Ryanair-fly måtte returnere til Rygge

Re: Ryanair-fly måtte returnere til Rygge

Dårlig sikkerhet på grunn av at flyet snur når de får indikasjon på en feil?
DEN må du forklare nærmere.
Det er nokså normalt med inidkasjonsfeil, og det skrives sjeldent om det i media. Men nå er det visst i skuddet å "ta" Ryanair for alt mulig rart.

Dårlig sikkerhet på grunn av at flyet snur når de får indikasjon på en feil?
DEN må du forklare nærmere.
Det er nokså normalt med inidkasjonsfeil, og det skrives sjeldent om det i media. Men nå er det visst i skuddet å "ta" Ryanair for alt mulig rart.

Tenkte bare på alt som er kommet frem i media om selskapet.
Ryanair har jo skjult alvorlige feil før!

Folk har en helt urealistisk oppfatning av farligheten ved alt som er utenom det normale med en flytur. Om man velger å fly tilbake pga. en varsellampe er det som regel ikke farligere enn om en varsellampe begynner å lyse når man kjører bil.

Noen ganger tror jeg at dette hadde vært bedre om passasjerene fikk bedre info om hva feilen var. Men det har jo ikke pilotene tid til om det er en kritisk feil og man vil så fort tilbake på bakken som overhodet mulig.

Her kan man se mange av hendelsene som skjer hver eneste dag med fly uten at det blir noen stor ulykke. The Aviation Herald

Dårlig flysikkerhet? Om noe så er det et tegn på gode sikkerhetsrutiner at de velger å returnere når de har indikasjon på feil, i stedet for å bare fortsette til London. De følger jo bare prosedyre her, at noen passasjerer blir skremt får man bare ta en vurdering på i etterkant. Det er utrolig hvor mye tonefall og måten man sier ting på har å si for hvordan passasjerer reagerer, uten at jeg på noen måte skal klandre noen. Flypassasjerer er merkelige dyr. :)

Sist gang (et par uker siden) pressen rapporterte om hyling og panikkilstander i et Ryanair fly var ved en avbrutt landing i Sverige. Det viste seg av pilotene avbrøt landingen da de hadde observert en hare på rullebanen. Ikke alltid lett å være Ryanair heller.....

Folk har en helt urealistisk oppfatning av farligheten ved alt som er utenom det normale med en flytur. Om man velger å fly tilbake pga. en varsellampe er det som regel ikke farligere enn om en varsellampe begynner å lyse når man kjører bil.

Noen ganger tror jeg at dette hadde vært bedre om passasjerene fikk bedre info om hva feilen var. Men det har jo ikke pilotene tid til om det er en kritisk feil og man vil så fort tilbake på bakken som overhodet mulig.

Her kan man se mange av hendelsene som skjer hver eneste dag med fly uten at det blir noen stor ulykke. The Aviation Herald

Vist den siden du delte viser alt, da har de glemt denne flighten.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WcrmyWsflTM
På videoen over, spol frem til 26:49. "was not meant to be published"

Last edited:

Nok er tegn på dårlig flysikkerhet?

Tvert imot. Det er et tegn på sunn sikkerhetskultur at de snur, i stedet for å "satse på lampefeil" og fortsette flygningen til London.

Helt garantert dårlig sikkerhet !
At et fly snur skjer jo ALDRI ( !!!) med SAS eller Norwegian.

Leit for passasjerene da.. de må vel regne med å betale nye biletter..

Dramatiske forhold i flyet da meldingen kom over høyttaler.
Nok er tegn på dårlig flysikkerhet?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.10912727

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=115520

Dette er jo rett og slett en ikke sak, ting som det her skjer jo hver eneste dag.
Kanskje du bør følge litt mere med om hvor ofte fly returnerer pga div ting, men tydeligvis nok en Ryanair hater som har kommet seg inn her.

Leit for passasjerene da.. de må vel regne med å betale nye biletter..

Tror du virkelig at Ryanair hadde hatt noen passasjerer om de bare kastet folk ut fra ett fly?

Flyet ble stående på Rygge en stund og det ble etter hvert besluttet at passasjerene skulle bytte til et annet fly som var tilgjengelig, forteller hun videre.
Det nye flyet lettet klokka 10:15 i dag, og passasjerene er i skrivende stundt på vei til London, ifølge Thoresen.
Ryanair-fly måtte snu: - Folk var svært redde

Litt svart humor fra en som ikke kan fordra Ryanair.. De som liker selskapet , for all del. Men de kommer langt ned på lista over selskaper jeg flyr med...

Passasjerene kom seg videre og uten å måtte betale ekstra, jeg ser på det som noe positivt FR gjør.. i mine øyne er det overaskene, men på en positiv måte..

Og Boeingfan. Kommer ikke på tale.. er sjelden jeg fyrer av en usaklighet/sarkasme, men når det kommer til dette selskapet som er nevnt her, er nok bullshit tersklen min betraktelig lavere en for mer seriøse aktører.. Selv om jeg ikke akkurat fyrer av i øst og vest av den grunn..

Forøvrig anbefaler jeg å ta en titt på datoen.... resirkulasjon av news er jo en fin ting.... 14. februar...?!....

Back