Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

FR i CPH ???? it will never happen.
Her er der noget der hedder en stærk fagforening..3F...og det der skete/sker i BLL er at regne for småting i CPH....Der er ingen i CPH der vil røre FR med en ildtang...De kan søge alle de slots de vil....det er spil for galleriet...ren ønsketænkning
Hilsen Ole

Der bliver nødt til at komme et opgør med det mafiagreb som 3F holder CPH i. Det bliver formentligt blodigt. Og jeg håber det kommer til at ske i en periode hvor jeg ikke skal ud at flyve fra CPH.
For at omformulere Voltaire lidt, så vil jeg aldrig nogensinde flyve med Ryanair, men jeg vil forsvare deres frie adgang til CPH.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Der bliver nødt til at komme et opgør med det mafiagreb som 3F holder CPH i. Det bliver formentligt blodigt. Og jeg håber det kommer til at ske i en periode hvor jeg ikke skal ud at flyve fra CPH.
For at omformulere Voltaire lidt, så vil jeg aldrig nogensinde flyve med Ryanair, men jeg vil forsvare deres frie adgang til CPH.
Går da ud fra at FR er velkommen i CPH, hvis de følger de regler og overenskomster , samt betaler DET SAMME som alle andre flyselskaber...Gør CPH først forskel på FR og de andre (bortset fra første års introduktions priser) , ja så er helvedet løs. OG CPH vil så stort set være igang med at grave deres egen grav..
Hilsen Ole
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Der bliver nødt til at komme et opgør med det mafiagreb som 3F holder CPH i. Det bliver formentligt blodigt. Og jeg håber det kommer til at ske i en periode hvor jeg ikke skal ud at flyve fra CPH.
For at omformulere Voltaire lidt, så vil jeg aldrig nogensinde flyve med Ryanair, men jeg vil forsvare deres frie adgang til CPH.

I det tilfælde, at Ryanair kommer og der udbryder konflikt med 3F, hvorfor formoder du, at det vil påvirke andre selskaber?

Jeg går ud fra, at øvrige selskaber kan flyve upåvirket. I tilfælde Billund blev andre selskaber heller ikke truet, såvidt jeg lige husker.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

CPH har jo selv udtalt at Ryanair er velkommen, men naturligvis på samme vilkår som andre selskaber, så det skal de overholde..

Han hentyder vel til sådan noget, går jeg udfra.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Går da ud fra at FR er velkommen i CPH, hvis de følger de regler og overenskomster , samt betaler DET SAMME som alle andre flyselskaber...Gør CPH først forskel på FR og de andre (bortset fra første års introduktions priser) , ja så er helvedet løs. OG CPH vil så stort set være igang med at grave deres egen grav..
Hilsen Ole

EasyJet er jo alt på CPH, regner med at de har fått rabatt siden de bruker en mindre attraktiv pir.

Hva er det med EasyJet som gjør at de er mer spiselig for CPH-ansatte?
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

EasyJet og andre der vil bruge CPH Go får en rabat i forhold til normalprisen. Hvis jeg husker korrekt, er den rabat på 20 kr. pr. passager.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Går da ud fra at FR er velkommen i CPH, hvis de følger de regler og overenskomster , samt betaler DET SAMME som alle andre flyselskaber...Gør CPH først forskel på FR og de andre (bortset fra første års introduktions priser) , ja så er helvedet løs. OG CPH vil så stort set være igang med at grave deres egen grav..
Hilsen Ole

CPH har jo selv udtalt at Ryanair er velkommen, men naturligvis på samme vilkår som andre selskaber, så det skal de overholde..

Ja, men 3F har jo sagt at de ikke kan acceptere en base i CPH, hvor de FR-ansatte ikke har overenskomst med de røde fagforeninger.

Og hvad FR betaler til lufthavnen er vel en sag mellem de to?
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Ja, men 3F har jo sagt at de ikke kan acceptere en base i CPH, hvor de FR-ansatte ikke har overenskomst med de røde fagforeninger.

Det er der vist ingen der er i tvivl om, men en konflikt mellem 3F og Ryanair behøver ikke ramme Ryanairs konkurrenter.

Og hvad FR betaler til lufthavnen er vel en sag mellem de to?

Nej, det er det ikke. Lufthavnens tariffer er reguleret og skal godkendes af staten og ligger offentligt tilgængeligt på deres side. Til og med de særlige vilkår for CPH Go har der været klaget over, med den afgørelse, at der skulle lempes på visse punkter.

Taksterne kan findes her: http://www.cph.dk/CPH/DK/B2B/Flyselskaber/Takster+og+slot/Takster/

Reguleringen skyldes vel dels, at lufthavnen har monopol, som ikke må misbruges, og at lufthavnen til dels ses som offentlig infrastruktur (jeg ved godt, at private ejer store dele af lufthavnen) på lige fod med jernbanerne, hvor taksterne også er reguleret af staten.
 
Last edited:
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Og hvad FR betaler til lufthavnen er vel en sag mellem de to?

Så lenge det ikke er snakk om statsstøtte av noe slag, noe som vel ikke vil gjelde CPH som er privateid (?), så skulle man tro at partene bør kunne komme til enighet seg i mellom. Dette fordrer selvsagt også at avtalene som skrives ikke er konkurransevridende, for jeg antar at CPH vil regnes som et foretak med markedsmakt og derfor underlegges generell konkurranselovgivning.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Det er der vist ingen der er i tvivl om, men en konflikt mellem 3F og Ryanair behøver ikke ramme Ryanairs konkurrenter.
Jeg tror ikke det kan undgå at gå ud over de øvrige selskaber. Der er præcedens for sympatistrejker o.l.
Nej, det er det ikke. Lufthavnens tariffer er reguleret og skal godkendes af staten og ligger offentligt tilgængeligt på deres side. Til og med de særlige vilkår for CPH Go har der været klaget over, med den afgørelse, at der skulle lempes på visse punkter.

Taksterne kan findes her: http://www.cph.dk/CPH/DK/B2B/Flyselskaber/Takster+og+slot/Takster/

Reguleringen skyldes vel dels, at lufthavnen har monopol, som ikke må misbruges, og at lufthavnen til dels ses som offentlig infrastruktur (jeg ved godt, at private ejer store dele af lufthavnen) på lige fod med jernbanerne, hvor taksterne også er reguleret af staten.
OK, jamen det er Ryanair vel bekendt med?
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Jeg tror ikke det kan undgå at gå ud over de øvrige selskaber. Der er præcedens for sympatistrejker o.l.

Vist normalt kun mod virksomheder der trods strejke vælger at samarbejde med Ryanair, helt aktuelt som man ser det omkring Vejlegården, som 3F også har en lille konflikt med.

OK, jamen det er Ryanair vel bekendt med?

Det formoder jeg stærkt at de er. Men går den, så går den. Jeg formoder, at Ryanair er dybt professionelle, men lidt rebelske ;)

Rent "administrativt" kunne Ryanair måske håbe på, at Kastrup kunne lave nogle nye særlige vilkår til Ryanair. Vilkår der formelt vil være for alle, men reelt kun vil have Ryanairs interesse. Lidt som CPH Go i dag, bare et skridt mere i den retning. Vil dog ikke gætte på hvad det i givet fald skulle indebære.

I lufthavnens sted skal man dog nok passe lidt på med at gå ind på en sådan aftale, da Ryanair vist har prispressende tendenser og smutter som en trodsig teenager, hvis de ikke får det som de vil.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Det er der vist ingen der er i tvivl om, men en konflikt mellem 3F og Ryanair behøver ikke ramme Ryanairs konkurrenter.



Nej, det er det ikke. Lufthavnens tariffer er reguleret og skal godkendes af staten og ligger offentligt tilgængeligt på deres side. Til og med de særlige vilkår for CPH Go har der været klaget over, med den afgørelse, at der skulle lempes på visse punkter.
Takstregulativet åpner for å gi avgiftslettelser begrunnet i forretningsmessige hensyn.

§ 18
Københavns Lufthavne A/S kan give dispensationer fra takstregulativet i tilfælde, hvor det ikke er af principiel eller større økonomisk betydning, eller hvor Københavns Lufthavne A/S finder en midlertidig afgiftsnedsættelse begrundet i forretningsmæssige hensyn. Københavns Lufthavne A/S skal offentliggøre principper for opstartsrabatter på selskabets hjemmeside, ligesom Københavns Lufthavne A/S skal give meddelelse til Statens Luftfartsvæsen ved ændring af disse principper.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Takstregulativet åpner for å gi avgiftslettelser begrunnet i forretningsmessige hensyn.

§ 18
Københavns Lufthavne A/S kan give dispensationer fra takstregulativet i tilfælde, hvor det ikke er af principiel eller større økonomisk betydning, eller hvor Københavns Lufthavne A/S finder en midlertidig afgiftsnedsættelse begrundet i forretningsmæssige hensyn. Københavns Lufthavne A/S skal offentliggøre principper for opstartsrabatter på selskabets hjemmeside, ligesom Københavns Lufthavne A/S skal give meddelelse til Statens Luftfartsvæsen ved ændring af disse principper.

En særrabat til Ryanair tvivler jeg stærkt på vil blive godkendt. Dette vil stride mod, at det ikke må have principiel eller større økonomisk betydning.
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

En særrabat til Ryanair tvivler jeg stærkt på vil blive godkendt. Dette vil stride mod, at det ikke må have principiel eller større økonomisk betydning.

Det er det heller intet krav om. Les teksten en gang til:
"Københavns Lufthavne A/S kan give dispensationer fra takstregulativet i tilfælde, hvor det ikke er af principiel eller større økonomisk betydning, eller hvor Københavns Lufthavne A/S finder en midlertidig afgiftsnedsættelse begrundet i forretningsmæssige hensyn."
Forretningsmessige hensyn er altså en tilstrekkelig begrunnelse for en avgiftsnedsettelse.
 
Det er det heller intet krav om. Les teksten en gang til:
"Københavns Lufthavne A/S kan give dispensationer fra takstregulativet i tilfælde, hvor det ikke er af principiel eller større økonomisk betydning, eller hvor Københavns Lufthavne A/S finder en midlertidig afgiftsnedsættelse begrundet i forretningsmæssige hensyn."
Forretningsmessige hensyn er altså en tilstrekkelig begrunnelse for en avgiftsnedsettelse.

Tar jeg ikke feil har vel endel flyplasser gått på noen tap når det gjelder å gi noen få selskaper ekstra rabatter. Enkelte ruter går nok bra, men ikke til enkelte flyselskap.

Men forhåpentligvis forblir CPH en Ryanair fri flyplass.

Dog kunne en konflikt mellom Ryanair og 3F og de andre bli interessant, og det ideelle i mine øyne ville vært at det blir en konflikt begge sider taper stort på da de begge er kjeltringer i mine øyne
 
Re: Ryanair har søgt om 34 ruter fra Københavns Lufthavn

Men forhåpentligvis forblir CPH en Ryanair fri flyplass.

Dog kunne en konflikt mellom Ryanair og 3F og de andre bli interessant, og det ideelle i mine øyne ville vært at det blir en konflikt begge sider taper stort på da de begge er kjeltringer i mine øyne

+ 1 !
 
Back
Top