• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair inntar Skandinavia

C130

ScanFlyer Gold
I løpet av ett år skal Ryanair igjen ha base på Kastrup, og da står "hele" Skandinavia for fall skal vi tro Flysmart.no:
Ryanair er på vei til å satse stort i Skandinavia og vil snart komme inn og slåss med SAS og Norwegian på rutene mellom de skandinaviske hovedstedene.
Dette scenariet trekker landets mest sentrale luftfartsanalytiker, Hans Jørgen Elnæs, opp overfor flysmart24.no. Han har selv bakgrunn i Ryanair, og han tror det siste duopolmarkedet i Europa – Skandinavia – står for fall.
https://flysmart24.no/2019/02/18/st...q0qbs_ojqEmz2Vy9n7fCz5Ba62-qslXiWQpsr-u-NuvaI
Kanskje vi får se harpespillerne på SVG også da ?
 
Ryanair får IKKE en base i CPH, før de har underskrevet en overenskomst om at betale deres personale ordentligt samt at overholde HELT basale ting...og det samme bør være tilfældet på GEN og ARN
Hilsen Ole
 
Hele innlegget er jo bare noe en person tror. Ryanair har vel ikke annonsert dette...
Han slår meg som en ekstremt kunnskapsrik person og jeg tror ikke han bare går ut og sier noe uten å ha noe hold i virkeligheten. Synes det blir feil å avfeie det på den måten.
 
Ryanair får IKKE en base i CPH, før de har underskrevet en overenskomst om at betale deres personale ordentligt samt at overholde HELT basale ting...og det samme bør være tilfældet på GEN og ARN
Hilsen Ole

Men i disse dager er faktisk Ryanair i ferd med å inngå avtaler med fagforeninger i flere Europeiske land, så ikke umulig det også blir i Danmark

Og ellers sluttet man med koden GEN i 1998.......
 
Interessant - men da nytter det ikke med Skavsta og Torp. Men får litt flashback til da Braathens (SAFE) prøvde seg. Det var nokså miserable tall og de fikk stort sett kun de som SAS ikke hadde plass til.

Men vi får se - mye som har skjedd på 25 år. Og nå blir de jo ikke konkurrent nummer en men konkurrent nummer to på strekningen.
 
Men i disse dager er faktisk Ryanair i ferd med å inngå avtaler med fagforeninger i flere Europeiske land, så ikke umulig det også blir i Danmark

Og ellers sluttet man med koden GEN i 1998.......
Skrivefejl....det er OSL...offcoursk...

Hilsen Ole
 
Beklager hovering, men kanskje Oslo-Torp til Tromsø-Bardufoss blir en slager? Og hva med Stockholm-Skavsta til Ørlandet-Trondheim?
 
Ryanair får IKKE en base i CPH, før de har underskrevet en overenskomst om at betale deres personale ordentligt samt at overholde HELT basale ting.

FPU (Flyvebrabchens Personale Union) havde to møder med Ryanair
i løbet af 2018, og de rykkede ikke ved noget. FPU gentog deres
krav og afventer et udspil fra Dublin. Længere er de ikke!
Så Mr. O’Leary skal sluge en masse kameler, før FR får base i CPH.
Vil han mon det?

Der er næppe nogen tvivl om, at han ønsker en base i CPH; dels har danske
fagforeninger tisset på ham ( and he wants to get even) dels har DK ingen
miljøskat på flyrejser - endnu da!

Men indtil videre er al snak om CPH base ikke andet
end mundsvejr eller øregas, hvis I foretrækker et nyere udtryk!
 
Last edited:
Back
Top