Rutetider BU 1977/78

OY-KIH

ScanFlyer Blue
Er det noen som har oversikt over rutetider og flytype for BU på strekningen FBU-SVG, under vinterprogrammet 1977/78? Hadde min første flytur noensinne den 27/12-77, og prøver nå å spore opp flighten:)
 
Har dessverre ikke 77/78 programmet.
Har for vinterruten for 76/77. Da ble det fløyet både med 737 og F-28. Men dette var jo året før du var ute og fløy :)
 
Det nærmeste jeg kommer i min rutesamling (Rutebok for Norge) er de rutene som var gjeldende pr. 1. april 1978. Mulig du også her kan finne en pekepinn.

Rutene er gjengitt etter følgende system: Avgangstid FBU, Flightnr., Flytype, Dag

FBU – SVG
07:50 BU201 737 D
09:00 BU203 737 D
10:35 SK557 DC9 D
13:50 BU205 737 DX67
14:40 SK519 DC9 6
16:15 BU207 737 D
18:45 BU109 F28 6
19:45 BU209 737 DX6
22:30 BU111 737 7

SVG – FBU
07:00 BU202 737 DX7
09:00 BU204 737 D
10:30 BU206 737 D
12:55 SK520 DC9 6
15:00 BU208 737 DX67
15:35 BU110 737 6
16:00 SK558 DC9 D
17:30 BU210 737 DX6
21:00 BU212 737 DX6

I tillegg var det noen daglige avganger på Kyst-/melkeruten Oslo – Sørlandet – Vestlandet – Trøndelag – Nord-Norge
 
På den tiden kan det vel ikke ha vært andre utgaver av 737 enn 200. Dette kan sikkert mange her mye bedre enn meg, derfor stiller jeg det som et spørsmål og ikke som et svar:

Var den første 737 400 maskinen Braathens fikk LN-BRA i juni 1989 og så 500-versjonen året etter?
 
Var den første 737 400 maskinen Braathens fikk LN-BRA i juni 1989 og så 500-versjonen året etter?

Tror du har helt rett der. Både -BRA og -BRB ble vel levert i juni -89.
 
10 år senere har jeg samme spørsmål! Jeg hadde mye nytte av pdf-en, men jeg leter etter sørgående Braathens rutenummer og tider fra KSU-BGO i Januar 1978, noe som ikke synes i denne filen. Kan noen hjelpe? Det var et dagfly, og en 737, etter hva jeg har blitt fortalt.

Gunnar
 
Ifølge den så stengte innsjekk i 1977 20 min før avgang........definitivt ikke alt som har blitt bedre

Da jeg jobbet i SAS på 80-tallet, var den publiserte grensen 35 min på utland og 25 på innland. Imidlertid aksepterte vi stort sett bagasje frem til 15 minutter før avgang. Prøv det på OSL ...
 
10 år senere har jeg samme spørsmål! Jeg hadde mye nytte av pdf-en, men jeg leter etter sørgående Braathens rutenummer og tider fra KSU-BGO i Januar 1978, noe som ikke synes i denne filen. Kan noen hjelpe? Det var et dagfly, og en 737, etter hva jeg har blitt fortalt.

Gunnar

Har "Rutebok for Norge" fra april 1978, og der er det en BU-avgang mellom KSU og Bergen: BU290 fra KSU 10:30 til BGO 11:55 - flytypen er B737, og det var avgang daglig uten søndag.

BU290 startet for øvrig i Tromsø klokken 07:15 og sluttdestinasjonen var Stavanger med ankomst 12:45.
 
Har "Rutebok for Norge" fra april 1978, og der er det en BU-avgang mellom KSU og Bergen: BU290 fra KSU 10:30 til BGO 11:55 - flytypen er B737, og det var avgang daglig uten søndag.

BU290 startet for øvrig i Tromsø klokken 07:15 og sluttdestinasjonen var Stavanger med ankomst 12:45.


Takk, DC! Det får være bra nok, tror jeg. Selv om jeg nettopp fikk motstridende info om att det kunne vært en F28!?



Men enn så lenge får jeg ta til takke med dette, og fylle i den i listen. Da manger man bare 2 Busybee flighter MOL-BGO-MOL fra 31.Mars/2.April i 1989 for å ha alle 620 i boks :)

Har noen tips?

Gunnar
 
Last edited:
Det står tydelig i rutetabellen at BU 290 gikk med 737.

Hvis de Busy Bee-flightene du mangler ble flydd som BU hos Braathens og enten med F27 eller F50, så har jeg også RfN for mars/april 1989. Men det er flere daglige avganger begge veier MOL-BGO med Fokker-maskiner, så sånn noenlunde tidspunkt ville vært bra
 
Det står tydelig i rutetabellen at BU 290 gikk med 737.

Hvis de Busy Bee-flightene du mangler ble flydd som BU hos Braathens og enten med F27 eller F50, så har jeg også RfN for mars/april 1989. Men det er flere daglige avganger begge veier MOL-BGO med Fokker-maskiner, så sånn noenlunde tidspunkt ville vært bra


Dag,


Har du mulighet å scanne/ta bilde av disse to rutetabellene? Det hadde vert gull! Jeg kan sende deg PM om det er enklest å sende epost med dette?


Gunnar
 
Back
Top