• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair kansellerte flight fra Korfu

Nå er jeg usikker på om jeg skal overnatte på flyplassen. Så får jeg ringe turoperatøren og eventuelt forsikringsselskapet i morgen.
Turoperatør? Er vedkommende på pakketur med Ryanair-flight, eller er det kjøpt via reisebyrå? Høres rart ut(?)

Som vanlig er det noe som skurrer med vg sine artikler:

vg.no said:
Men jeg har hørt flere som har gått tom for penger og ikke vet hva de skal gjøre.

-Reiseforsikringen dekker innhenting av reiserute
-Har de ikke kredittkort?
-Vg starter en setning med men:headbang:headbang

Nå vet jeg ikke med Rygge, men er noen lokale turoperatører på TRF som selger pakker hvor de benytter Ryanair som transportmiddel.

Er det ikke en soleklar reiseforsikringssak hvis man blir utsatt for noe slikt, uansett årsak til kanselering fra flyselskapet?

Hjelper lite å henvise til reiseforsikring dersom de som står der ikke har det. Og det er ikke alle sommar kredittkort heller, og selv om man gjerne kan si at man BURDE hatt det, så er det ene og alene Ryanair sitt ansvar å få paxen hjem. Å løpe fra det ansvaret, og overlate folk til seg selv på denne måten er useriøst for å si det pent.

Stusset også over ordet 'turoperatør'. For de som har booket gjennom turopratør, burde det da være såre enkelt å bare ringe dem og be om ny flight hjem.

Hjelper lite å henvise til reiseforsikring dersom de som står der ikke har det. Og det er ikke alle sommar kredittkort heller, og selv om man gjerne kan si at man BURDE hatt det, så er det ene og alene Ryanair sitt ansvar å få paxen hjem. Å løpe fra det ansvaret, og overlate folk til seg selv på denne måten er useriøst for å si det pent.
Jeg klarer ikke å synes synd på folk som reiser avgårde uten reiseforsikring.

Det er forresten soleklart hvor ansvaret ligger, men vi vet jo også at folk/selskap dessverre er glad i ansvarsfraskrivelse og da er reiseforsikring kjekt å ha. Det samme gjelder forøvrig med kredittkort.

Det var ikke kritikk til de uten reiseforsikring, eller nok penger til å klare seg selv. Bare lurte litt på om reiseforsikring dekker slike tillfeller 100% , eller om det er betinget av hva kanseleringsgrunnen er?

Jeg klarer ikke å synes synd på folk som reiser avgårde uten reiseforsikring.

Det er forresten soleklart hvor ansvaret ligger, men vi vet jo også at folk/selskap dessverre er glad i ansvarsfraskrivelse og da er reiseforsikring kjekt å ha. Det samme gjelder forøvrig med kredittkort.

At du ikke synes synd på dem spiller jo liten rolle, selv om jeg er helt enig i at det er fryktelig dumt.

Men at Ryanair liker å bedrive ansvarsfraskrivelse betyr jo heller ikke at det under noen omstendighet er akseptabelt. Ellers skal du ikke glemme at det er endel som ikke kvalifiserer til kredittkort, og det er jo ikke utenkelig at disse faktisk velger Ryanair da de gjerne er svært prissensitive. Men saken står der like fullt, dette er Ryanairs ansvar fullt og helt. Og stemmer historien så bør det få konsekvenser for dem.

Har en bekjent som skulle vært med flyet. Det er visst gitt svært begrenset med informasjon som jo er en klassiker i slike tilfeller. Det hadde visst gått noe info om at flyet de skulle hatt måtte gå ned i Athen?? Og jeg som trodde Ryan hadde skjerpa seg..

I følge artikkelen i NRK fikk de matkuponger og vil få dekket hjemreise av Ryanair, hvis de klarer å finne veien hjem selv, samtidig som Ryanair jobber med å booke om resten.

Det er noe rart her. Jeg var på jobb (på Rygge) i går formiddag, og fikk da vite at det skulle komme en ekstramaskin fra Korfu for å hente "et lass" med passasjerer som ikke hadde kommet seg hjem på søndag på grunn av dårlig vær på Korfu.

Så leser jeg dette om at det flyet også er kansellert. Er hjemme nå, så kan ikke forske mer i dette.

Hva angår turoperatør så finnes det noe som heter Rygge Travel som selger pakkeløsninger, kan det være det de sikter til?
http://www.ryg.no/rygge-travel

Vel fortjent når en booker hos Ryan :)

Jeg vet du drar litt i beinet men.. Jeg synes ingen «fortjener» dette for å velge et produkt, og jeg vil vel tørre å påstå at forhold til avganger er det svært lite tull med Ryanair for tiden.
Jeg er også som vanlig forsiktig skeptisk hver gang flyselskaper kommer opp i media. Tipper dog noen er lettet over at det kom litt Ryanair gulp i pressen igjen igjen.

Vel fortjent når en booker hos Ryan :)

Det er alltid to sider av en sak, vg pleier som regel å publisere den som gir flest klikk. Det har jeg selv opplevd da Norwegian fikk kjørt seg rundt juletider, jeg opplevde god informasjon mens de som gikk til media sa at de ikke fikk noe hjelp :old

jeg opplevde god informasjon mens de som gikk til media sa at de ikke fikk noe hjelp :old
De aller fleste vil nok oppleve å få god informasjon og hjelp om de bare hører på beskjedene som blir gitt...:stir:spin:p

I føler ny artikkel på nrk.no er det nå bekreftet at Ryanair dekker ekstrautgiftene til de som fant veien hjem på egenhånd med andre selskaper. I eksemplet i artikkelen er det snakk om ekstrautgifter på 50 000 for en familie.

Back