Rutetabeller for flyselskaper?

Benair

Newcomer
Hei,
jeg synes det er vanskelig å holde oversikt over hvilke ruter de ulike flyselskapene flyr og innstiller i disse dager. I den forbindelse lurer jeg derfor på om det finnes oversikter over gammeldagse "rutetabeller" for de ulike selskapene.
Som et eksempel kansellerte nettopp SAS en bestilling på EWR-OSL i desember. Og da blir jeg nysgjerrig på om det bare gjelder den dagen, eller om hele ruten er stengt ned.

Så jeg savner en oversikt av den typen man fant tidligere for punkt-til-punkt ruter:

OSL-BGO
SK001 07:00 - 08:00
SK003 09:30 - 10:30

BGO-OSL
SK002 07:30 - 08:30
SK004 11:00 - 11:40

Det aller beste var om det går an å søke rutetabeller pr år eller lignende.
(Savner det samme for flåteoversikter også, men det er en annen sak)

Noen tips?

Mvh
Ben

Det er i dag svært få flyselskaper som legger ut rutetabellene deres lengre, og spesielt «under Korona» har flere selskaper fjernet rutekart og tabeller siden de ofte ikke stemmer pga av endringer.

«Enkleste» er nok å sjekke bookingsystemene.

(Savner det samme for flåteoversikter også, men det er en annen sak)
Sjekk ut https://www.planespotters.net/ , de har ganske god kontroll!

Som et eksempel kansellerte nettopp SAS en bestilling på EWR-OSL i desember. Og da blir jeg nysgjerrig på om det bare gjelder den dagen, eller om hele ruten er stengt ned.

Har ikke gått siden 13/3, og vil ikke gjenopptas før kundebasen er tilbake. Mitt råtips er sommeren 2022 ...

SAS kansellerer måned for måned og vil sikkert fortsette med det. Andre selskaper gjør det annerledes. 'Rutetabellene' gjenspeiler flightene som opprinnelig var planlagt. Slik situasjonen er nå, er det kun flighter som er åpne for salg man kan regne med går, og jo lenger frem i tid du ser, jo mer usikkert er dette også. Og ting kan skje - se f.eks. DY, som utraderte 2/3 av sitt rutetilbud i natt.

Takk for svar.
Angående EWR-OSL ruten var den tilbake som tilgjengelig for booking da jeg gjorde min bestilling 20. oktober. Men det kan jo ha vært en glipp. Jeg hadde ikke registrert noe annonsering om at ruten skulle starte opp igjen.
Det er brutale tider for bransjen, og jeg forstår det er vanskelig for selskapene å planlegge fremover.

Ben

For avganger i månedene framover syns jeg ruteoversikten nederst på nettsidene til den enkelte lufthavn hos Avinor fungerer bra. At endringer skjer på kort varsel for tiden må man dog regne med.

Back