Ryanair kutter kraftig fra Hahn

Someone

Moderator
Medlem
Ser ikke ut til at de norske rutene forsvinner, men Ryanair vil kutte nesten 30% av rutetilbudet på Hahn og gå fra 532 til 382 ukentlige avganger. 9 av 54 destinasjoner kuttes og 3 av 11 basefly forsvinner
http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1518,725605,00.html

Og det er "selvsagt" ikke Ryanair sin skyld at det kuttes, da selskapet skylder på den nye tyske flyskatten som innføres :rolleyes:

Og det er "selvsagt" ikke Ryanair sin skyld at det kuttes, da selskapet skylder på den nye tyske flyskatten som innføres :rolleyes:

Ingenting er FR's skyld. Det er resten af verden der opfører sig yderst urimeligt mod dem og de opfører sig selv altid eksemplarisk - det ved alle jo :cry:

og hvis alle så gjorde som i MRS,så endte det vel med FR kun fløj til og fra Irland
Hilsen
Ole

Jeg er for lave priser til folk flest. Men da skal det være gode og akseptable vilkår til de ansatte.
Jeg kommer nok til å fly med Ryanair, men min billett skal ikke være noe inntekt for MOL.

Jeg er for lave priser til folk flest. Men da skal det være gode og akseptable vilkår til de ansatte.
Jeg kommer nok til å fly med Ryanair, men min billett skal ikke være noe inntekt for MOL.
Hvordan løser du det? Ber du om at billettinntekten øremerkes lønnsøkning til kabinpersonalet?

Er det mulig vi går inn i en tid hvor vi ser Ryanair bli mindre offensiv? Man kan jo ikke ekspandere i all evig tid heller... er denne "grensen" muligens nådd?

Denne skatten som Ryanair reagerer på - den er da ikke spesifikk for dem.

Ifølge dette oppslaget i Aftonbladet er den etter mitt skjønn ganske heftig, med tanke på hvor mange som flyr til/fra Tyskland. Noen som vet hva bakgrunnen for denne nye skatten er, bortsett fra den vanlige lysten politikere har på folks penger? Et det CO2-begrunnet, eller hva?

Från den 1 januari 2011 införs en skatt på alla flygresor i Tyskland. För inrikes och inom Europa blir den 8 euro per passagerare, för medeldistans 25 euro och för långresor 45 euro.

http://www.aftonbladet.se/resa/article8027517.ab

Denne skatten som Ryanair reagerer på - den er da ikke spesifikk for dem.

Ifølge dette oppslaget i Aftonbladet er den etter mitt skjønn ganske heftig, med tanke på hvor mange som flyr til/fra Tyskland. Noen som vet hva bakgrunnen for denne nye skatten er, bortsett fra den vanlige lysten politikere har på folks penger? Et det CO2-begrunnet, eller hva?

http://www.aftonbladet.se/resa/article8027517.ab

Tyskland har et stort budsjettunderskudd som må dekkes inn, og dette gjøres både gjennom kutt i goder og økning av skatter

Hvordan løser du det? Ber du om at billettinntekten øremerkes lønnsøkning til kabinpersonalet?

Nei,men jeg kommer ikke til å legge til tjenester selskapet tilbyr som gjør at de tjener penger på meg som passasjer.
Både du og jeg vet at 99 kr til Stansted for et sete ombord er mer enn utgift for Ryanair enn en inntekt.

Nei,men jeg kommer ikke til å legge til tjenester selskapet tilbyr som gjør at de tjener penger på meg som passasjer.
Både du og jeg vet at 99 kr til Stansted for et sete ombord er mer enn utgift for Ryanair enn en inntekt.
Nei, det er et bidrag til deres overskudd, når alternativet er at det står tomt.

Kutter Ryanair ut Torp - Hahn og Torp - Bremen?

Det er ikke mulig å booke reiser mellom Torp og Hahn fra november. Det samme gjelder Torp - Bremen. Har Ryanair bestemt seg for å kutte ut rutene, eller er det deler av vinterprogrammet som ennå ikke er klart? Rutene ser ikke ut til å være flyttet til Rygge, heller.

Förmodligen är Ryanair inte överens om villkoren med flygplatsens ägare. Detsamma gäller för Girona där det i dag lades in de första flighterna för vinterhalvåret (ungefär 1 november till 1 april). Då lade de in två flighter (26 december och 1 januari) och inget mer mellan Skavsta och Girona. Mellan Beauvais och Girona bara den 1 januari och inget mer. Det pågår något som jag har svårt att förstå...

Ingenting er FR's skyld. Det er resten af verden der opfører sig yderst urimeligt mod dem og de opfører sig selv altid eksemplarisk - det ved alle jo :cry:

Er det Ryanair skyld at Tyskland innfører nye idiotiske skatter og avgifter?

99 Kr biletten er vel utopi, da selv en bilettpris på Kr. 0,- ender opp å koste 700 inkl. "avgifter"

99 Kr biletten er vel utopi, da selv en bilettpris på Kr. 0,- ender opp å koste 700 inkl. "avgifter"
Still off Hahn...
Nej, det är nog bara "riktiga" 1-kr biljetter som är ett minne blott. Det finns fortfarande gott om biljetter för 89 eller 99 kr inkl avgifter (men utan bagage)...

Back