Jeg synes faktisk ikke at det er greit at et selskap lar paxen stå igjen på flyplassen, og (i verste fall) ikke kommer seg til destinasjonen før flere dager senere.
Selv Ryanair er maktesløse foran værgudene...
Kjøper man en billett fra A til B bør man være sikret å komme seg dit, til den tiden flyselskapet annonserer.
Finnes det i det hele tatt flyselskaper som garanterer dette?
Ved forsinkelser bør man kunne forvente at flyselskapet gjør det som
er nødvendig for å få paxen dit de skal innen rimelig tid, og jeg synes ikke to dager senere er rimelig.
Da synes jeg du skal kjøpe en dyrere billett, hos et annet selskap...
Regnestykket til Ryanair er nok ganske enkelt:
De kan la det gå ut over én flight, eller alle flightene flyet skulle ha flydd resten av dagen, og med forsinkelser så følger crew som går ut på prikker og må byttes ut, eller flighter må kanselleres... ...og man er like langt...
Uansett så vil pax rammes, så hvorfor ikke la problemet være der problemet oppsto, fremfor å ramme passasjerer rundtom i Europa pga. snøvær i Norge?
Jeg hater å måtte si det, men Ryanair kom ikke dit de er idag ved å ha reservefly stående klare på hver base, som kan settes inn som erstatning for forsinkede flighter...
...og nå har jeg jaggu forsvart Ryanair, så nå må tastaturet brennes i et pentagram, og hendene vaskes i en blanding av kaustik soda og motorolje...:baeh