Ruten Oslo-Molde (Splittet fra LGW-AES)

geha

ScanFlyer Blue
Skal vokte meg vel for en fogderidiskusjon. Men når det gjelder Norwegian ruter til og fra Møre og Romsdal så har jeg reist en del ganger mellom Oslo-Molde med DY. Morgenflyet til Molde og kveldsflyet tilbake. Det er preget av usedvanlig god plass begge veier. Sist en tur denne uka. På 17.30 avgangen tilbake hørte jeg tallet fra kabinpersonalet. 51 passasjerer. Det var neppe flere på flyet som jeg tok opp til Molde med avgang 8.20 fra Gardermoen. Spennende å se hvor lenge de fortsetter. Men Kjos vil kanskje ikke gi SAS en monopolrute til? Kanskje det berger Molde.

Re: Norwegian legger ned Ålesund - Gatwick

Skal vokte meg vel for en fogderidiskusjon. Men når det gjelder Norwegian ruter til og fra Møre og Romsdal så har jeg reist en del ganger mellom Oslo-Molde med DY. Morgenflyet til Molde og kveldsflyet tilbake. Det er preget av usedvanlig god plass begge veier. Sist en tur denne uka. På 17.30 avgangen tilbake hørte jeg tallet fra kabinpersonalet. 51 passasjerer. Det var neppe flere på flyet som jeg tok opp til Molde med avgang 8.20 fra Gardermoen. Spennende å se hvor lenge de fortsetter. Men Kjos vil kanskje ikke gi SAS en monopolrute til? Kanskje det berger Molde.

Her er det vel mulig du reiser litt mot trafikkstrømmen? Og flyene kan være langt fullere på returen?

Ruta mellom MOL og OSL hadde 371.835 passasjerer i 2015. Fordelt på SAS og DY.
Kan du se nederst på denne siden: http://www.molde-airport.com/?page_id=726
Snittet er 105 pax per flyvning.

105 i snitt er en ting. Kan ikke se tall for hvordan det fordeler seg mellom SAS og DY. Mitt inntrykk er at det er mer folk som forsvinner om bord i SAS flyene enn DY sine.

105 i snitt er en ting. Kan ikke se tall for hvordan det fordeler seg mellom SAS og DY. Mitt inntrykk er at det er mer folk som forsvinner om bord i SAS flyene enn DY sine.

Og for kabinfaktoren sin del er vel det ein viss skilnad på 105 pax i ein -600 vs 105 i ein -800...

Det har vert lite passasjerer på Molde ruta helt siden Norwegian startet opp for 6-7 år siden.
Er egentlig ikke marked for 2 aktører med 737, men hvis en tar med videreforbindelser osv blir kanskje regnestykket litt lysere (?)

Positivt med kort flytid, bruker ikke så mye drivstoff eller setter et fly fast en hel dag på samme rute.

I

Last edited:

Jeg kjenner ikke til hva som er fordelingen, kun totalen.

Det har vert lite passasjerer på Molde ruta helt siden Norwegian startet opp for 6-7 år siden.
Er egentlig ikke marked for 2 aktører med 737, men hvis en tar med videreforbindelser osv blir kanskje regnestykket litt lysere (?)
I
SAS og DY er åpenbart uenig med deg. DY økte fra 2 til 3 daglige rundturer på hverdager kun kort tid etter at de startet opp. SAS økte fra 3 til 4 rundturer på tirs, ons og tor, samt fire fra OSL til MOL på fredager for et drøyt år siden. Men SAS setter inn CRJ på 50% av produksjonen 8 uker i sommerferien, mens DY opprettholder produksjonen, men med litt justerte rutetider.

Back