Rutetider på OSL

Giama3

ScanFlyer Blue
Rutetider på OSL

Det er en ting jeg ikke forstår!
Og det er rutetidene på OSL sine sider.

Ifølge deres tidtabell så oppgir de aldri endestasjon for et fly som har mellomlanding.
Det vil si når PIA skal til Lahore med mellomlanding i København så oppgir de aldri Lahore som endestasjon. Det står bare København på rutetidene?
Det gjelder også flyvninger til Thiland og Brasil.

Jeg sendte en fårespørsel om dette til OSL og fikk et så noe så dumt svar at det var flyselskapenes ansvar å oppgi dette?
Så flyselskapene gjør dette ovenfor CPH og ARN men ikke OSL? Det gjelder også flyvninger til OSL der siste mellomlanding blir registrert.
Hva er dette for noe tull, det kan da ikke stemme...

Men de har mulighet å nevne codeshare med andre selskap og til de grader at det er både 2 og 3 linjer på en destinasjon.
Se på ARN og CPH som greier det på en linje.
Er disse meneskene overhode interisert i å gi god informasjon eller er det bare ork for dem???

Så er det noen på dette forumet som kan gi meg et fornuftig svar på dette??

Re: Rutetider på OSL

Jo.

Dette er nok en trekantflight, som bytter flightnummer underveis. For salgssiden er dette ikke noe problem, ettersom man kan ha flere flightnumre per leg (for å si det veldig enkelt), men på ops-siden krever det litt manuelt arbeide. Og dette manuelle arbeidet må også være samstemt i de forskjellige systemene som handterer flighten, ellers så går det gale med meldinger, lasting osv.

Så det er litt fornuft bak det, men det kan komme ut feil på publikumsskjermene.

PIA bytter rutenummer i CPH, og det er nok årsaken her.

Re: Rutetider på OSL

Jo.

Dette er nok en trekantflight, som bytter flightnummer underveis. For salgssiden er dette ikke noe problem, ettersom man kan ha flere flightnumre per leg (for å si det veldig enkelt), men på ops-siden krever det litt manuelt arbeide. Og dette manuelle arbeidet må også være samstemt i de forskjellige systemene som handterer flighten, ellers så går det gale med meldinger, lasting osv.

Så det er litt fornuft bak det, men det kan komme ut feil på publikumsskjermene.

PIA bytter rutenummer i CPH, og det er nok årsaken her.

Jeg takker for svaret.

Men hvorfor kan ARN og CPH gjøre dette på sine tidtabeller?
Jeg synes det virker noe rart når ikke endestasjon er oppført.

Og det gjelder også charter flightene med mellomlanding.

Back