Så Norske skattepenger må gå til IMF og videre inn i sluket i Irland, mens FR har et resultat på 3,8 milliarder i 2011 og betaler av det ca 70mill i skatt, og så betaler de ut 3,7 milliarder til noen få eiere... jeg er ingen ekstrem sosialist, men denne formen for kapitalisme er ingen i denne verden tjent med! Hvertfall ikke flertallet...
De fleste er vel smarte nok til aa lese mellom linjene her..
Nå har jeg sjekket siste årsrapport for FR, og tallene dine stemmer jo ikke.
Liten glipp, lenge siden jeg leste rapporten, men som du sier, skatten er lav. Om tallet mitt var off, er poenget spot on...
Sa jeg det?
Må alt surt oppgulp knyttet til FR komme i hver eneste tråd som nevner FR? Er det ikke vilkår for piloter og CA'er så er det skattesystemet, redningspakker osv., og alt synes å være knyttet opp til FR på et finurlig vis uansett hvilken sak som debatteres.
Nei, ikke med rene ord.
Tiltredes.
Vidar
Jeg sa det ikke med noen ord. Det var ment som et svar på TOS sin post #8, hvor han sier FR ikke har noen spesialpris på flyskatter. Da skrev jeg at de har serdeles gunstig firmabeskatning i Irland. Ellers har de også vannvittige avtaler på flyplasser som er veldig konkurransevridende... thats it!
Hovedpoenget mitt var vel uansett at jeg tror ikke et sekund på at FR trekker ruter pga økte avgifter... Er det grunnlag for å tjene penger blir de. De bruker dette kun som villedning og flytter skylden for hvorfor ruter og arbeidsplasser forsvinner...
Det är nog väldigt mycket det vanliga sättet att klaga från FR. Minskningen från NYO till BCN är precis samma som var från NYO till GRO de senaste två åren...
Den var dessutom genomförd redan innan utspelet denna vecka.
Å konkludere som Earlybird gjør er nok mest pga egen holdning til selskapet.
Du har liten tro på villeding fra FR? Som når MOL sa de skulle like greit fly med en pilot og det blir rabalder og ingen merker at de dobler bagasje gebyret? MOL er ekspert på å trikse media.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.