• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair grounder opp til 10% av flaaten

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Vel, vaar venn O'Leary skylder selvsagt paa flyplassavgifter foer han kommer til fuelpoenget.. :rolleyes: For en tulling:

Budget airline Ryanair has said it will ground up to 10% of its fleet this winter to combat soaring airport charges.
(Advertisement)

The carrier - which unveiled a 17% rise in pre-tax profits to 528 million euro (£419 million) in the year to March 31 - said it would be more profitable to keep 20 aircraft on the ground at Stansted and Dublin than put them in the air.

Chief executive Michael O'Leary blamed the "unjustified" doubling in landing and handling charges levied by Stansted operator BAA and higher charges at Dublin Airport.

He added that the effect of oil price rises - which have nearly doubled to the 130 US dollar a barrel mark over the past year - had been mitigated through bulk buying at cheaper prices.

http://uk.news.yahoo.com/pressass/20080603/tuk-ryanair-grounds-planes-to-cut-costs-6323e80.html

Itillegg så presenterte Ryanair et underskudd for siste kvartal etter avskrivninger idag, så kanskje ikke den irske banditten bør smile så mye om dagen

Ryanair er ikke av de som sitter lavest paa totempelen. De er flinke til aa ta seg betalt og til ikke aa betale ut, saa de vil nok klare seg.

Ryanair er ikke av de som sitter lavest paa totempelen. De er flinke til aa ta seg betalt og til ikke aa betale ut, saa de vil nok klare seg.

Fikk e-post fra Ryanair om forandret flighttime hjem fra Bergamo som jeg ikke aksepterte. Kvitterte ut for at jeg ville ha pengene tilbake. Overraskende så tikket det inn hele beløpet (NOK 228,-) tilbake på min VISAkonto ! (= to voksne pax Bergamo-Torp)

Joda, men det finnes mange gode eksempler paa CEOer med suksess som oppfoerer seg skikkelig mot kunder, leverandoerer og myndigheter

Joda, men det finnes mange gode eksempler paa CEOer med suksess som oppfoerer seg skikkelig mot kunder, leverandoerer og myndigheter

Helt sikkert.
Men oppfører man seg skikkelig dårlig mot en kunde, så kommer han ikke igjen. Mens Ryanairs kunde (de aller aller fleste) kommer igjen og igjen og igjen. Så så dårlig kan de ikke oppføre seg mot sine kunder.

Samme gjelder igrunnen for leverandører. Det er ingen tvang til å levere varer og tjenester til Ryanair. Allikevel er det mer enn nok av leverandører som ønsker å samarbeide med de.

Myndigheter er etter min mening de man bør presse i enda større grad enn hva Ryanair gjør. Myndighetene har på mange måter satt seg selv i en monopolsituasjon, og utnytter det på det groveste. Jeg synes det må være lov å rope ut med store bokstaver og protestere mot det.

IMM

Helt sikkert.
Men oppfører man seg skikkelig dårlig mot en kunde, så kommer han ikke igjen. Mens Ryanairs kunde (de aller aller fleste) kommer igjen og igjen og igjen. Så så dårlig kan de ikke oppføre seg mot sine kunder.

Samme gjelder igrunnen for leverandører. Det er ingen tvang til å levere varer og tjenester til Ryanair. Allikevel er det mer enn nok av leverandører som ønsker å samarbeide med de.

Myndigheter er etter min mening de man bør presse i enda større grad enn hva Ryanair gjør. Myndighetene har på mange måter satt seg selv i en monopolsituasjon, og utnytter det på det groveste. Jeg synes det må være lov å rope ut med store bokstaver og protestere mot det.

IMM

Hvilke ledere da; SAS og BA ?
Jeg flyr fordi jeg 1)må i jobben og 2)liker å reise i ferien.
Har gode og dårlige opplevelser hos både Ryanair, WF, SAS, KLM, BA osv, men jeg kommer til å fly Ryanair, WF, KLM (Ja, det betyr mye for meg med et best mulig rutetilbud fra TRF), SAS, BA osv i fremtiden.

Back