Ryanair gebyr ved navneendring

ValdaIsaksson

ScanFlyer Blue
Nogen der ved reglerne omkring et navn der blev skrevet lidt forkert... Når man er begyndt at rejse ret meget så bliver man hurtigt sløset til at booke flybilletter da det jo gøres ret tit.

I midlertidigt er der blevet bestilt en rejse med Ryanair nu - efternavnet blev skrevet sådan at der blev byttet om på S og N ...................

Kræver det en såkaldt 'name change' til den nette sum af 902,- eller kan det gøres billigere eller i bedste tilfælde slippe på nogen måde??

Re: Ryanair gebyr

Nogen der ved reglerne omkring et navn der blev skrevet lidt forkert... Når man er begyndt at rejse ret meget så bliver man hurtigt sløset til at booke flybilletter da det jo gøres ret tit.

I midlertidigt er der blevet bestilt en rejse med Ryanair nu - efternavnet blev skrevet sådan at der blev byttet om på S og N ...................

Kræver det en såkaldt 'name change' til den nette sum af 902,- eller kan det gøres billigere eller i bedste tilfælde slippe på nogen måde??

Regelen er vel at navnet skal stemme overens med det i passet. Hvor strengt Ryanair håndhever dette vet jeg ikke, da jeg ikke har fløyet med dem.
Selv har jeg en Å i navnet mitt, men reiser like greit med både A og AA som erstatning.

Mange på Tripadvisor-forumet som har fått endret skrivefeil uten kostnad hos Ryanair (noen har måttet forsøke en gang eller to ekstra) ved å ringe.

Regelen er vel at navnet skal stemme overens med det i passet. Hvor strengt Ryanair håndhever dette vet jeg ikke, da jeg ikke har fløyet med dem.
Selv har jeg en Å i navnet mitt, men reiser like greit med både A og AA som erstatning.

Jeg har ogsa Å i navnet mitt. Etter at det ble mye frem og tilbake i USA da vi skrev med AA fordi de telte antall bokstaver og det ikke stemte overens, begynte jeg konsekvent å bruke bare en A. Selv om IATA-reglene sier at Å=AA, så har jeg aldri hatt problemer med det.

Xxx.

Ja, det er ikke billigt sikkert, men trods alt nok billigere end de 902,- :D

Det er i hvertfald dagens gode nyhed hvis det kan lade sig gøre uden yderligere omkostninger.

Jeg har ogsa Å i navnet mitt. Etter at det ble mye frem og tilbake i USA da vi skrev med AA fordi de telte antall bokstaver og det ikke stemte overens, begynte jeg konsekvent å bruke bare en A. Selv om IATA-reglene sier at Å=AA, så har jeg aldri hatt problemer med det.

Xxx.

Går tvert imot min erfaring. Skriv navnet som det er skrevet lengst ned i den maskinlesbare sonen.

Er der så nogen der kan et gyldigt nummer til Ryan fra Danmark?... Har prøvet det nummer de viser på nettet, men opkaldet lukker ned igen.

Det burde ikke være noe problem, de fleste flyselskap aksepterer inntil 3 bokstaver feil. Sist gang jeg skulle endre navn på en billett med FR lønnet deg seg faktisk å bare kjøpe en helt ny billett :)

Hvordan spare 1500kr ved feil navn.?
Bytt navn...
Stefaren til India skrev inn det navnet jeg har på Facebook. Der har jeg West som etternavn. Det er bare ment som en spøk, for Adam West er jo skuespilleren i Batman, sier Adam til britiske The Sun.

Så hva gjør du da? Når etternavnet på billetten er feil, og Ryanair krever 2.643 kroner for å endre billetten? Jo, da endrer du bare etternavn – akkurat som Adam.

http://www.tv2.no/2015/06/05/nyheter/ryanair/navnebytte/7009507

Re: Ændre Ryamair billet, nejda :)

Jeg ser for meg en del andre kostnader ved å bytte navn enn den rene pengemessige kostnaden på 117 pund av et nytt pass... :)

Re: Dagens Ryanair

Når det blir billigere å bytte navn enn å betale " endrings" gebyr så ser man hvor galt fatt det er hos dette selskapet noen ganger.:cool:

http://flightaware.com/squawks/view..._changes_name_to_avoid_220_Ryanair_change_fee

Rar pris, for I prislisten står det en helt annen pris. Men fortsatt høy da.
https://www.ryanair.com/no/vilkaar/tableofoptionalfees-tableoffees/

Historier som dette kan man finne i alle selskaper. Selv hadde jeg en familie på 5 som skulle ut å reise innen Europa. De var på vei hjem. Det ene barnet i familien hadde ikke brukt billetten TIL Norge, og fikk derfor ikke lov å bruke hjemreisebilletten heller. Og ny billet hjem kostet den nette sum av 8.000 kroner. Høy pris for å ikke ha brukt utreisebilletten. Og vanskelig for en vanlig passasjer å forstå.

Back