaene legger til added values i stedet for å fjerne dem. Dette kommer til å mer og mer viske ut forskjellene.

Dette er vel for å prøve å forhindre at pax kommer til avtalt tid, slik at de slipper å gi ut matbonger :p

Men det hadde de vel ikke gjort uansett :D

For enkelte blir det galt uansett hva FR gjør :)

Sant nok!
De siste turene jeg har fløyet med Ryanair (sist for litt over en uke siden) har vært meget bra.

Hyggelig personell både ved gate og ombord, nytt fly og benplassen var slett ikke så ille. Det er faktisk en stor fordel at setene ikke kan lenes bakover (Jeg ble rimelig forbannet på siste tur over at vi hadde betalt for priority boarding og ikke fikk det likevel fordi vi gikk glipp av en særdeles lavmælt annonsering, men det ordnet seg da vi kom ombord grunnet et meget hyggelig personale).

Det eneste ankepunktet er at setene godt kunne ha vært litt tykkere. Etter 90 minutter ombord kjenner du godt i baken hvor tynne de er.

Jeg har også hatt dårlige opplevelser med Ryanair. Flyet vårt ble innstilt fra Torp en gang og avreisen utsatt til morgenen etter. De andre overnattet på flyplassen uten å ha fått verken vått eller tørt. De var rimelig gretne morgenen etter.

Men dersom du har en skikkelig reiseforsikring er det ikke noe problem. Da jeg forstod hva som holdt på å skje ringte jeg hotellet like ved og bestilte rom. Så ringte jeg forsikringsselskapet, forklarte saken og de sa at de ville betale for rommet.

Vi slappet av på hotellet, spiste god mat (inkludert gratis frokost neste morgen), sov godt, tok oss en dusj og møtte friske og uthvilte på flyplassen morgenen etter. Der møtte vi ca. 150 trøtte, slitne, sultne og ganske forbannede passasjerer.

Her er det nok litt vår typiske klage- og syte-mentalitet som kommer til uttrykk.
Du kan få dårlige opplevelser med alle selskap. Norwegian har også fått klager som alle andre, men personlig er jeg særdeles fornøyd med alle turene jeg har hatt med DY og jeg gleder meg til jeg skal fly Dreamliner med Norwegian (selv om de ikke legger skjul på at de stapper inn flest mulig seter for å fly billigst mulig). Kanskje jeg er så heldig å få fly med en 737 med Dreamliner-interiør neste uke? Aner ikke hvilke ruter de benyttes på.

Last edited:
Back