Ryanair direkte til Bergamo fra Kjevik?

Da synes jeg du skal kjøpe en dyrere billett, hos et annet selskap...

Har aldri reist med Ryanair, og tviler på at jeg noensinne kommer til å gjøre det.
Men jeg er ikke enig i at rettigheter som pax skal bestemmes utifra prisen på billetten.
Ryanair har selv valgt å prise noen av billettene sine lavt. Det bør ikke frata dem ansvaret for å få paxen fram.
Forresten har jeg opplevd å se Ryanair med priser til London som er alt annet enn lave.
 
..... saa lenge du ikke forsvarer Staff ....

Da er det bare avliving som hjelper er jeg redd... ^_^
Den mannen får meg til å tvile på om det å ha lov til å si sin mening er en bra ting...:rolleyes:

Men jeg er ikke enig i at rettigheter som pax skal bestemmes utifra prisen på billetten.

Uansett hva du kjøper idag så finner du en deal med bedre betingelser som koster mer penger... Passasjerene godtar Ryanair sine betingelser når de betaler for billetten, og går det dritt så får man igjen for å ha handlet billig.
Du kan ikke kjøpe en Lada Niva (ja, de lages ennå) og forvente samme service som en som har kjøpt den dyreste Land Cruiseren fra Toyota, når bilene havarerer...

Ryanair har selv valgt å prise noen av billettene sine lavt. Det bør ikke frata dem ansvaret for å få paxen fram.

...og passasjerene har selv valgt å betale minst mulig for reisen sin... Ryanair ER IKKE fratatt ansvaret, så paxen kommer fram, med neste ledige sete...

Forresten har jeg opplevd å se Ryanair med priser til London som er alt annet enn lave.

Du er ikke den eneste, men du finner billetter hos andre selskaper som er mange ganger dyrere... :rolleyes:
 
Last edited:
Service har jeg ikke snakket om.
Jeg snakker om å komme fra A til B til fastsatt tid. det synes jeg ikke er et urimelig krav, selv med ryanair.
Men vi er tydeligvis grunnleggende uenige på dette punktet, og det er jo greit :)
 
Butt ut 'til fastsatt tid' til 'innen rimelig tid', tror jeg vi alle er enige. For aa sette det paa spissen .. jeg tar gjerne en forsinkelse hvis det er noe teknisk feil med flyet eller vaeret gjoer det uforsvarlig aa fly. At det da mirakuloest skal staa et operasjonsklart fly paa gaten ved siden av, tror jeg selv ikke du forventer ...
 
Nei, forsinkelser eller forhold som gjør det uforsvarlig å fly er jo ting som kan skje.
Det innser "selv jeg".
 
Innen rimelighetens tid er jo også et relativt begrep.
Selv synes jeg ikke det er rimelig å komme fram på søndag hvis jeg hadde kjøpt en billett for å komme fram på fredag f.eks. Dersom neste ledige avgang er flere dager senere, synes jeg det er uakseptabelt dersom de ikke prøver å skaffe til veie alternativ transport, med mindre innstillingen skyldtes været.
 
Med fare for a dra dette ut .. 'Rimelig tid' er vanskelig aa definere .. det vil avhenge av oevrig tilbud paa strekningen .. men skal man til en saapass greit tilgjengelig plass som Milano, burde imidlertid alt over 24 timer vaere uakseptabelt med mindre vaeret legger begrensninger paa alle.
Jeg har jobbet i selskaper som ikke har hatt noe saerlig med interlineavtaler, og som derfor heller ikke aksepterte mine FIM ved forsinkelser. Da var det frem med kredittkortet ...
 
Dersom neste ledige avgang er flere dager senere, synes jeg det er uakseptabelt dersom de ikke prøver å skaffe til veie alternativ transport, med mindre innstillingen skyldtes været.

...og da er vi jo tilbake der vi startet...

Innstillingen av flyet til Bergamo skyldtes jo været...^_^
 
...og da er vi jo tilbake der vi startet...

Innstillingen av flyet til Bergamo skyldtes jo været...^_^

Er Torp stengt i dagesvis .. ja. Er det det kun snakk om en begrenset periode, er det mulig aa protecte passasjerene bedre enn aa tilby 'neste fredag'.
 
Er Torp stengt i dagesvis .. ja. Er det det kun snakk om en begrenset periode, er det mulig aa protecte passasjerene bedre enn aa tilby 'neste fredag'.

I dette tilfellet med Bergamo får passasjerene reise til Bergamo neste avgang, det vil si dagen etter. De kan også få reise samme dag, men da for eksempel via London. Det ser ut som om mange her på gruppen gjør Ryanair til så mye værre enn hva de faktisk er. Det går ann å lage teoretiske tilfeller på hvor galt det kan gå, men i praksis så løser det seg stort sett ganske greit. Og som jeg har sagt så mange ganger før, hvis det å fly Ryanai var som å komme til helvete, hadde de ikke hatt 49 millioner passasjerer i fjor. Så enkelt er det.
 
Last edited:
Back
Top