Re: Ryanair får ris i media ,- igjen...
Originally posted by FlightDeck
Det er helt sykt hvor mye media skriver om passasjerer som er forlatt, som har blitt dårlig behandlet, etc. Det er sikkert fortjent - men uansett; helt sykt hvor mange sånne historier som skrives!
Om Ola Nordmann har bestilt ferie reise, MEN blir
1) innelåst i en korridor hele natta
2) blir beordret fra fly tilbake til terminal pga. annen bruk av maskinen
3) ikke får hjemreise til avtalt tidspunkt
4) ser at en stup full mann raserer innsjekkingen
5) ikke får fly på grunn av andre merkelige årsaker
så er det forståelig at man reagerer. Når loven tolkes, men selskapene nekter handling å utbetale care etc., så går folk til media.
En person gir blanke faen i HVA DY og FR tillatter handling å gjøre for / med passasjerene, og da blir det naivt at flyplassansatte klager på kjeft med kommentaren "Selskapet har ikke lov blablablabla".
Er nok riktig at sesongen for flyagurker har vært god i år, og den blir neppe dårligere i årene fremover. Brutte løfter, sex og skandaler selger. Thats life, og da blir det naivt å klage på vilkår i avtaler og lignende.
Bestiller man en tur fra A til B tur/retur, så skal man faktisk komme fra startsted til sluttsted og tilbake. Klarer flyselskapet ikke å ordne det, skal EU relgementet slå inn. At det ikke holder å si at kunden kan komme tilbake ni dager senere holder ikke. Virker heller ikke som Ryanair var veldig interessert i å dekke hotell for den perioden.